چکار کنیم جنین باهوش شود

پزشکی و سلامتبارداری و کودک

- 97/09/08
چکار کنیم جنین باهوش شودبرای افزایش هوش جنین کولین، ماده ای است که به طور طبیعی در غذاهای چرب وجود دارد و حافظه را تقویت می کند. پزشکی از دانشگاه کارولینای شمالی بیان کرد، اگر در دوران بارداری مادر، به رژیم غذایی او کولین اضافه شود، قدرت حافظه جنین در حال رشد را برای مراحل بعدی زندگی افزایش می دهد. در دوران بارداری و شیردهی، ذخایر کولین بدن مادر تخلیه می شود، در نتیجه کولین کافی برای رشد طبیعی مغز در دسترس نخواهد بود. کولین برای حفظ سلامتی افراد، موردنیاز است. کولین یک ترکیب فسفولیپیدی است که در بدن، مواد محلول در چربی را حمل و چربی ها را امولسیه* می کند. این ماده مستقیماً روی پیام های عصبی موثر است و قدرت ساخت و آزادسازی استیل کولین را سرعت می بخشد. استیل کولین یک ناقل عصبی است که در کنترل عضلات و قدرت حافظه دخالت دارد. منابع غذایی کولین عبارت اند از: شیر، جگر، تخم مرغ و بادام زمینی. در بدن نیز از اسید آمینه متیونین ساخته می شود. کولین به صورت مکمل های خوراکی نیز وجود دارد و مقدار مورد نیاز آن برای مردان 550 میلی گرم در روز و برای زنان بالغ 425میلی گرم در روز است.

برای مصرف شیر بهتر است حتما شیر تازه دوشیده شده یا هر شیر غیر پاستوریزه ای را در ظرف تمیزی بجوشانید. پس از آنکه شیر به جوش آمد به مدت 20-30دقیقه خوب بجوشد تا آلودگی های میکروبی آن از بین برود

برای افزایش هوش و رشد عصبی بهتر بچه، مصرف اسید فولیک پیش از بارداری و در ماه اول بارداری بسیار مهم است. یا منابع غذایی اسید فولیک را مصرف کنید و یا مکمل آنرا بصورت دارو مصرف کنید و در طول بارداری از منابع غنی ویتامنیهای B و روغنهای غیر اشباع با یک یا چند باند مضاعف که در روغن ماهی، روغن سبزیجات و دانه های روغنی مثل بادام و بادام زمینی و گردو موجود است، استفاده کنید.
منابع غذایی اسید فولیک :جگر – حبوبات پخته – اسفناج – جوانه گندم – کلم بروکلی – کاهو – آب پرتقال تازه – کلم – زرده تخم مرغ – موز است.
طبق احادیث اسلام در زمان بارداری برای زیبا شدن کودک سیب مصرف کنید خصوصاً در شب تشکیل نطفه و برای باهوش شدن کودک، کُندُر بخورید که از مقدار کم شروع کنید و به مرور مصرف آنرا به روزی یک تکه کوچک برسانید .برای باهوش شدن بچه از عسل ، گردو و بادام (مغز دار و حاوی فسفر) همچنین کندر زیاد استفاده کنید، همچنین حتا اگر خودتان وقت ندارید گاهی اوقات که پای کامپیوتر هستید صدای سوره ای از قرآن رو بگذارید ، صداش سبب باهوش شدن بچه میشه،

پنج نوع غذای موثر در افزایش هوش کودکان: غذایی ماهی سالمون - ماهی آزاد /سیب زمینی شیرین /تخم مرغ /حبوبات/توت فرنگی و قره قاط.

تاثیر کندر بر جنین


این متخصص با اشاره به اینکه برای افزایش هوش و سلامت جنین باید اصول کلی رعایت شود، اظهار کرد:در احادیث آمده «کُندر» برای افزایش هوش جنین مفید است.
توصیه می شود مادران باردار از هفته 12 تا 14 بارداری کُندر به اندازه یک نخود بجوند تا به طور کامل با بزاق دهان مخلوط شود. در طول 9 ماه بارداری بهتر است کُندر مورد استفاده قرار نگیرد به غیر از زمانی که اشاره شد چرا که استفاده زیاد آن عوارض خاصی به همراه دارد.
با توجه به اینکه ممکن است جنس تقلبی کُندر در بازار عرضه شود یا به علت مشابهت افراد گیاه دیگری را خریداری کنند، بهتر است زیاد مورد استفاده قرار نگیرد تا از عوارض آن جلوگیری شود.
گوش سپردن به قرائت قرآن در تقویت هوش جنین را مهم است
بوییدن عطرهای طبیعی مانند گل محمدی و بهارنارنج نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
قرار داشتن مادر در حالت آرامش و به دور از تنش و اضطراف را در افزایش هوش جنین قابل اهمیت است وبخش زیادی از هوش پس از تولد جنین شکل می گیرد. بر این اساس باید تقویت هوش پس از تولد هم مدنظر مادر قرار داشته باشد.
در دوران بارداری مادران باید ورزش معتدل داشته باشند؛ به ویژه افرادی که دچار فشارخون، دیابت یا افزایش وزن هستند؛ چرا که ورزش علاوه بر قوت عضلات، به زایمان طبیعی کمک کرده و روی افزایش هوش جنین تاثیر می گذارد.
advertising