عرعر گیاهی با خواص درمانی

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/11/09
عرعر گیاهی با خواص درمانی

عرعر درمان گیاهی سرفه


پنجاه گرم از تازه آن و یا 100 گرم از خشک آن را در یک لیتر آب جوش به مدت بیست دقیقه دم کنید، بعد آب صاف کرده آن را با قند شیرین سازید و برای دفع بوی آن کمی اسانس بهار نارنج به آن اضافه کرده و هر صبح و شب یک قاشق مرباخوری بخورید. سرفه را تسکین می دهد، برای رفع ناراحتی های گوارشی و روده ای مفید است.

درمان گیاهی بواسیر با عرعر


برای قطع دیسانتری استفاده می شود، ضدسرفه است، قاعده آور میباشد، برای معالجه بواسیر تجویز می شود.

درمان گیاهی اسهال خونی با عرعر


پنجاه گرم تازه و یا 100گرم خشک آن را در یک لیتر آب جوش به مدت بیست دقیقه دم کنید بعد آب آن را صاف و با قند شیرین سازید، برای بوی آن کمی اسانس بهار نارنج به آن اضافه کرده و هر روز صبح و عصر هر بار یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید. قابض و خنک کننده است، برای معالجه اسهال خونی و قطع خونریزی و احتلام غیرارادی نافع می باشد، عروق را باز می کند.

درمان گیاهی تب های مزمن با عرعر


چهل روز هر روز سه مثقال نیم کوب شده آن را بجوشانید و آب صاف کرده آن را بنوشید. تب های کهنه و مزمن را قطع میکند.

درمان گیاهی انگل با عرعر


آن را در آب بخیسانید، بعد با فشار آب مغز ریشه را کشیده ویک قاشق مرباخوری از آن را بخورید. برای قطع اسهال و دفع کرم کدو مفید می باشد.

درمان تاول با گیاه عرعر


شستشو با آب جوشانده آن برای پاک کردن زخمهای انگلی با خارش، جرب و تاول ها مفید است. جهت زخم های انگلی پا که توأم با خارش می‌باشند با جوشانده برگ های این درخت پاها را بشویند.

دفع کرم کدو با عرعر


جهت دفع کرم کدو 5 گرم پوست ریشه این گیاه را در 150 سی سی آب جوش 20 دقیقه دم‌کرده به مدت 8 روز صبح و شب یک قاشق سوپخوری و روز هشتم یک مسهل روغن میل کنند (مسهل روغنی مانند روغن کرچک) و روز هشتم هنگام اجابت مزاج در تشتی از آب نیم گرم بنشینند تا سر کرم کدو خارج شود، یا روزی یک گرم از پودر ریشه این درخت میل کنند و روز هفتم از روغن کرچک به عنوان مسهل استفاده کنند.

درمان ورم پروستات


کسانی که ورم پروستات دارند از دمکرده پوست ریشه درخت عرعر به مدت 7 روز صبح و عصر یک قاشق مرباخوری بنوشند.
درمان ناراحتی های گوارشی جهت سوء هاضمه و ناراحتی های گوارشی و روده‌ ای از دمکرده پوست ریشه درخت عرعر صبح و شب یک قاشق مرباخوری میل کنند.

درمان ورم مثانه


به خاطر مدر بودن آن جهت ورم مثانه و سنگ‌های ادراری مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان عادت ماهانه


جهت درمان عادت ماهانه دردناک 5 روز به عادت مانده روزی 2 قاشق سوپخوری از دمکرده ریشه این گیاه بنوشند.

درمان بیماری نقرس


جهت بیماری نقرس و رماتیسم نیز مفید می باشد. 15.درمان سنگ صفراوی جهت سنگ صفراوی از دمکرده ریشه این گیاه می توان استفاده کرد.
advertising