عوامل تاثیرگذار بر ارضا شدن زنان در رابطه جنسی

پزشکی و سلامتجنسی

- 97/09/16
عوامل تاثیرگذار بر ارضا شدن زنان در رابطه جنسیآقایان لازم است بدانند برای تحریک کردن و به ارضا شدن زن کارهای مقدماتی و اساسی لازم است که در مورد آقایان چنین نخواهد بود. اما هدف ما در این مطلب آموزش تحریک جنسی زنان نیست؛ بلکه هدف ارائه‌ی نشانه‌هایی است که مردان می‌توانند بدون سوال کردن از همسرشان و تنها با مشاهده این علائم خیالشان راحت شود که توانسته‌اند نیاز جنسی همسر خود را بطرف نمایند. زیرا در اغلب موارد سوال پرسیدن در این مورد از لحاظ روانشناسی و رابطه زناشویی صحیح نمی‌باشد. آقایان در رابطه جنسی و تامین خواسته‌های جنسی همسرشان بیش از خانم‌ها وظیفه و مسولیت دارند، به عبارتی فرایند تحریک زن و به ارگاسم رساندن آن‌ها برای ارضا شدن قدری سخت و پیچیده است که در صورت ساده گذشتن از کنار این مسئله،‌ مشکلات رابطه‌ای که اغلب ریشه در همین روابط جنسی دارد بروز می‌کند و اساس خانواده را به خطر می‌اندازد.

عوامل تأثیر گذار بر ارگاسم و ارضای زنان


عواملی همچون سن، تحصیلات، سطح اجتماعی، مذهب، شخصیت و ارتباطات بین فردی عوامل روانی اجتماعی هستند كه روی توانایی ارضا شدن زن تاثیر دارند. شایع‌ترین علت روانی برای اختلال ارگاسم پایش وسواس‌ گونه خویشتن در مرحله تحریک است که غالبا با اضطراب و افکار گیج‌ کننده و منفی و خودشکن همراه است. این زنان به حدی در مورد رابطه جنسی خود نگران شکست هستند که قادر به کسب آرامش به منظور بروز بازتاب عصبی طبیعی برای ایجاد ارگاسم نیستند و ناخودآگاه خودشان باعث مهار این عملکرد طبیعی می‌شوند. این نوع اضطراب، اضطراب نمایشی نامیده می‌شود. عوامل فردی مانند احساس ضعف عمومی و کمبود احساس سلامت جسمی، تجارب منفی جنسی قبلی و استرس‌ های زندگی، بیکاری و خصومت‌ های روزانه، احساس منفی نسبت به همسر، کیفیت بد ارتباط زن و شوهر، فقدان صمیمیت و تفاهم جنسی باعث کاهش ارتباط جنسی و اختلال عملکرد تمام مراحل جنسی و همچنین اختلال در ارضا شدن می‌شود.

اختلالات مربوط به دوران کودکی، اختلال در مرحله اجتماعی شدن و وجود یک تفکر غلط در مورد رابطه جنسی و نگرش منفی در مورد لذت جنسی، جهت‌ گیری جنسی یا هویت جنسی تاثیر منفی روی عملکرد جنسی و ارگاسم در بزرگسالی دارد. این سوابق در دوران کودکی مربوط به نگرش والدین نسبت به رابطه جنسی است.

کارهایی که سبب ارضا و ارگاسم زنان می شود


ارگاسم زنان می‌تواند طی تحریک جنسی در نواحی جنسی یا غیرجنسی آنان ایجاد شود. کلیتوریس و دیواره قدامی واژن بهترین مکان‌های تحریک در زنان هستند. تحریک غدد دور مجرای ادرار، سینه، نوک سینه و رویا پردازی نیز منجر به بروز ارضا شدن زن می‌شود.

نشانه ارگاسم و ارضا شدن زنان در رابطه جنسی


همانند مردان، زنان نیز بعد از ارضا شدن دچار تغییرات فیزیکی خاص خود می‌شوند؛ از جمله: تغییر سریع رنگ لب‌‌های واژن (لبیا)، انقباض و افزایش شدت نبض واژن، انقباض رحم و اسفنکتر مقعد، رفع احتقان آرئول و افزایش سطح هورمون پرولاکتین که این علایم نشان دهنده ارضا شدن زن پس از رابطه جنسی است. اما دیگر علائم ارضا شدن زنان به شرح زیر می‌باشد:
- لبخند رضایت
- سفت شدن نوک سینه‌ها
- احساس نیاز به هم آغوشی
- احساس نیاز به خواب و به خواب رفتن
- احساساتی شدن و گریه کردن
- صحبت کردن در مورد رابطه جنسی
- عدم توانایی در درست راه رفتن
advertising