جوش در نقاط مختلف صورت نشانه چیست

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/08/09
جوش در نقاط مختلف صورت نشانه چیستجوش زدن صورت دلایل مختلفی دارد. بررسی نواحی مختلف صورت و یا نقشه جوش های صورت، تکنیک های قدیمی طب آیورودا و طب سنتی چینی و همچنین روش های مدرن پزشکی پوست را با هم ترکیب می کند تا دلایل بنیادین ایجاد جوش را بیان کند. در زبان چینی به این سیستم ” مین شیانگ ” می گویند که به معنای “چهره خوانی” است. از آنجا که بعضی نقاط صورت و بدن ما به لحاظ شواهد پزشکی با نقشه صورت چینی ها هم خوانی ندارند، برخی از اطلاعات این نقشه در مطلب حاضر ارائه نشده است. اگر در اعضای داخلی بدن مان مشکلی داشته باشیم معمولا به شکل التهابات پوستی روی صورت و بدن مان ظاهر می شود. این التهاب می تواند به شکل جوش، خشکی پوست، تیرگی و سایر اشکال خارش پوستی باشد. نقشه جوش صورت می تواند هم برای آقایان و هم برای خانم ها مفید واقع شود.
در ادامه با تمام نشانه های جوش صورت آشنا خواهید شد. همچنین برای از بین بردن جوش صورت، روش های مختلفی وجود دارد. برای مثال می توان جوش های صورت را با آرایش پوشانده و یا از ماسک های خانگی برای درمان جوش های صورت استفاده کرد.

جوش بالا و پایین پیشانی نشانه چیست


اکثر جوش های ناحیه پیشانی و شقیقه ها باکتریایی بوده و بیانگر این هستند که رژیم غذایی ناسالمی داریم، خواب کافی نداریم یا بهداشت را به خوبی رعایت نمی کنیم. برخی نقشه های جوش صورت نیز بین پیشانی و عملکرد کبد ارتباط برقرار کرده اند؛ اما از آنجا که دلایل علمی جهت اثبات این ارتباط وجود ندارد، به نقشه صورت افزوده نشده است. طبق نتایج یک تحقیق، رفتار ما و یا دستکاری ناحیه T صورت، بیشتر می تواند سبب ایجاد جوش در این قسمت باشد.

چگونه از بروز جوش های پیشانی جلوگیری کنیم؟


آب فراوان بنوشیم تا کبدمان را سم زدایی کرده و از تجمع سموم و مواد زائد جلوگیری کنیم.
مصرف نوشابه، شکر و کربوهیدراتهای با شاخص گلوکز بالا را کاهش دهیم.
بعد از ورزش کردن فورا دوش بگیریم.
موها، کلاه، دستمال سر، پیشانیبند و هر نوع سربند را بشوییم.

جوش بین دو ابرو نشانه چیست


جوش بین دو ابرو می تواند نشاندهنده مصرف زیاد الکل و یا مصرف مواد غذایی حاوی چربی های ترانس بالا باشد. همچنین جوش در این ناحیه می تواند به دلیل حساسیت های غذایی باشد.
بسیاری از افراد در این ناحیه از صورت خود جوش می زنند که علتش غذاهای خاصی است که مصرف می کنند. به اعتقاد برخی از پزشکان، رژیم غذایی تاثیر ناچیزی روی جوش دارد؛ اما مطالعات مختلفی وجود رابطه بین این دو را نشان می دهند. به طور مثال چربی های ترانس، تاثیرات منفی دارند و میزان چربی های ضروری بدن مان را کاهش می دهند. این امر به سلامت کلی بدن ما آسیب وارد می کند و در پوست نمودار می شود. نمونه ای که وجود رابطه میان کبد و این ناحیه از بدن را نشان می دهد، این است که یکی از عوارض مشکلات کبدی، با زرد شدن چشم ها و بیماری ای به نام یرقان پدیدار می شود.
بین دو ابرو همچنین بخشی از ناحیه T است که مرکز صورت و پیشانی، بینی و چانه را در بر می گیرد. این نقاط معمولا بیشتر از سایر قسمت های صورت چرب می شوند. ناحیه بین ابروها، مثل ناحیه پیشانی، قسمتی است که اگر پوست آن را به خوبی تمیز نکنیم یا موهای عرق کرده مان روی آن بریزد، باعث جوش زدن می شود.

جوش زیر و اطراف چشم نشانه چیست


در اطراف چشم، برآمدگی های کوچک شبیه به جوش از جمله جوش سفید زیرپوستی (میلیا)، چربی روی پلک (زانتلاسما) و دانه های سفید زیر چشم (سیرنگوما) بیشتر رواج دارند که ناشی از منافذ بسته، میزان بالای چربی در جریان خون و رشد بیش از حد غدد عرق می باشند. برای مثال بیماران مبتلا به لوپوس که دچار کم کاری کلیه هستند، بیشتر در معرض جوش های زیرپوستی که در ناحیه زیر چشم ظاهر می شوند، قرار دارند. جوش هاس زیرپوستی اغلب به دلیل شباهتی که به جوش های معمولی دارند با آن ها اشتباه گرفته می شوند. تفاوت این جوش ها با جوش معمولی در این است که ظاهر کوچک و سفیدی دارند که مثل جوش نمی توان آن را ترکاند.
اگر زیر چشمان تان حلقه های تیره دارید، می تواند به این معنا باشد که بدن تان دهیدراته است و کمبود آب دارید. راه های اجتناب از کم آبی بدن عبارتند از عدم مصرف موادی که آب را از سیستم بدن دفع می کنند، نوشیدن آب فراوان که سطح سدیم را پایین می آورد، و به طور کلی نوشیدن آب کافی.

جوش روی بینی نشانه چیست


جوش روی بینی احتمالا با مشکلات قلبی و خصوصا فشار خون بالا مرتبط است. دلیلی که باعث شده تا این فرضیه اثبات شود، مطالعه ای است که ارتباط بین خون دماغ شدن و حمله قلبی را نشان می دهد. اسید فولیک، ویتامین B6 و ویتامین B12 سه نوع از ویتامین های گروه B هستند که باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؛ چون مشخص شده این ویتامین ها روی سلامت قلب تاثیر مطلوبی دارند و بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهند. این ویتامین ها به کاهش هوموسیستئین، که نوعی اسید آمینه در خون است، کمک می کنند.
فولات موجود در منابع غذایی طبیعی نظیر اسفناج، کلم بروکلی و گل کلم هم برای سلامت قلب و همین طور برای سلامت پوست بسیار مناسب اند؛ چون از طریق از بین بردن سموم بدن با جوش ها می جنگند. بینی می تواند فوق العاده چرب شده و مستعد جوش باشد. خیلی از ما هم عادت داریم بینی خود را با دستمال کاغذی تمیز کنیم که همین امر باعث پخش شدن چربی و باکتری، و بسته شدن منافذ پوست می شود.

جوش روی گونه ها نشانه چیست


اگر سیگاری هستید ممکن است در معرض جوش زدن قرار داشته باشید؛ چون سیگار کشیدن از رسیدن اکسیژن به پوست جلوگیری می کند. این امر در مورد تمام سیگاری ها صادق نیست؛ اما تحقیقات نشان داده سیگار کشیدن می تواند سبب بروز جوش شود.
گونه ها ممکن است محل ظهور جوش های دوران بزرگسالی (روزاسه) نیز باشند. این جوش ها به دلیل انقباض رگ های خونی پوست ایجاد شده و ظاهر گونه ها را قرمز رنگ و گلگون می کنند. سیگار کشیدن، مصرف غذاهای پر ادویه، و قرار گرفتن در معرض هوای بسیار سرد یا گرم می تواند این نوع جوش ها را بدتر کند. جوش های روزاسه شبیه به جوش های ریزی هستند که روی گونه ها ایجاد می شده و از بین نمی روند. متاسفانه این جوش ها از بین رفتنی نیستند؛ اما راه های طبیعی و دارویی برای کاهش آن ها وجود دارد.
گونه های ما به دلیل اینکه محل استفاده از مواد آرایشی و کرم های چرب می باشند، در معرض جوش قرار دارند. در بسیاری از موارد، علت بروز جوش گونه، پاک نکردن آرایش یا عدم تعویض رویه بالش که محل تجمع میکروب و باکتری ها است، ایجاد می باشد. این دو راه از بهترین روش های رها شدن از شر جوش های گونه به حساب می روند.

جوش های اطراف چانه نشانه چیست


ایجاد جوش در اطراف چانه نشان دهنده عدم تعادل هورمونی در بدن است. این تغییرات هورمونی می تواند به واسطه بلوغ، دوره های عادت ماهانه، یائسگی و گاهی اوقات سندرم تخمدان چند کیستی (PCOS) ایجاد شوند. داروهایی که باعث اختلالات هورمونی می شوند، شامل داروهای هورمونی مثل قرص های ضد بارداری زنان و آمپول های تستسترون آقایان می باشد.
اختلالات هورمونی می تواند به دلیل رژیم غذایی (مخصوصا مصرف شکر و کربوهیدرات های با شاخص گلوکز بالا) و همین طور خواب ناکافی و استرس هم بروز پیدا کند. این عوامل سبب تولید چربی اضافی در پوست شده و منجر به عفونت فولیکول های موی زیر پوست مان می شود. آسان ترین روش برای از بین بردن جوش های چانه، کاهش مصرف شکر و کربوهیدرات، رعایت بهداشت و خواب کافی است.

جوش زیر چانه نشانه چیست


جوش های روی فک و زیر چانه نشانگر این نکته هستند که سیستم گوارش مان مشکلاتی مانند گاز و نفخ دائم و دفع نامنظم مدفوع (حال بهم زن است اما واقعا پیش می آید) دارد. در مطالعات صورت گرفته، مشخص شد بیماری های گوارشی متعددی سبب ایجاد مشکل در این ناحیه از صورت می شوند.
برای کاهش این علائم و درمان جوش های چانه، بهتر است بعد از صرف غذا، مکمل های فیبر دار، به صورت کپسول یا پودری، مصرف کنید تا هضم غذا به شکل بهتری صورت گیرد. فیبر همچنین به کاهش وزن نیز کمک می کند؛ چون قند خون را تنظیم کرده و بعد از غذا ما را سیر نگه می دارد و دیگر پرخوری نمی کنیم.
advertising