برای تقویت مو و کاهش ریزش آن چه کار کنیم

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/11/25
برای تقویت مو و کاهش ریزش آن چه کار کنیمبرای درمان ریزش و تقویت مو ، یک عدد خیار بزرگ که کاملاً رسیده و زرد شده است را از وسط به دو نیم کنید و لابه لای گوشت و تخم آن مقداری جو دو سر قرار دهید. پس از چند روز جو از آب خیار استفاده کرده و جوانه می زند و پس از مدتی خشک می شود. حالا آنرا کوبیده و مخلوط با حنا یا ماست به سر ببندید.

برگ های گزنه و پیاز را کاملاً ریز کرده و در الکل ۷۰ درصد بریزید. هر روز این مخلوط را تکان دهید و به مدت یک الی دو هفته آن را در هوای اتاق نگه دارید. اکنون آنرا صاف کرده و به مدت یک هفته هر روز پوست سر را با آن ماساژ دهید. بعد از گذشت این مدت خواهید دید که این محلول باعث تقویت مو شده و ریزش موی شما چقدر کاهش یافته است.

برای تقویت موهای خود ، مقدار کمی سیر را رنده کنید و بعد به آن مقداری عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید . این مایع را به کف سر خود بمالید و پس از گذشت ۲ ساعت موهای خود را خوب بشویید.

آرد ثعلب یکی از موادی است که باعث تقویت مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند . برای استفاده از آن می توان آرد را به مقدار اندکی به کف سر مالیده و بعد با آب سرد موها را بشویید.

ضماد برگ تازه و خشک سدر را تهیه نموده ، مالیدن این ضماد بر سر، برای تقویت مو بسیار مفید است. برای مالیدن بهتر است موها نم دار باشند.

مغز کهنه و سیاه شده گردو را له کرده و به صورت پودر درآورید و با مقدار کمی روغن زیتون مخلوط نمایید. مالیدن این ژله به موها باعث جلوگیری از ریزش و تقویت مو می شود.

سیاه دانه را خوب بسوزانید و سپس آنرا با موم و کمی روغن بادام و حنا مخلوط کنید و به مدت ۴۰ دقیقه به سر خود بمالید. این مایع از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت مو میشود .

شستن مو با ماست یا آب ماست از ریزش مو جلوگیری می کند و باعث تقویت مو میشود .

کلم را با مقدار کمی آب بپزید. استفاده از این مایع باعث می شود که موها نریزند و باعث تقویت مو میشود.

گل نسترن و گل همیشه بهار را در روغن زیتون ریخته، بجوشانید تا قوام آید و بعد آنرا به سر بمالید. شست و شوی سر با جوشانده گل بابونه نیز برای جلوگیری از ریزش و تقویت مو بسیار مفید است.

شاید عجیب باشد ولی شستن مو با کف کله پاچه (کفی که هنگام پخت تولید می شود) به مدت ۲۰ روز برای بهبود ریزش و تقویت مو بسیار مفید است.

مالیدن جوشانده برگ انجیر و شیره آن برای جلوگیری از ریزش و تقویت مو نتیجه مفیدی دارد. برای تهیه آن بدین ترتیب عمل کنید: دو عدد برگ انجیر را جوشانده و در شیشه ای ریخته و بعد کمی از آنرا برداشته و فقط موی سر را با آن خیس کنید و مواظب باشید که آب بر روی صورت و بدنتان نریزد و اگر ریخته شد فورا محل را با یک دستمال تمیز پاک نمایید.

شست و شوی سر با برگ گردو علاوه بر آن که از ریزش مو جلوگیری می کند باعث نرمی ولطافت و تقویت مو می شود.

شست و شوی سر با آب خام یا پخته شلغم و چغندر نیز برای ریزش مو بسیار مفید است. و اگر سر خود را با آب لبو بشویید باعث تقویت موها شده و موی پرپشتی خواهید شد.

مقداری کتیرا و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و به سر خود بمالید (مشروط بر اینکه سر شما چرب نباشد) مالیدن زرده تخم مرغ فقط برای موهای خشک است و موهای چرب باید از مورد سبز و آب نخود استفاده کنند.

خمیر اطراف تخم های انواع خربزه نیز برای جلوگیری از ریزش موها بسیار مفید است. حتی آب گرمک و طالبی نیز برای تغذیه مو از خارج نیز بسیار مفید است. برای این کار کافی است که تخمه ها را در دست مالش داده و چربی آنها را بر سر بمالید و بگذارید ۱ ساعت بماند و خشک شود و بعد سر خود را با آب نیمه گرم بشویید. استفاده از جوشانده جو دو سر اثر بسیار خوبی در استحکام موها دارد.

برای تقویت موها ، مقداری برگ شاهی را ریز نموده، سپس آنرا خوب له کرده به طوری که آب آن خارج شود. این آب را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید و به سر خود بمالید و پس از گذشت ۶ ساعت موها را خوب شست و شو دهید.
advertising