علائم کمبود ویتامین های مورد نیاز پوست

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/09/20
علائم کمبود ویتامین های مورد نیاز پوست

نقش ویتامین پوست در سلامتی آن


ویتامین ها برای حفظ سلامتی کلی و زیبایی پوست ضروری هستند و در سال های اخیر، تحقیقات بیشتر نشان داده اند که ویتامین پوست ، نقش مهمی در سلامتی آن ایفا می کند. دیگر ترکیبات نیز نشان داده اند که دارای خواص تقویت کننده پوست هستند و به همه چیز از جمله بهبود قابلیت ارتجاعی پوست و کاهش علائم سلولیت و کشش پوست ارتباط دارند.

بروز تغییراتی در مو، پوست و ناخن ها اغلب نشانه هایی از کمبود ویتامین یا مواد معدنی خاصی در رژیم غذایی شما هستند. نشانه های کمبود ویتامین، بر پایه این است که کدام مواد مغذی را کمتر مصرف می کنید، با این حال، برخی از شایع ترین نشانه های کمبود مواد مغذی شامل موارد زیر می باشنداگر متوجه هر یک از این علائم شدید، باید رژیم غذایی خود را از لحاظ کمبود مواد مغذی، مورد بررسی قرار دهید. همچنین می توانید مولتی ویتامین را انتخاب کنید که راهی آسان و راحت برای مصرف ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن می باشد و از این طریق می توانید رژیم غذایی خود را تکمیل کنید.
- ریزش مو
- آکنه
- کبودی
- شوره سر
- پوست رنگ پریده
- پوست خشک
- تاخیر در درمان زخم
- ناخن های خمیده
- زردی پوست (زردی)
- شکنندگی یا موهای زبر و خشن

چگونه می توان بهترین ویتامین پوست را از طریق رژیم غذایی به دست آورد


سعی کنید یک یا دو وعده میوه و سبزی بخورید و یا به جای خوردن میان وعده های شور، غذاهای حاوی مواد مغذی را مصرف کنید ویتامین های بیشتری را به منظور داشتن پوستی روشن و صاف، به رژیم غذایی خود اضافه کنید. وعده غذایی صبح خود را با مخلوطی از سبزیجات و انواع توت ها شروع کنید، همچنین میتوانید مقداری کلاژن یا آب قلم را نیز اضافه کنید تا از مزایای بیشتری، بهره مند شوید.

یک رژیم غذایی متعادل و حاوی مواد مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، چربی های سالم و پروتئین ها، می تواند تمام ویتامین های پوست و مو را که بدن شما به آنها نیاز دارند تامین کنند و می تواند حتی از بهترین مکمل ها نیز، مفیدتر باشند.

اگر برای تامین نیازهای روزانه خود از نظر ویتامین ها یا مواد معدنی خاص دچار مشکل هستید و یا اگر رژیم غذایی محدودی را دنبال می کنید که به آنچه که نیاز دارید دسترسی ندارید، استفاده از مکمل، یکی از گزینه های خوب می باشد. با این حال، مهم است به یاد داشته باشید که مکمل ها، تکمیل کننده یک رژیم غذایی سالم هستند و اکثر مواد مغذی مورد نیاز شما، هنوز هم باید از منابع غذایی مغذی تامین شوند.
advertising