روش مختلف تنگ کردن و لیفت دائمی واژن

پزشکی و سلامتجنسی

- 97/10/25
روش مختلف تنگ کردن و لیفت دائمی واژن

چه کسانی باید به تنگ کردن واژن خود فکر کنند؟


تمام خانم هایی که در اثر موارد زیر دچار گشادی واژن شده اند، باید به فکر تنگ کننده دائمی واژن خود باشند:یکی از مسائل مهم در رابطه زناشویی، لذت بردن از رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم است. طبیعی است که گشاد بودن واژن نه تنها برای مردها، لذت جنسی را کاهش می دهد بلکه در زنان نیز رسیدن به ارگاسم کامل را به مخاطره و تعویق می اندازد. در این راستا، افراد با یکی یا چند روش از روش های ذکر شده در زیر، سعی در تنگ کردن واژن خود می کنند.

علت های اصلی شل شدن واژن


زایمان
افزایش سن
چاقی
جراحی های زنانه
بلند کردن اجسام سنگین
انجام ورزش ‌های سنگین مداوم
آسیب وارد شدن به لگن
یائسگی
داشتن کمر درد مزمن
عسطه و سرفه مداوم
یبوست زیاد

دلایل گشاد شدن و شل شدن واژن



1.بالا رفتن سن زنان و گشاد شدن واژن


افزایش سن باعث کاهش کلاژن سازی پوست شده و از حالت کشسانی پوست کاسته می شود. امروزه اکثر زنان بالای 40 سال، اقدام به جراحی تنگ کردن واژن می کنند.

2.داشتن زایمان های طبیعی زیاد و گشاد شدن واژن


بر هیچ کسی پوشیده نیست که داشتن زایمان طبیعی، تاثیر مستقیمی بر تغییر شکل واژن مادر دارد. پس از زایمان این تغییرات تا حدودی به شکل اول بر میگردند ولی نه کاملا. با انجام زایمان های طبیعی بیشتر، این اثرات افزایش یافته و رفته رفته واژن گشادتر می شود. میتوان این مورد را جزو اصلی ترین دلیل گشادی واژن قلمداد کرد.

3.داشتن رابطه جنسی زیاد و گشاد شدن واژن


با هر بار رابطه جنسی بر قرار کردن، تغییر جزئی در ساختار واژن ایجاد می شود. اگر فرد رابطه جنسی زیادی داشته باشد، رفته رفته تنگی واژن خود را از دست می دهد. البته نه به شدت زایمان طبیعی.

تنگ کردن دائمی واژن با لیزر


امروزه پزشکان با کمک لیزر CO2 به تنگ کردن واژن زنان کمک می کنند. از مزایای این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
غشای مخاط به شکل عادی خود باقی می ماند
باعث کلاژن سازی می شود
ماندگاری طولانی دارد
علائم جراحی غیر قابل برگشت خواهد بود
سرپایی بوده و نیازی به بستری ندارد
هزینه آن کمتر از جراحی است
تغییرات صورت گرفته بلافاصله قابل مشاهده است

لیفت واژن یا تنگ کردن دائمی واژن با نخ


نخ های استفاده شده در این روش از جنس کاپرولاکتون می باشد که حدود 12 سانتی متر طول دارند. ماندگاری و طول عمر این نخ ها چیزی در حدود 9 ماه تا 15 ماه می باشد. به صورت دو جهته بوده و بدون نیاز به بی هوش کردن بیمار و بروز هیچ گونه خونریزی، باعث تنگ شدن عضلات پرینه می شود.لازم به ذکر است که برای تنگ کردن ورودی واژن نیز از همین نخ ها استفاده می شود و ظاهری شبیه به شکل اولیه به دستگاه تناسلی خانم ها می دهد.

مزیت های تنگ کردن واژن با نخ


بدون خونریزی است
نیازی به بی هوشی نیست و فقط بی حسی موضعی کفایت می کند
سریع انجام می شود (چیزی در حدود نیم ساعت)
دوره بهبودی و ریکاوری پس از آن کوتاه است
نیازی به بستری شدن پس از آن نیست
نخ ها پس از مدتی جذب بدن می شود و زیبایی واژن افزایش پیدا می کند
نیازی به مصرف آنتی بیوتیک وریدی نیست و مصرف فقط آنتی بیوتیک خوراکی کفایت می کند

مراقبت های لازم قبل از لیفتینگ واژن با نخ


حتما قبل از اقدام به این کار، توسط پزشک زنان معاینه شوید
قبل از اقدام به این روش، اطمینان حاصل کنید که عفونت زنانه ندارید
تست پاپ اسمیر انجام دهید

مراقبت ‌های لازم پس از لیفتینگ واژن


بهتر است تا 6 هفته رابطه جنسی نداشته باشید

قرص تنگ کننده دائمی واژن


بعضی از قرص های گیاهی وجود دارد که به عنوان قرص تنگ کننده واژن تاثیر زیادی دارند. برای استفاده از این قرص ها، باید آن را قبل از رابطه جنسی وارد واژن خود کنید. حدود 30 تا 45 دقیقه زمان لازم است تا عضلات واژن منقبض شوند. برای تنگ شدن دائمی واژن این قرص ها را باید به مدت 3 ماه مورد استفاده قرار دهید. پس از این مدت تا یک سال دیگر نیازی به مصرف قرص یا ژل یا شیاف تنگ کننده نخواهید داشت. از جمله قرص های گیاهی تنگ کننده، میتوان به قرص تارگت اشاره کرد.هیچ عوارض جانبی برای قرص های تنگ کننده گزارش نشده است.

ژل تنگ کننده واژن


این ژل ها باعث تنگ شدن واژن می شوند و رابطه جنسی لذت بخشی را برایتان به ارمغان می آورند. از جمله فواید این ژل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
با تاثیر بر جریان خون، باعث تنگ شدن مجرای واژن می شود
واژن عطر و بوی خوبی می گیرد
واژن را تمیز می کند

نحوه استفاده از ژل تنگ کننده دائمی واژن


این محصولات را 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی، درون واژن خود بزنید. دقت داشته باشید که اثر این ژل ها تا 2 ساعت پس از استفاده است. از جمله این ژل ها می توان به ژل aichun beauty اشاره کرد.

شیاف برای تنگ کردن فوری واژن


یکی از گیاهانی که در تنگ کردن واژن موثر است و به گیاه زنانه نیز معروف است، ماریانا می باشد. این گیاه به صورت شیاف هم در دسترس است که از ترکیب چندین گیاه گیاهی ساخته شده است و تولید شرکت mood فرانسه است. خواص بسیار مفید این دارو در کتاب های معروف بوعلی و سینوهه آورده شده است. افرادی که از این شیاف استفاده کرده اند، از نتیجه رضایت داشته اند.

مزایا و فواید دیگر شیاف تنگ کننده واژن


ضدعفونی کننده است
بوی بد واژن را کاهش می دهد
ضد التهاب و خارش است
افزایش دهنده میل جنسی
ترشحات واژینال را تنظیم می کند
مصرف راحت تر
نتیجه دهی بهتر و سریعتر

روش استفاده از شیاف ماریانا


1 تا 2 ساعت قبل از رابطه جنسی، شیاف را وارد واژن خود کنید.سعی کنید حدود 6 – 7 سانت آن را به داخل واژن هول دهید.طی مدت نیم ساعت شیاف جذب شده و شروع به تنگ کردن واژن می کند.

قطره برای تنگ کردن فوری واژن


قطره تنگ کننده واژن را می توانید براحتی در خانه درست کنید. از گیاهان گلداری که در کاهش گشادی واژن تاثیرگذار هستند، میتوان به کورکوما کومسا اشاره کرد. شما می توانید از این گیاه یک قطره تهیه کرده و به مدت یک ماه از آن استفاده کنید. روش استفاده از آن به این صورت است که با گرفتن آب ریشه این گیاه و ماساژ واژن با این مایع، شاهد تنگ شدن واژن خود خواهید بود. این دارویی قدرتمند برای تنگ کننده دائمی واژن است.

تنگ کننده دائمی واژن با ویتامین E


ویتامین E، یکی از بهترین ویتامین ها به منظور اثر بخشی بر عملکرد اندام بدن می باشد. در درمان بیماری دیابت و فشار خون بالا در دوران بارداری مورد استفاده قرار می گیرد. باعث رفع خشکی واژن شده و آن را مرطوب نگه می دارد.مهم تر از همه این ویتامین به محکم تر شدن و افزایش استحکام دیواره واژن کمک شایانی می کند.

تنگ کردن واژن با ورزش یوگا


یکی از ورزش های دیگری که می تواند عضلات لگن شما را تقویت کرده و به تنگ شدن واژن کمک کند، یوگا است. با پیوستن به یک تیم یوگا از مزایای آن در این راستا بهره مند شوید.

تنگ کننده دائمی واژن با ورزش کگل


از جمله رایج ترین ورزش های تنگ کردن واژن می توان به تمرینات کگل اشاره کرد. این ورزش به قوی شدن عضلات این قسمت کمک شایانی کرده و در نتیجه باعث می شود که وازن گشاد، جمع تر و تنگ تر شود.

تمرین کگل را به روش زیر انجام دهید


به پشت بخوابید.
عضلات اطراف واژن خود را منقبض کنید. همانطور که می دانید این عضلات، همان عضلاتی هستند که با فشار وارد کردن بر آنها، از خروج ادرار جلوگیری می کنید.
این حرکت را در ست های 25 تایی تکرار کنید.
هر روز 3 تا 6 بار این ست را انجام دهید.

تنگ کردن واژن با تغذیه مناسب


پیروی از رژیم غذایی مناسب هم در رسیدن به این هدف، موثر است. بهتر است در برنامه غذایی خود این موارد را رعایت کنید:
مصرف مواد غذایی حاوی هورمون زنانه (استروژن)
خوردن فیتو استروژن هایی نظیر شنبلیله، سویا، کنجد، انار و هویج (این مواد غذایی باعث تقویت عضلات کف لگن می شود)
خوردن میوه هایی همچون آناناس، توت فرنگی، انار

تنگ کننده دائمی واژن با مخروط های واژنی


درمانگر پس از دادن تمرین هایی خاصی به مدت 15 دقیقه، این مخروط ها را که در وزنه های مختلف وجود دارند، درون واژنتان قرار می دهد. پس از 5 تا 20 دقیقه بعد، آنها را خارج می کند. تاثیری که این مخروط ها بر عضلات لگن می گذارند باعث می شود که واژن تنگ تر شود.

تنگ کننده دائمی واژن با ژل آلوئه‌ ورا


یکی دیگر از راه های تنگ کردن واژن استفاده از ژل آلوئه‌ورا است. این ژل باعث کاهش پرولاپس واژن می شود. استفاده از این روش را چندین بار در روز تکرار کنید. این ژل را باید به صورت مستقیم داخل واژن اعمال کنید.

تأثیر آب انار برای تنگ کردن واژن


هیچ تحقیقات و شواهد علمی مبنی بر استعمال مستقیم از آب انار برای تنگ کردن واژن وجود ندارد.

تنگ کننده دائمی واژن با جراحی


واژینوپلاستی یا پرینورافی همان جراحی تنگ کردن واژن با جراحی است. این جراحی را میتوان جزو پرطرفدارترین عمل های زیبایی واژن برشمرد.در طول عمل، اکثر بیماران تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرند در نتیجه این روش بدون درد است.طبیعی است که پس از جراحی، درد و سوزش خواهید داشت، اما معمولا این علائم در عرض چند روز کاهش می یابد.مدت زمانی پس از جراحی لازم است تا فرد بهبود یابد و بتواند کارهای روزمره خود را مثل قبل انجام دهد.بسیاری از کلینیک ها توصیه می کنند از ورزش یا مقاربت جنسی خودداری کنید تا اینکه کاملا بهبود پیدا کنید، که می تواند تا شش هفته طول بکشد.

عوارض جانبی جراحی تنگ کردن واژن


در صورتی که داروهای تجویزی خود را مرتب مصرف کنید و به توصیه های پزشکی عمل کنید، می توان گفت عوارض نادری برای شما پیش خواهد آمد.
در صورتی که به خونریزی غیر طبیعی و عفونت دچار شدید به متخصص خود مراجعه کنید.
در صورتی که شما روش های دیگری می شناسید که می تواند به تنگ کردن وازن کمک کند و از آن نتیجه دیده اید، با کاربران ما به اشتراک بگذارید.

آیا جراحی سفت کردن واژن ممکن است پس از زایمان و یائسگی به بی اختیاری ادرار کمک کند؟


اگر عضلات واژن در حال شل شدن باشند، این می تواند منجر به بی اختیاری ادرار و اختلال عملکرد جنسی شود.زنان مبتلا به بی اختیاری ادرار باید با پزشک خود درباره گزینه های موجود صحبت کنند تا بهترین گزینه درمانی برای آنها اتخاذ شود.واژینوپلاستی شامل حذف آبسه ها و سفت کردن عضلات واژن برای اصلاح نقایص مادرزادی و بازگرداندن عملکرد طبیعی واژن در زن است.
advertising