روش درست کردن کرم شب خانگی و طبیعی

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/10/04
روش درست کردن کرم شب خانگی و طبیعی

کرم شب خانگی ساخته شده از سیب


این کرم شب ،همچنین حاوی روغن زیتون و گلاب اضافی نیز هست هر دوی این مواد اضافه ، باعث بهبود رنگ پوست و کاهش رنگدانه میشوند ؛ علاوه بر این روغن زیتون به عنوان یک نرم کننده طبیعی پوست عمل میکند و تاثیرات سن را بر روی پوست کاهش میدهد که دلیل آن، وجود چربی های سالم و آنتی اکسیدان های موجود میباشد.

پس از آسیب دست ها، از آلودگی و فشار های روز ، پوست شما به مراقبت و ماساژ در شب هنگام نیاز دارد ، در این مطلب یک دستورالعمل برای تهیه کرم شب طبیعی خانگی برای تغذیه و احیای پوست شما وجود دارد که برای تهیه آن سیب نقش مهمی دارد . سیب ، غنی از ویتامین A ، B،C، است همچنین، حاوی بتاکاروتین و اسید مالیک و آنتی اکسیدان میباشد این مواد مغذی به سالم و جوان ماندن پوست کمک میکند.اسید مالیک که یک اسید آلفای هیدروکسی میباشد،برای نرم و صاف بودن پوست مفید است ، آنتی اکسیدان هایی که در سیب وجود دارد، باعث افزایش درخشندگی و جوان سازی پوست میشود.

برای افزایش مزایای زیبایی این کرم شب ، یک قاشق چای خوری عسل یا ویتامین E را نیز به آن اضافه کنید هر دو این مواد،برای پوست شما مناسب هستند، زیرا باعث مرطوب کنندگی میشوند و سلول های پوستی را ترمیم میکنند. شما میتوانید این کرم را با سیب سبز نیز تهیه کنید که حاوی اسید مالیک بالاتری است و به عنوان یک تونر طبیعی عمل میکند.

کرم شب خانگی مفید برای استفاده در انتهای روزهای سخت و پر تنش


گلاب، یک کمک کننده فوق العاده زیبایی است که آکنه را کم میکند و تعادل PH پوست را حفظ میکند، زخم ها را بهبود میبخشد ، بافت پوست را ترمیم میکند و پیری پوست را نیز احیا میکندو خواص آرام بخش، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی دارد و دارای بویی، بسیار دلپذیر میباشد.

مواد لازم برای ساخت این کرم شب خانگی


کرم شب خانگی با استفاده از سیب، گلاب و روغن زیتون
روغن زیتون
گلاب
یک عدد سیب
مخلوط کن
چاقو
قابلمه
یک عدد قاشق
یک ظرف پلاستیکی یا شیشه ای

روش درست کردن کرم شب خانگی


سیب را به 2 قسمت برش دهید و دانه های آن را در بیاورید و بعد به تکه های کوچکتر خرد کنید.تکه ها را درون مخلوط کن بریزید و نصف فنجان روغن زیتون به آن اضافه کنید. سپس مخلوط کن را روشن کنید و حدود 5 تا 7 دقیقه صبر کنید ،تا کاملا مخلوط شوند و یک ترکیب غلیظ بدست آید.
ترکیب را درون قابلمه بریزید و حرارت دهید، و به مدت چند دقیقه صبر کنید تا گرم شود.سپس اجازه دهید تا مخلوط خنک شود بعد، نصف فنجان گلاب به آن بیفزایید و در آخر آن را درون ظرف پلاستیکی یا شیشه ای استرلیزه نگهدارید.شما میتوانید به مدت 4 الی 6 روز ،آن را درون یخچال نگهداری کنید و هر روز از آن استفاده کنید.

نحوه استفاده از کرم شب خانگی


صورت و گردن خود را بشویید و سپس با استفاده از یک پد تمیز ، خشک کنید.سپس کرم را روی انگشت خود بریزید و به آرامی و بصورت دورانی، روی پوست ماساژ دهید.اجازه دهید تا در تمام طول شب باقی بماند و صبح روز بعد، با آب ولرم شستشو دهید.به علاوه اینکه میتوانید از این کرم ، برای دست و پاهای خود نیز استفاده کنید.
advertising