ویتامین های مورد نیاز و مفید برای سلامت پوست

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/09/20
ویتامین های مورد نیاز و مفید برای سلامت پوستدر این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که بهترین ویتامین پوست چیست و چه ویتامین هایی برای پوست خشک یا سایر پوست های خاص مانند پوست هایی که دارای آکنه هستند، یا پیر شده اند، مفید می باشد؟برای مراقبت از پوست به طور طبیعی و عادی، اکثر ما بر روی استفاده از مرطوب کننده ها، کرم ها، سرم ها و تونرها تمرکز می کنیم. این ها اگر چه مهم هستند، ولی راز واقعی سلامت پوست، فراتر از نمای بیرونی آن می باشد. در واقع، رساندن ویتامین پوست به بدن، چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق مکمل، مانند چیزهایی که در کمد لوازم آرایشی خود قرار داده اید بسیار مهم است.

نقش ویتامین ها در سلامت پوست


ویتامین پوست چه هستند؟ بیایید در ابتدا به بررسی تعریف ویتامین بپردازیم. ویتامین ها گروهی از ترکیبات ارگانیک می باشند که برای رشد و همچنین جنبه های دیگر سلامت، از جمله سلامت پوست، ضروری هستند. بعضی از ویتامین ها در بازسازی سلولی، تولید کلاژن، حفاظت در برابر نور خورشید و سایر عواملی که برای حفظ پوست سالم، لازم و ضروری هستند، دخیل هستند.

ویتامین ها برای حفظ سلامتی کلی و زیبایی پوست ضروری هستند و در سال های اخیر، تحقیقات بیشتر نشان داده اند که ویتامین پوست ، نقش مهمی در سلامتی آن ایفا می کند. دیگر ترکیبات نیز نشان داده اند که دارای خواص تقویت کننده پوست هستند و به همه چیز از جمله بهبود قابلیت ارتجاعی پوست و کاهش علائم سلولیت و کشش پوست ارتباط دارند.

داشتن یک رژیم غذایی مغذی و سبک زندگی سالم، به همراه مصرف بعضی از مکمل های ویتامین پوست می تواند سطح سلامت پوست شما را به سطح بهتری برساند تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید. در اینجا، بهترین مکمل ها و ویتامین پوست را ذکر می کنیم.

ویتامین E یک ویتامین پوست ضروری


ویتامین E، به عنوان یکی از ویتامین های مهم و ضروری برای پوست، سابقه طولانی دارد و بیش از 50 سال است که به طور گسترده ای در درمان امراض پوستی به کار می رود. تحقیقات نشان می دهند که ویتامین E یک جزء اصلی در محصولات آرایشی و محصولات مراقبت از پوست می باشد و با از بین بردن رادیکال های آزاد و مضر، به سلامت پوست کمک می کند. همچنین از پوست در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند.

به علاوه، به غیر از ارتقاء سلامت پوست، برخی از مطالعات نشان می دهند که ویتامین E و روغن ویتامین E، ممکن است یکی از موثر ترین ویتامین ها برای مو باشد. یک مطالعه نشان داد که مصرف مکمل ویتامین E، طی یک دوره هشت ماهه، باعث افزایش تعداد موها در داوطلبانی شد که 34.5 درصد از موهای خود را از دست داده بودند، از این رو به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها که در رشد مو موثر می باشد، به شمار می رود.

ویتامین C مورد نیاز پوست


ویتامین C به علت دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و توانایی آن در مبارزه با رادیکال های آزاد به منظور پیشگیری از آسیب سلولی و فشار اکسیداتیو به بدن، شناخته شده می باشد. نه تنها این مورد، بلکه به عنوان یکی از ویتامین های عالی برای پوست محسوب می شود که از پوست در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند و باعث تحریک سنتز کلاژن می شود و به بهبود چین و چروک پوست و نرمی و صافی پوست کمک می کند.

طبق معمول همیشه، دریافت ویتامین C از طریق منابع غذایی مانند مرکبات و سبزیجات همیشه بهترین گزینه است، اما شما می توانید مکمل های ویتامین C را نیز انتخاب کنید و یا از سرم یا کرم های حاوی ویتامین C برای پوست صورت و بدن خود استفاده کنید.

ویتامین D یکی از بهترین انواع ویتامین پوست


ویتامین D در بسیاری از جنبه های بهداشتی نقش مهمی ایفا می کند و سلامت پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست. تحقیقات جدید نشان می دهند که ویتامین D در درمان برخی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، به دلیل شرکت در رشد و جوان سازی سلول های پوست، مفید می باشد.

متأسفانه اکثر ما، دچار کمبود این ویتامین کلیدی هستیم. برخی مطالعات نشان می دهند که حدود 41 درصد از جمعیت ایالات متحده، دارای کمبود ویتامین D هستند. به عنوان یکی از ویتامین های عالی برای داشتن پوستی روشن و درخشان، عملکرد سیستم ایمنی، سلامت استخوان و غیره، مصرف این مکمل، در صورت قرار نگرفتن در معرض نور خورشید و مصرف نکردن غذاهای حاوی ویتامین D مانند ماهی قزل آلا، روغن ماهی کاد یا ماهی تن، ضروری و لازم است.

بیوتین یک ویتامین پوست محلول در آب


بیوتین یک ویتامین B محلول در آب است که اغلب به عنوان یکی از ویتامین های عالی برای رشد مو، پوست و ناخن محسوب می شود. اگر چه به ندرت اتفاق می افتد، اما کمبود این ویتامین مهم، منجر به ریزش مو و پوسته پوسته شدن و بروز جوش های قرمز بر روی پوست می شود، به همین دلیل است که به عنوان یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز برای سلامت پوست و مو، به شمار می رود.

اگر چه تحقیقات، هنوز محدود به اثر این ویتامین به عنوان یکی از مکمل های اصلی برای درخشندگی پوست و موهایی سالم می باشد، اما واضح است که کمبود بیوتین می تواند برای پوست مضر باشد. مقدار زیادی از غذاهای غنی از بیوتین را در رژیم غذایی خود قرار دهید، یا یک مولتی ویتامین یا مکمل را برای جبران جای خالی آن، انتخاب کنید.

ویتامین A مفید برای سلامت پوست


ویتامین A یکی از نخستین راه های دفاعی در برابر مشکلات پوستی مانند آکنه و پیری است. در واقع، یک مطالعه منتشر شده در مجله Archives Medical نشان داد که استفاده از دوزهای کم قرص های ویتامین A، در طی سه ماه، بروز آکنه را کاهش داده است. بسیاری از مطالعات دیگر نشان داده اند که رتینول، که از ویتامین A مشتق می شود، در مبارزه با علائم پیری به ویژه هنگامی که مستقیما بر روی پوست اعمال می شود، موثر است.

با این وجود، به خاطر بسپارید که کرم ویتامین A موضعی که به شکل رتینوئید ها در دسترس هستند، معمولا بیشتر از مکمل های خوراکی توصیه می شوند، زیرا مصرف مقدار زیادی ویتامین A منجر به مسمومیت می شود و خطر عوارض جدی مانند نقص های هنگام تولد و آسیب به استخوان را افزایش می دهد. برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی، ویتامین A را از طریق منابع غذایی و یا مصرف مکمل های روزانه مصرف کنید و در صورت هرگونه سؤال یا نگرانی، با متخصص پوست تماس بگیرید.

مولتی ویتامین مفید برای پوست


مولتی ویتامین ها چه وظیفه ای دارند ؟ اگر چه همه افراد به مولتی ویتامین نیاز ندارند، اما برای افرادی که دارای رژیم های غذایی محدود کننده هستند یا افرادی که به افزایش مواد مغذی، نیاز دارند، مفید می باشد. وگان ها و گیاهخواران، افرادی که غذای کمی مصرف می کنند و افرادی که اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، می توانند با مصرف مولتی ویتامین، مقدار ویتامین های اصلی خود را به منظور داشتن پوستی سالم و همچنین سلامت کلی، افزایش دهند.

مولتی ویتامین ها برای تکمیل رژیم غذایی شما مفید هستند و طیف وسیعی از مواد مغذی مهم، از جمله ویتامین پوست که ترمیم پوست را به دنبال دارد، ویتامین هایی برای حفظ حالت ارتجاعی، ویتامین هایی برای پوست خشک و موارد دیگری را عرضه می کنند. اکثر مولتی ویتامین ها حاوی ترکیبات خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگرمواد ارتقاء دهنده سلامت هستند که به پیشگیری از کمبود مواد غذایی کمک کرده و نیازهای شما را برآورده می کنند.
advertising