مواد غذایی مفید برای سلامت پوست

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/09/07
مواد غذایی مفید برای سلامت پوستخیلی‌ها ریشه بسیاری از ناراحتی‌های بدنشان را در عوامل خاص و بیماری‌های عجیب و غریب جست‌ و جو می‌کنند؛ در حالی که بعد از کلی تحقیق و معاینه و آزمایش، تازه به این نتیجه می‌ رسند که همه چیز زیر سر تغذیه‌شان بوده! سلامت پوست هم از این سهل‌انگاری مستثنا نیست.با پر کردن سبد غذاییتان از انواع خوراکی‌های سالم و مفید می‌توانید پوستی سالم، زیبا و جوان داشته باشید.در ادامه این مطلب مواد غذایی مفید برای سلامت پوست را به شما معرفی میکنیم.

گوجه‌ فرنگی مفید برای پوست


گوجه‌فرنگی سرشار از لیکوپن و کاروتنویید است.دانشمندان آلمانی دریافته‌اند مصرف موضعی رب گوجه خانگی همراه روغن زیتون از آفتاب‌سوختگی پوست جلوگیری می‌کند. این ریزمغذی‌ها می‌توانند پوست را در برابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.

استفاده از آووکادو برای سلامت پوست


استفاده موضعی از این میوه می‌تواند سوختگی را التیام بخشد.این میوه پر خاصیت سرشار از بیوتین است و برای جلوگیری از خشکی پوست، سستی مو و شکنندگی ناخن بسیار مفید است.. می‌توانید در خانه ماسک مرطوب‌کننده آووکادو درست کنید. ابتدا هسته این میوه را در بیاورید؛ بعد، پوست آن را بگیرید و مانند پوره له کنید. روغن این میوه بسیار نرم‌کننده است و ویتامین E نیز دارد.

خوردن چای سبز مفید برای پوست


سعی کنید روزانه 4 فنجان چای سبز بنوشید؛ سرد یا گرمش هم تفاوتی نمی‌کند. پلی‌ فنول‌های انباشته‌شده در چای سبز از آن نوشیدنی پرخاصیتی ساخته‌اند. هنگام نوشیدن چای به آن شیر یا شکر نیفزایید.

مصرف ماهی و سلامت پوست


ماهی حاوی کاروتنوییدی به نام آکستانتین است که به پوست خاصیت الاستیسیته می‌بخشد. پس اگر می‌خواهید پوستتان کمتر چروک شود بهتر است ماهی را پای ثابت رژیم غذایی خود قرار دهید.

کلم بروکلی و سلامت پوست


بروکلی نوعی سبزی است که خواص سلامت‌بخش متنوعی دارد. حتما پیش از این هم شنیده‌اید که: «برای سلامت خودتان بروکلی بخورید» و حالا از ما هم بشنوید که: «برای سلامت پوستتان بروکلی بخورید.» یکی از مواد مفید بروکلی ویتامین A است که در ساخت سلول‌های پوست نقش مهمی ایفا می‌کند و با مصرف آن تجدید سلول‌های پوست بهتر و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

مصرف گریپ‌ فروت برای پوست


گریپ‌فروت میوه‌ای سرشار از ویتامین C است که پوست شما نیاز مبرمی به آن دارد.

اسفناج مفید برای پوست


قرار نیست با خوردن اسفناج مثل آن شخصیت کارتونی ملوان زبل زورتان زیاد شود اما ویتامین A فراوان این سبزی می‌تواند پوست‌تان را جوان و شاداب ‌کند.

خاصیت انار برای پوستانار


دانه‌های انار را گاهی روی پوست‌تان قرار دهید و از فواید بی‌نظیر آنها بهره‌مند شوید.انار میوه‌ای سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند ساخت کلاژن را در بدن افزایش دهد.

مصرف لبنیات کم‌ چرب مفید برای پوست


یکی از دیگر از گروه‌های غذایی که ویتامین A قابل توجهی دارند، انواع لبنیات هستند. اگر می‌خواهید با لبنیات، نیاز پوستتان را به ویتامین A برآورده سازید، باید انواع کم‌چرب لبنیات را انتخاب کنید تا انواع مضر چربی به بدنتان نرسد.

مصرف انواع توت مفید برای پوست


توت فرنگی، توت سفید، توت قرمز، تمشک و… منابع بی‌نظیری برای دریافت آنتی‌اکسیدان هستند. این میوه‌ها را به عنوان میان وعده میل کنید؛ حتی می‌توانید آنها را در کنار غذا به‌عنوان چاشنی مصرف کنید.

نوشیدن آب فراوان برای سلامت پوست


هرچه آب بیشتری بنوشید مواد مضر بیشتری از بدنتان دفع شده و ظاهر پوستتان بهتر می‌شود.ساده ترین و مهم‌ترین چیزی که می‌توانید به بدنتان برسانید تا پوستتان زیباتر و سالم‌تر شود، آب است.

غلات کامل مفید برای پوست


اگر سبوس غلات از آنها جدا نشوند، به آنها غلات کامل می‌گویند. این گروه غذایی منبع مناسبی از سلنیوم هستند که پوست به این ماده معدنی نیاز دارد. انواع غلات صبحانه و نان و برنج قهوه‌ای می‌توانند سلنیوم مورد نیاز پوست را فراهم کنند.

مصرف گردو برای سلامت پوست


گردو منبع خوبی از این ماده مغذی است. به علاوه، اگر طعم ماهی را زیاد دوست ندارید، گردو جایگزین خوبی برای دریافت این ماده است.اگر پوست جوان و سالمی می‌خواهید، باید در رژیم غذایی خود مقادیر کافی اسید چرب امگا 3 داشته باشید. اسید چرب امگا 3 باعث نرمی پوست و مو شده و ظاهر جوان‌تری به شما می‌بخشد.

خوردن تخم‌ مرغ برای سلامت پوست


تخم‌مرغ سلول‌های آسیب‌دیده با رادیکال‌های آزاد را ترمیم می‌کند؛ زیرا سرشار از پروتئین است. از طرفی، مقادیر قابل توجه بیوتین تخم‌مرغ باعث شده این ماده غذایی از خشکی پوست هم جلوگیری کند.
advertising