روش های مفید برای درمان پف زیر چشم

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/08/19
روش های مفید برای درمان پف زیر چشمپف زیر چشم می تواند ناشی از گریه کردن و یا بالارفتن سن باشد. اگر می خواهید روش های درمان پف زیر چشم را بدانید، این کلید طلایی را همواره در ذهنتان مرور کنید: زیاد آب بنوشید چون آب نمک اضافی را از سیستم بدن بیرون می آورد. علاوه بر این اجتناب از غذاهای شور و قهوه توصیه می شود. روی چشمان خود را چیز خنکی بگذارید. چشمان خود را با چای کیسه ای گرم کنید. در صورت لزوم هر گونه آلرژی را درمان کنید. سعی کنید گاهی اوقات به خواب خود بیشتر بها دهید. زیر چشمانتان را هر روز تمیز و مرطوب کنید و هرگز با آرایش به رختخواب نروید. اگر فایده نکرد، پرکننده (فیلینگ) بزنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب برای درمان پف زیر چشم


کیسه های زیر چشمی اغلب به علت غلظت زیاد نمک در منطقه، به دلیل کمبود آب ایجاد می شود. پس از خوردن شام شور و یا گریه، ممکن است زیر چشمتان پف کند؛ نمک می تواند آب را به چهره خود برگردانید.آب آشامیدنی خنک بنوشید و برای بقیه روز از غذاهای شور اجتناب کنید.دوری از نوشیدنی هایی که باعث می شود شما دچار کم آبی شوید مانند قهوه و الکل، توصیه اکید آرایشیک است.

چشمان خود را با سردی تسکین دهید


شما احتمالا شنیده اید که قرار دادن خیار بر روی چشمان شما باعث کاهش پف زیر چشم می شود، اما در واقع دمای سرد است که منطقه را آرام می کند. خیارها حلقه حلقه کنید و روی چشمان خود بگذارید. فقط مطمئن شوید که خیارها در یخچال پیش از آن سرد شده است.اگر خیار نداشته باشید، چند چای کیسه ای را خیس کنید و آنها را در فریزر یا یخچال قرار دهید تا قبل از قرار دادن آنها روی چشمانتان خوب خنک شوند. به توصیه آرایشیک بهتر است چای کیسه ای تسکین دهنده مانند بابونه یا نعناع استفاده کنید، به همین ترتیب شما می توانید فواید آروماتراپی را هم همزمان دریافت کنید.قاشق خنک هم ایده خوبی برای درمان پف زیر چشم است. ۲ قاشق غذا خوری خشک را در فریزر بگذارید و آنها را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی چشم خود بگذارید.

از چای سبز برای رفع پف زیر چشم استفاده کنید


ماده تانین در چای کیسه ای ممکن است گاهی اوقات کمک به کم کردن پف زیر چشم کند.آب را جوش بیاورید و دو چای کیسه ای را داخلش بندازید.وقتی خیس شد آن را در جایی تمیز بگذارید تا خنک شود سپس روی چشمانتان بگذارید.چند دقیقه صبر کنید.امیدوارم وقتی آینه را دوباره چک کنید، پف چشمانتان کمی خوابیده باشد.

ممکن است پف زیر چشم ناشی از آلرژی باشد


کیسه های زیر چشم اغلب نتیجه آلرژی هایی هستند که منجر به التهاب در صورت می شود. از آنجایی که پوست اطراف چشم شما از بقیه بدن شما از پوست نازکتر تر است، مایع تمایل به جمع شدن و پف کردن پوست زیر چشم دارد.از داروهای آلرژیک برای درمان تب یونجه و سایر آلرژی های فصلی استفاده کنید. یک داروی بدون نسخه را امتحان کنید یا یک نسخه از پزشک خود دریافت کنید.

برای رفع پف زیر چشم، نحوه خوابیدن خود را عوض کنید


افرادی که روی شکم یا پهلوهایشان می خوابند، شانس بیشتری برای بیدار شدن پف زیر چشم دارند، زیرا این موقعیت ها می تواند مایع را در طول شب زیر چشم ها جمع کند.

رفع پف زیر چشم با جراحی بلفاروپلاستی (زیبایی پلک)


با گذشت زمان، رسوبات چربی از چشم ها حرکت می کنند و در ناحیه زیر چشم جمع می شوند و منجر به پف می شود. بلفاروپلاستی فرآیند حذف یا تغییر موقعیت چربی زیر چشمی است که انباشته شده است و به دنبال درمان لیزر برای سفت کردن پوست در منطقه زیر است. روش های بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک) معمولا هزینه زیادی دارد و دوره بهبود آن می تواند چندین هفته طول بکشد.
advertising