ماسک های خانگی برای درمان و از بین بردن سیاهی و کبودی دور چشم

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/08/30
ماسک های خانگی برای درمان و از بین بردن سیاهی و کبودی دور چشمهمه دوست دارند زیبا باشند و این یک خواسته قابل احترام است. یکی از مواردی که در زیبایی چهره اثرمنفی دارد؛ سیاهی و کبودی و گودی دور چشم است. اما برای از بین بردن سیاهی دور چشم راهکاری وجود دارد؟ آیا می توان در خانه و با ماسک های طبیعی و بدون هزینه زیاد گودی و سیاهی اطراف چشم را بر طرف و درمان کنیم؟ اگر به دنبال پاسخ این دو سوال هستید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مهم ترین عوامل و مشکلاتی که باعث سیاهی و کبودی دور چشم می شوند


-استرس
-کمبود خواب
-مصرف بیش از حد کافئین
-عدم مصرف آب کافی
-زیاد نشستن جلوی کامپیوتر و مانیتور
-بالارفتن سن
-خشکی پوست
-گریه کردن زیاد
-وراثت
-کمبود آهن

بهترین روش ها و درمان های خانگی برای از بین بردن سیاهی و کبودی دور چشم



ماسک شماره 1 برای از بین بردن و کبودی سیاهی دور چشم


مواد لازم برای تهیه این ماسک:
-عصاره گل رز
-کپسول ویتامین E

طرز تهیه:این ماسک خیلی ساده و سریع آماده می‎شود. مواد داخل یک عدد کپسول ویتامین E را با ۴ الی ۵ قطره از عصاره گل رز قاطی کنید. آن را شب قبل از خواب، اطراف چشم خود بزنید تا سیاهی و پف زیر چشمان شما از بین برود. (از کپسول های سبز رنگ ویتامین E استفاده کنید. همچنین می توانید به این ماسک مقداری ژل آلوئه ورا هم اضافه کنید.)

ماسک شماره 2 برای رفع سیاهی و کبودی دور چشم


این ماسک برای از بین بردن سریع سیاهی دور چشم بسیار مناسب است و در ۳ روز می توان تا حد زیادی سیاهی و پف دور چشم را کاهش داد. این ماسک موجب شادابی، نرمی و جوانی پوست اطراف چشم می شود. از این ماسک میتوانید برای تمام صورت خود هم استفاده کنید.
مواد لازم جهت تهیه این ماسک:
-خیار
-برگ نعنا
-شیر
-روغن بادام یا روغن ویتامین E
-آلوئه ورا

روش تهیه :نصف خیار متوسط و ۱۰ الی ۱۲ عدد برگ نعنا را باهم میکس کنید و آب آن را بگیرید. دو قاشق غذا خوری از این آب را با یک قاشق شیر و ۲ قاشق روغن بادام و یا روغن ویتامین E مخلوط کرده و به این مواد ۲ قاشق ژل آلوئه ورا بزنید.این مواد را بهم بزنید تا حالت کرمی بگیرند. آن را در ظرف سربسته قرار دهید، در یخچال بگذارید و هر شب قبل از خواب آن را اطراف چشم خود بزنید و صبح با آب سرد صورت خود را بشویید. برای گرفتن نتیجه حداقل ۳ شب متوالی از این ماسک استفاده کنید. این ماسک بعنوان ماسک از بین بردنده سیاهی دور چشم در ۳ روز شناخته می شود.

ماسک شماره 3 برای درمان سیاهی و کبودی دور چشم


مواد لازم برای تهیه این ماسک:
-۶ الی ۷ عدد بادام
-آلوئه ورا
-عسل
-روغن بادام
-شیر

طرز تهیه: 6 الی ۷ عدد بادام را شب تا صبح خیس کنید و بعد پوست آن را بکنید. بادام ها به همراه ۳ قاشق غذا خوری شیر، کاملاً میکس کنید. و به آن ها روغن بادام، عسل، ژل آلوئه ورا هر کردام یک قاشق اضافه کنید و آن ها را کاملاً مخلوط کنید.این ماسک کرمی را هر شب قبل از خواب به اطراف چشم خود بزنید. و اضافه مواد را در یخچال بگذارید تا ۷ روز می توانید از این مواد که تهیه کردید استفاده کنید.این ماسک برای از بین بردن سیاهی دور چشم همچنین پف اطراف چشم عالی عمل می کند و شما می توانید نتیجه آن را حتی در یکبار استفاده هم ببینید.

ماسک شماره 4 برای از بین بردن سیاهی و کبودی دور چشم


این ماسک به جریان بهتر خون در زیر چشمان کمک می کند و موجب شادابی پوست و از بین رفتن سیاهی و تیرگی زیر چشم می شود.
مواد لازم برای تهیه این ماسک:
-خیار
-سیب زمینی
-آلوئه ورا
-عسل

طرز تهیه:یک عدد سیب زمینی و خیار کوچک را با رنده ریز رنده کنید و آب آن ها را بگیرید. ۲ قاشق غذا خوری از آب آنها را با یک قاشق عسل و یک قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و آنها را خوب بهم بزنید. آن را برای ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.این مواد را ۳۰ دقیقه اطراف چشم خود بزنید و بعد از آن با آب سرد صورت خود را بشویید. اینکار را هر روز تا گرفتن نتیجه دلخواه خود ادامه دهید.این مواد تا ۶ الی ۷ روز می توان در یخچال نگهداری کرد و از آن ها استفاده کنید.

ماسک شماره 5 برای رفع سیاهی و کبودی دور چشم


این ماسک هم خیلی ساده و با در دسترس‌ترین مواد تهیه می شود.
مواد لازم برای تهیه این ماسک:
-گوجه فرنگی
-آبلیمو طبیعی

طرز تهیه:یک قاشق غذا خوری آب گوجه را با نصف قاشق غذا خوری آب لیمو مخلوط کنید و آن را اطراف چشم خود بمالید. این ماسک به افزایش جریان خون اطراف چشم و شادابی و نرمی پوست کمک زیادی می کند.دقت کنید که این مواد وارد چشمتان نشود.

ماسک شماره 6 برای رفع سیاهی و کبودی دور چشم


مواد لازم جهت تهیه این ماسک:
-زردچوبه
- شیر
-آرد یا عسل

طرز تهیه:نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با یک قاشق چای خوری آرد یا عسل و یک قاشق غذاخوری چای مخلوط کنید. و برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را اطراف چشمان خود بمالید. در آخر با آب سرد و یا پنبه آغشته به شیر پوست خود را تمیز کنید.ماسک زردچوبه را می توان برای تمام صورت خود هم استفاده کنید.

درمان سریع برای سیاهی و کبودی دور چشم


اگر قبل از رفتن به مهمانی متوجه شدید زیر چشمانتان پف دار و سیاه شده برای از بین بردن سیاهی دور چشم خود یک ترفند ساده را انجام دهید.2 عدد کیسه چای سبز یا سیاه را در آب جوش قرار دهید برای خودتان چای دم کنید. در حینی که چای را میل می کنید کیسه ها را در یخچال بگذارید تا خنک شوند. بعد هر کیسه را روی چشم خود قرار دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و در آخر چشمان خود را با آب سرد بشویید تا پف و سیاهی دور چشم شما کاهش یابد.
advertising