یکی از خطرات موبایل برای جنین بیش فعالی است

پزشکی و سلامتبارداری و کودک

- 98/03/29
یکی از خطرات موبایل برای جنین بیش فعالی است

مضرات امواج وای فای بر روی جنین


تکنولوژی پیشرفت می کند، اما خطراتی که با خود به همراه دارد بر هیچ کس پوشیده نیست. یکی از سوالاتی که همیشه در بین مادران باردار مطرح است، میزان خطرات موبایل برای جنین می باشد؟ از نظر شما آیا واقعا امواج موبایل در دوران بارداری برای جنین مضر است یا خیر؟

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند نوزادانی که مادران شان در دوران بارداری بیشتر از چهار مرتبه در روز از تلفن همراه استفاده کرده اند یا حدود یک ساعت یا بیشتر با این وسیله مکالمه انجام داده اند، به احتمال قوی بیش از ۲۸ درصد دچار اختلال بیش فعالی می‌شوند. کارشناسان اوج ابتلا به اختلال بیش فعالی در کودکان را در بازه سنی ۵ تا ۷ سال می‌دانند و اعتقاد دارند استفاده مادران از این وسیله الکترونیکی در دوران بارداری، با بروز مشکل بیش فعالی در کودکان ارتباط مستقیمی دارد.

معایب امواج رادیویی بر روی زنان باردار


بر این اساس کارشناسان به افراد به ویژه خانم‌های باردار، زنان شیرده و حتی زنانی که قصد بارداری دارند، توصیه می‌کنند از کار کردن با موبایل تا حد امکان خودداری کنند و در معرض امواج رادیویی تلفن همراه قرار نگیرند. بیماری اختلال بیش فعالی یا نقص توجه در کودکان از سنین ۳ تا ۴ سالگی بروز می‌کند و می‌تواند باعث بروز مشکلات مختلف از جمله اختلال دریادگیری و رشد، رفتارهای پرخاشگرانه و تند، فعالیت بیش از حد، نداشتن تمرکز برای درس خواندن، وجود حس علاقه به دعوا و نزاع در کودک شود و در بسیاری از مواقع این بیماری تا سنین بزرگسالی نیز ادامه پیدا می کند و اثر منفی برکل زندگی فرد می گذارد.

مضرات امواج موبایل بر روی بدن


سلول ها در بدن انسان در گستره ای بین ۱۰ تا ۱۰۰۰ هرتز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، این در حالیست که موبایل ها در گستره ۲۷۰ تا ۱۸۰۰ هرتز ارتباط برقرار می کنند که در چنین شرایطی گستره امواج الکترومغناطیس موبایل با سیستم ارتباط بین سلولی انسان هم پوشانی دارد و باعث ایجاد اختلال در بدن خواهد شد. این امواج تاثیر بدی بر روی باروری مردان داشته و عملکرد اسپرم را مختل کرده و منجر به کشته شدن آنها خواهد شد. این مسئله خصوصا برای مردانی که موبایل را به کمر می بندند بیشتر اتفاق خواهد افتاد.

این امواج سرطان زا هستند، همچنین منجر به بیماری هایی همچون آلزایمر و پارکینسون خواهند شد. فراموش نکنید به ازای حتی ۲ دقیقه صحبت با موبایل ، ساختار مولکولی بزاق دهان تغییر خواهد کرد. همچنین این امواج باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می شوند و سرعت گسترش تومرها را افزایش خواهند داد.

خطرات اشعه موبایل بر روی زنان باردار


علاوه بر تمامی مشکلاتی که اشعه موبایل بر روی سلامتی دارد، لازم است بدانید این اشعه ها یکی از خطرناک ترین انواع اشعه برای زنان باردار بوده و می توانند بر جنین داخل شکم آنها تاثیر زیادی بگذارد. بدن جنین هنوز بافت مناسب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است از این رو امواج موبایل منجر به کاهش عکس العمل مولکولی در بدن جنین می شود.

مضرات امواج وای فای بر روی بدن انسان


بی خوابی
کاهش رشد و ترمیم سلول ها
اختلال در رشد کودک
تضعیف فعالیت های ذهنی زنان
ناباروری
سرطان
advertising