معتبرترین درمان در حال حاضر برای دیسک کمر چیست

پزشکی و سلامتپزشکی

- 97/11/30
معتبرترین درمان در حال حاضر برای دیسک کمر چیستمیدانید که روش های مختلفی برای درمان دیسک کمر از جمله طب مکمل، طب سنتی، پزشکی جدید، جراحی بسته و باز وجود دارد. همیشه در منابع پزشکی برای سنجش اعتبار یک روش دو فرد همراه با یک شاهد در نظر می گیرند که برای یک نفر این مداخله را انجام داده و برای دیگری نه! در پایان یک سال اگر این دو فرد با هم تفاوت داشتند این درمان معتبر است. ولی اگر دو تا مثل هم باشند یعنی دو بیماری که یک مشکل دارند، هم سن و هم جنس هستند یک نوع درمان را برای یکی انجام دهیم و برای دیگری انجام ندهیم و در پایان سال بررسی کنیم، فردی که درمان شده با کسی که درمان نشده هیچ تفاوتی ندارد این درمان از نظر مدارک پزشکی درمان معتبری به حساب نمی آید. در بعضی از درمان ها ممکن است مریض یک تا دو ماه از نظر جسمانی خوب باشد اما مجدد بعد از مدتی دچار درد شود، این نشان دهنده اعتبار نداشتن یا کافی نبودن این درمان است و باید با یک سری درمان های دیگر ترکیب شود. یکی از معتبرترین درمان هایی که انجام می شود درمان توانبخشی فعال به اضافه درمان رفتاری – شناختی است. توانبخشی فعال به این معنی است که فرد به صورت فعال در درمان خود شرکت دارد. یکی از شرکت هایی که در این زمینه تجهیزات ارائه می کند شرکت دی بی سی فنلاند است، این شرکت یک سری تجهیزات آماده کرده است با کمک آنها نیرو را به عضلات هدفی یعنی عضلاتی که پایه ای هستند باز می گرداند و باعث تقویت آنها می شود. سپس درمانگر در جهت بدون درد و با مقدار نیرویی که فرد تحمل می کند این ورزش را با پروتکل های خاصی که تعیین شده شروع می کند و به مرور زمان این پروتکل ها را ارتقا می دهد و فرد روز به روز احساس بهبودی می کند؛ این روند درمان به این صورت است که از یک روزنه کوچک وارد می شویم و آن روزنه را به مرور گسترده تر می کنیم و عضلات دیگر را درگیر کرده و فرد را به جایی می رسانیم که بتواند به ورزشی که دوست دارد بپردازد. وقتی به آن ورزش پرداخت بدن می تواند ترمیم را انجام دهد، بدن ما قابلیت این را دارد که بدترین آسیب ها را در خودش ترمیم کند به شرطی که حرکت را از بدن نگیریم، یعنی سلامت بدن ما در حرکت است.

در نظر داشته باشید که شناخت رفتار درمانی که در ترکیب با این اعمال شده که به عنوان معتبرترین درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی و بیرون زدگی دیسک است که نگرش فرد را نسبت به بدنش تغییر می دهد. خیلی از نگرش ها غلط است و این نگرش غلط باعث می شود که مشکلات فرد بیشتر شود یکی از مهمترین نگرش ها این است که وقتی فرد آسیب می بیند خودش را بی حرکت می کند، حرکت های خودش را مهار می کند و می گوید دیگر نباید حرکت کنم، اگر حرکت کنم آسیب بیشتری می بینم در صورتی که این یک باور غلط است ما باید ترس از حرکت را از افراد بگیریم. حرکت در دامنه بدون درد هیچ اشکالی ندارد و خیلی بهتر از این است که فرد خودش را بی حرکت کند.

بهتر است بدانید که یکی از مشکلات دیگر برای افراد شاغل است که خیلی از این افراد کار را عامل مشکل خود می دانند که این هم باید اصلاح شود چون بالاخره فرد باید به کار خود برگردد و وقتی مدام این تفکر را دارد که کار باعث مشکلاتم شده این باعث می شود که هم دیرتر به کارش برگردانده شود و هم باعث می شود دردها و اختلالات دیرتر بهبود پیدا کند.
advertising