جراحات و صدمات رابطه جنسی بر زنان و روش درمان آن

پزشکی و سلامتجنسی

- 97/10/29
جراحات و صدمات رابطه جنسی بر زنان و روش درمان آنرابطه جنسی یکی از شناخته ترین پدیده ها برای افراد است اما بسیاری از ما هنگام رابطه جنسی اشتباهاتی انجام می دهیم که سبب به خطر افتادن سلامتیمان می شود . در این مطلب توضیحاتی درباره جراحات رابطه جنسی و صدمات ناشی از رابطه جنسی و نحوه برخورد با آن ها ارائه می کنیم.

گیر کردن جسم خارجی در واژن زن


معمولا دو شی می توانند در دستگاه تناسلی زنان گیر کنند یکی از این اشیاء خارجی تامپون و دیگری کاندوم است .
راه حل:
در صورت گیر کردن این دو شی خارجی وحشت زده نشوید و با کشیدن یک نفس عمیق بدنتان را ریلکس کنید و دو انگشت خود را برای رسیدن به جسم خارجی در واژن ببرید تا بتوانید شی خارجی را خارج کنید .هنگامی که نفس عمیق می کشیم ، واژن تان به حالت عادی باز می گردد و در این حالت دسترسی به جسم خارجی بسیار راحت تر از زمانی است که به خاطر رابطه جنسی اندامتان پر از خون و حجیم شده است.اگر نتوانستید جسم خارجی را خارج کنید به پزشک مراجعه کنید تا پزشک این کار را برایتان انجام دهند.

امکان پاره شدن واژن در رابطه جنسی


یکی از رایج ترین آسیب های جنسی پاره شدن واژن است که با خونریزی و درد هنگام نزدیکی همراه است.
راه حل:
علت پارگی واژن هنگام دخول یا نزدیکی خشک بودن این قسمت از بدن و داشتن رابطه جنسی خشن است . بنابراین برای اینکه واژن پاره نشود باید رابطه جنسی آرامتری داشته باشیم و یا از روان کننده استفاده نماییم .اما اگر با وجود این کارها دوباره دچار پارگی واژن گشتیم ، به پزشک مراجعه کنید تا برایتان آنتی بیوتیک تجویز کند .پارگی های کوچک واژن خود به خود بهبود می یابند ، اما اگر پارگی بزرگتر باشد یا خونریزی شدید باشد باید تحت مراقبت های بهداشتی قرار بگیرید.

کبودی یا زخم پس از رابطه جنسی بر روی یک سطح خشن


هنگامی که زن و مرد بر روی یک تشک خشن رابطه جنسی برقرار می کنند بر اثر مالش سطح خشن روی پوست ، کبودی یا زخم به وجودمی آید.
راه حل:
بهترین توصیه پیشگیری از آن است، بهتر است یک زیرانداز نرم تهیه کنید و رابطه جنسی خود را بر روی آن انجام دهید تا پوستتان آسیب نبیند. اگر پوستتان آسیب دیده و خراشیده شده و یا یک سطح قرمز بزرگ رویش ایجاد شده است ، منطقه را با آب سرد و صابون بشویید و آن را با ضد عفونی کننده تمیز کرده وروی آن یک کرم آنتی باکتریال بمالید و سپس پانسمان کنید .

جراحت پشت در رابطه جنسی


اگر از آن دسته از افرادی باشید که در هنگام برقراری رابطه زناشویی از پوزیشن های مختلف جنسی مانند دختر گاوچران معکوس استفاده می کنید باید بدانید در این پوزیشن ها با وجود مهارت جراحت ایجاد می شود.
راه حل:
این حرکات باله مانند در اتاق خواب سبب ایجاد جراحت در پشت می شود . برای کنترل آسیب های این پوزیشن یک کیسه یخ برای رفع التهاب ایجاد شده در قسمت پایینی پشت تان قرار دهید و برای تسکین عضلات بعد از فروکش التهاب از یک کیسه آب گرم استفاده کنید و در آخر یک ایبوپروفن بخورید و چند ساعت استراحت نمایید.

ایجاد عفونت مخمری در زنان


عفونت مخمری در زنان ، از راه رابطه جنسی دهانی یا خیس کردن آلت تناسلی با آب دهان حاصل می شود .
راه حل:
قبل از انجام رابطه جنسی از شریک جنسیتان بخواهید که آلت جنسی خود را قبل از دخول کاملا تمیز کند یا او را قبل از پیش نوازی به حمام بفرستید . ابتلا به عفونت مخمری شدید بیشتر از چهار بار در یک سال یعنی اینکه مستعد ابتلا به آن هستید ، در این صورت نزد پزشک بروید تا برای رفع آن اقدام نماید.

عفونت مجاری ادراری در زنان


عفونت مجاری ادراری واقعا دردناک است و علت بسیاری از این عفونت ها رابطه جنسی زیاد است.
راه حل:
بهتر است هنگام انجام رابطه جنسی به قدر کافی روان کننده استفاده کنید و یا پیش نوازی و تحریک کافی داشته باشید تا دخول روان انجام شود چرا که دخول خیلی زود یا خیلی خشن سبب پارگی واژن و التهاب آن که منجر به عفونت مجاری ادراری می شود.

راه حل دیگر: اگر می خواهید به عفونت مجاری ادراری دچار نشوید قبل و بعد از رابطه جنسی به دستشویی بروید. این کار از چسبیدن باکتری ها به اطراف اندام جنسیتان جلوگیری می کند و نمی گذارد به عفونت مجاری ادراری مبتلا شوید. اگر مستعد ابتلا به عفونت ادراری هستید ، به طور منظم از عصاره کرنبری استفاده کنید، زیرا عصاره کرنبری از چسبیدن باکتری ها به دیواره مثانه جلوگیری می کند.
advertising