حرکات ورزشی مفید و مؤثر برای افزایش هورمون رشد

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 97/09/21
حرکات ورزشی مفید و مؤثر برای افزایش هورمون رشدبهترین تمرین‌ها برای افزایش هورمون رشد همیشه به گونه‌ای هستند که عضلات گوناگونی را به یکباره فعال می‌کنند، استقامت زیادی ایجاد می‌کنند، فیبرهای عضلانی بسیار زیادی را به کار می‌گیرند و فشار قابل توجهی به سیستم عصبی و گوارشی وارد می‌آورند.

البته این ورزش‌ها، عضلاتتان را شکیل و زیبا می‌کنند، اما هدفی بسیار کاربردی‌تر و بزرگتر دارند. تمرین‌هایی که برای‌تان می‌گوییم را انجام دهید تا با افزایش هورمون رشد سریع‌تر به اندام حجیم‌تری که دوست دارید، برسید. برای اینکه بهترین نتایج را از این حرکات کسب کنید، می‌توانید از مکمل Growth Factor-9 استفاده کنید که در تست‌های بالینی انسانی نشان داده شده می‌تواند سطح هورمون رشد را تا حدود بسیار زیادی افزایش بدهد. ترکیب این مکمل و این تمرین‌ها، دست‌آوردهای شگفت‌انگیزی خواهد داشت.

برای اینکه هر چه سریع‌تر بتوانید توده‌ی عضلانی ایجاد کنید، باید ورزش‌هایی انجام دهید که باعث افزایش هورمون رشد می شود. بیشینه‌ی هورمون رشد به شما کمک می‌کند در هر کاری که می‌خواهید انجام دهید قوی‌تر شوید: عضلات بیشتری می‌سازید، استخوان‌هایتان قوی‌تر می‌شود و ریکاوری سریع‌تری هم خواهید داشت. اما ورزش‌هایی که انجام می‌دهید، ممکن است میزان هورمون رشدتان را به حداکثر برساند و یا حداقل از این جهت، تأثیری نگذارد.

بهترین ورزش ها برای افزایش هورمون رشد



حرکات ورزشی مفید و مؤثر برای افزایش هورمون رشد

1. انجام حرکت ددلیفت برای افزایش هورمون رشد


وزنه‌های سنگین روی زمین بگذارید و ددلیفت را انجام دهید. ددلیفت باعث تقویت عضلات نیرومند همسترینگ، سرینی و بالای کمر می‌شود، بازوهای‌تان را هنگام نگه‌داشتن وزنه‌های آهنینی سنگین، با فشار متقابل تقویت می‌کند و میان‌تنه‌تان را تثبیت و متعادل می‌کند.

وقتی در حرکت ددلیفت، وزن سنگینی را به طرف خود می‌کشید، عضلات‌تان فوراً منقبض شده و تولید هورمون رشد، بیشتر می‌شود. اگر ددلیفت را درست انجام دهید، می‌توانید وضعیت بدنی‌تان را اصلاح کرده و پایین کمرتان هم قوی‌تر خواهد شد. خم شدن از ناحیه‌ی لگن و همزمان درست نگه‌داشتن وضعیت کمر، اساسی‌ترین الگوی حرکتی است که می‌توانید انجام دهید.


2. انجام حرکت اسکوات برای افزایش هورمون رشد


اسکوات که به آن «سلطان ورزش‌ها» نیز گفته می‌شود، برای افزایش هورمون رشد عالی است. این تمرین باعث تقویت پایین‌تنه شده، تمام عضلات پا را درگیر کرده و حتی عضلات ساق پای‌تان هم باید باز و بسته شوند تا به شما کمک کنند از عمق حرکت به بالا بیایید.

اسکوات از پشت به این دلیل که عضلات زیادی را فعال می‌کند، نیاز بسیار زیادی برای تولید هورمون رشد ایجاد می‌کند. شب‌ها که می‌خوابید بدنتان هورمون رشد بیشتری تولید می‌کند تا خودش را ترمیم کرده و فیبرهای عضلانی بیشتری بسازد. این حرکت از اسکوات یکی از الگوهای پایه‌ای نیز است که بشر به طور ذاتی قادر به انجام آن است؛ درست مانند چمباتمه زدن بچه‌ها!


۸. پرس بالای سر (Overhead Press)


خیلی‌ها عقیده دارند پرس بالای سر بهتر از پرس سینه روی نیمکت است، زیرا پرس بالای سر در وضعیت ایستاده انجام شده و تمام زنجیره‌ی جنبشی‌تان درگیر و تقویت می‌شود.

شما به واسطه‌ی میان‌تنه و ستون فقرات، نیرو را از زمین می‌گیرید و از طریق بالاتنه و بازوها بیرون می‌دهید. این فرایند حرکتی باعث فعال شدن تمام سیستم ماهیچه‌بندی‌تان می‌شود و در نتیجه هورمون رشد بیشتری تولید خواهید کرد.


3. چیناپ یا بالا کشیدن چانه در بارفیکس


چیناپ یکی از تمرین‌هایی است که همه باید انجام دهند و اگر شما نتوانید میله را بگیرید و چیناپ درست و کاملی انجام بدهید، پس باید حتماً و به طور جدی، روتین تمرینات‌تان را بازبینی کنید و البته در سبک زندگی‌تان هم یک تجدید نظری انجام بدهید!


4. وزنه‌برداری المپیکی (Olympic Clean)


این حرکت یکی از ورزشکارانه‌ترین حرکات در بدنسازی می‌باشد که نیازمند چیزهای زیادی است: قدرت بلند کردن وزنه از روی زمین، قدرت انفجاری برای به بالا راندن یک باربل سنگین، قابلیت حرکت انعطافی برای پایین انداختن وزنه و تعادل و نیرومندی سیستم عصبی. افزودن المپیک کلین به روتین‌ تمرینات‌تان، تمام عضلات بدن‌تان را فعال کرده و باعث افزایش هورمون رشد می‌شود.

5. وزنه‌ برداری یک‌ ضرب المپیکی


این تمرین، انفجاری‌ ترین حرکتی است که در ورزش وجود دارد. شما باید با یک حرکت ناگهانی میله را از زمین بلند کرده و بالای سرتان ببرید؛ یعنی وزنه مسافت بیشتری نسبت به وزنه‌برداری‌های دیگر طی می‌کند و بنابراین نیازمند نیروی بیشتری است.


6. زیربغل هالتر خم (Bent-Over Row)


این حرکت، عضلات پشت (lats) و عضلات نگهدارنده‌ی ستون فقرات را نیز تحت فشار قرار داده و در لگن نیز ایجاد ثبات و تعادل می‌کند. به طور خلاصه، حرکت زیربغل هالتر خم، بهترین تمرین برای ساختن پشتی پهن و قوی است.حرکت زیربغل هالتر خم، در ناحیه‌ی عضلات ذوزنقه‌ای تأثیری شگفت‌انگیز دارد، یعنی همان عضلات الماس شکلی که پشت‌تان را می‌پوشانند.

چیناپ یک تمرین بسیار عالی است که دست‌هایتان را تقویت کرده، به عضلات پشتی و ذوزنقه‌ای فشار زیادی وارد کرده، عضلات دوسر بازو را تقویت کرده و حتی می‌توانید وضعیت بدنی‌تان را اصلاح کند. حرکت lat pulldowns را رها کنید و چیناپ را انجام دهید.


۷. پرس سینه روی نیمکت (Bench Press)


پرس سینه یکی از مشهورترین تمرینات بالاتنه است که شانه‌ها و سینه‌ها و عضلات سه سربازو را تقویت کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا از وزنه‌های بسیار سنگینی استفاده کنید.

بهترین ورزش‌ها برای افزایش هورمون رشددر پرس سینه روی نیمکت، حتی عضلات پا نیز درگیر و فعال می‌شوند. با فشار و تحریک ساختار عضلانی و سیستم عصبی، تولید هورمون رشد، بیشتر شده و زودتر به نتیجه خواهید رسید.
advertising