فواید گلاب برای پوست

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/10/20
فواید گلاب برای پوست

شستن صورت با گلاب


گلاب یکی از بهترین گزینه ها برای حفظ شادابی و زیبایی پوست به شمار می آید. گلاب یک تونر عالی و بی نقص است که با آب رسانی پوست و پاک کردن پوست از آلودگی های روزانه، از آن به خوبی محافظت می کند. پیشنهاد می کنیم مقداری گلاب را در یک اسپری بریزید و در طول روز آن را به تمام صورت اسپری کنید. به این ترتیب، شادابی پوست را به وضوح حس خواهید کرد.در ضمن بعد از پاک کردن پوست از آرایش، می توانید مقداری گلاب را بر روی پنبه ریخته و به جای تونرهای شیمیایی با اطمینان از آن استفاده کنید.

برای آب رسانی پوست می توانید یک فنجان گلاب را با 1 قاشق گلیسیرین مخلوط کرده و آن ترجیحا در شیشه ای رنگی بریزید و خوب آن را تگان دهید. حالا این مخلوط را بر روی دستمال نخی تمیزی اسپری کرده و آن را روی صورت قرار دهید.نیم ساعت صبر کنید تا این مخلوط به خوبی جذب پوست شود.برای نتیجه بهتر گاهی دستمال را برداشته و دوباره بر روی آن اسپری کنید. با این کار پوست را به خوبی آب رسانی کرده و آن را سرزنده و شاداب خواهید کرد.

گلاب علاوه بر عطر و طعم منحصر به فرد و وسوسه برانگیز خود خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی هم دارد که از ایجاد تحریک پوست جلوگیری می‌کند. ماهیت گلاب، ضد التهابی است و خواص گلاب برای پوست صورت و بدن واقعا شگفت آور و عالی است. گلاب حاوی ویتامین‌های A، C و E است که در تمام سنین برای پوست و مو مفید هستند. گذاشتن گلاب بر پوست، باعث شادابی می‌شود و برای انواع پوست ها مفید است. می توان از گلاب برای همه ی انواع پوست استفاده کرد. گلاب پوست های خشک را آبرسانی، پوست های چرب را تقویت و پوست های حساس را آرام می کند. گلاب پوست‌تان را نرم، مرطوب، و شاداب می‌کند. این ماده به بهبود گردش خون در سطح پوست کمک می‌کند، و خواص قبض آن باعث ایجاد تعادل در pH پوست می‌شود. این مسئله به بازیابی تولید چربی طبیعی در پوست کمک می‌کند.

گلاب برای پوست چرب


اگر شما دارای پوست چربی هستید پس میزان سموم در غدد چرب زیر پوست شما نیز زیاد است. آن هنگام که این چربی ها بسیار زیاد شود این چربی ها به زیر پوست می آیند و در آن جا جمع می شوند و آکنه به وجود می آید. گلاب برای درمان آکنه و جوش بسیار فوق العاده عمل می کند. مخصوصا ترکیب گلاب با آب لیمو بسیار موثر است. از دیر باز از آب لیمو ترش برای درمان جوش ها استفاده می شد. ترکیب گلاب با آب لیمو به نوعی است که خواص یکدیگر را تکمیل می کنند و اثر بخشی این دو ماده با هم بسیار بیشتر است برای این منظور بهتر است که یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به خوبی با هم ترکیب کنید. این محلولی که ساختین را روی پوست مخصوصا جاهایی که آکنه دارید و منافذ پوستتان باز است بمالید به مدت 10 تا 12 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم پوست را بشویید. بعد از چند مرحله که این کار را انجام دهید کم کم جوش خشک شده و کم رنگ شده و می ریزد و جای آن از روی پوست شما پاک می شود. ترکیب جوش شیرین با گلاب نیز مناسب است. بعد از ترکیب این دو ماده یک خمیر بدست می آید که بهتر است قبل خواب به مدت چند ساعت روی پوست خود قرار دهید و سپس بشویید.

گلاب برای درمان جوش صورت


درمان جوش صورت با گلاب یک روش خانگی مؤثر می‌باشد. گلاب دارای اثرات ضدعفونی‌کننده و ضد میکروبی است که آن را به یک عنصر ضد آکنه مؤثر تبدیل می‌کند. گلاب نه ‌تنها به حذف باکتری‌های مولد آکنه کمک می‌کند، بلکه به بهبود زخم‌ها و پاک کردن پوست شما نیز کمک می‌کند. درمان جوش صورت با گلاب، بر خلاف بسیاری از درمان‌های موضعی آکنه ، اثرات ملایمی بر پوست شما دارد. به این معنا که هنگام استفاده از این روش درمانی حتی در پوست‌های حساس، هیچ تحریکی ایجاد نمی‌شود. علاوه بر این، گلاب دارای اثر خنک‌کننده است که باعث تسکین قرمزی و حساسیت پوست می‌شود. مواردی که گفتیم تنها مزایای درمان جوش صورت با گلاب نیستند؛چرا که گلاب به بسته شدن منافذ پوست کمک می‌کند و یا سایز منافذ را کاهش می‌دهد و چربی پوست را نیز کنترل می‌کند.

از گلاب می توان برای درمان آکنه نیز استفاده کرد. این محصول به پاکسازی منافذ، کنترل روغن اضافی و حتی پیشگیری از طغیان ناگهانی آکنه کمک می کند. همچنین، گلاب به بهبودی زخم های آکنه کمک می کند. گلاب به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند که برای پیشگیری از آکنه اهمیت دارد.

برای استفاده روزانه، یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید. این ترکیب را روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته گذاشته و اجازه دهید 30 دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس با آب تمیز موضع را شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید. برای استفاده هفتگی، مقدار کافی از گلاب را به یک قاشق غذاخوری پودر خاک رس سبز اضافه کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. این خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب صورت خود را شستشو دهید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.
advertising