مزایای کلاس های رزمی برای کودکان

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 98/04/23
مزایای کلاس های رزمی برای کودکانهنوز هم هنرهای رزمی بیشتر به‌عنوان موضوعی جدال‌آمیز تلقی می‌گردد این تصور غلط که هنرهای رزمی موجب ترویج خشونت در بین کودکان می‌گردد، همچنان پابرجا است. اما به هر حال تنها یک تحقیق کوچک به والدین نشان می‌دهد که هنرهای رزمی روح کودکان را تلطیف و اعتمادبه‌نفس در آنها را افزایش می‌دهد. توجه به سلامت فیزیکی و روحی از دیگر مزایای آموزش در هنرهای رزمی می‌باشد.

تناسب اندام از مزایای هنرهای رزمی


بدیهی است که چاقی، به یک معضل برای جوانان ما تبدیل شده است. مشکلی که اکثر والدین با آن روبرو هستند، پیدا کردن فعالیتی (فراتر از بازی های ویدیویی یا تلویزیون) است. که کودکان آنها در موردش هیجان زده باشند. هنرهای رزمی می توانند فرصتی که فرزند شما به دنبالش خواهد بود را فراهم کنند.

نظم و انضباط از مزایای هنرهای رزمی


عدم داشتن انضباط در کودکان برای والدین بسیار عذاب آور است . خوب است بدانید هنرهای رزمی با داشتن قوانین و قواعد معین تا حد زیادی کودک شما را منظم و منضبط تربیت می کند.

ادب و احترام به دیگران از مزایای هنرهای رزمی


با وجودی که آموختن هنرهای رزمی، مفرح و دل‌پذیر است، اما درس‌های مهمی را نیز در باب ارزش‌ها و احترام به بچه‌ها خواهد آموخت که چگونگی نگاه آنها را به دنیای اطرافشان شکل می‌دهد.
هنرهای رزمی با آموزش دادن جنبه ی عملی احترام و ادب به کودکان از همان سنین پایه، رفتار آنهارا شکلی صحیح داده و ادب و احترام گذاشتن به کوچک و بزرگ و رعایت ادب در هنگام گفتار را کاملا عملی به آنها آموزش داده و نتیجه کاملا مشهود خواهد بود.

بهبود عملکرد ذهنی و وضعیت درسی از مزایای هنرهای رزمی


تحقیقات ثابت کرده است که کودکانی که، ورزش های رزمی را انجام میدهند، بین سی و چهار تا چهل درصد از همسالان خود که رزمی کار نمی کنند، در حل مسایل پیچیده ریاضیات موفق ترند. همچنین تحقیقات دانشمندان کالفرنیا اثبات کرد که کودکان رزمی کار در مواجهه به مسایل فیزیک، راه حل های موثر تر و منطقی تری اجرا می کنند. همچنین، در بخشی از تحقیق مشخص شد، توانایی حفظ دروس و تقویت مغز و حافظه نیز در کودکان رزمی کار پانزده درصد بیشتر است.

کاهش فشارهای روانی کودکان از مزایای هنرهای رزمی


ضربه زنی مکرر، انجام مبارزه و تمرینات فیزیکی، از جمله ی موثر ترین راهکار های تخلیه فشار های عصبی و خصوصیات منفی روانی در کودکان است. همچنی ترس، یک خصلت شایع در کودکان است، هنرهای رزمی با آموزش تمرکز، قرار دادن فرد در موقعیت هایی که وی وادار به گرفتن تصمیم های صحیح است (موقعیت مبارزه) و با پرورش حس مثبت شجاعت، این مشکل را بر طرف میکند.

سلامت جسمانی کودک از مزایای هنرهای رزمی


هنرهای رزمی با درگیر کردن مفاصل، استخوان ها و ماهیچه ها و بهبود سیستم خون رسانی و تنفسی و همچنین دارا بودن فعلیت هایی که استخوان ها و ماهیچه هارا تقویت کرده و با تقویت سیستم ایمنی فرد، مانع از ابتلای کودکتان به انواع بیماری ها میگردد.

دفاع از خود از مزایای هنرهای رزمی


حتی اگر اجتناب از درگیری‌ها را به بچه‌ها آموزش دهیم، باز هم در شرایط وخیم، آنها می‌توانند با تکیه به آموخته‌هایشان در مقابل آسیب‌های جسمی و بدنی از خویش دفاع و حفاظت کنند. این انرژی یا قدرتی است که از هنرهای رزمی به وجود می‌آید. تنها نحوهٔ دفاع شخصی را به بچه‌ها نمی‌آموزد، بلکه مهم‌ترین درس، چگونگی دوری جستن از موقعیت‌ها و وضعیت‌های خطرناک است.

بهبود عمکرد جسمی از مزایای هنرهای رزمی


تعادل و توازن مناسب و صحیح و هماهنگی دست و چشم، مهارت‌هائی هستند که در ورزش‌های رزمی تمرین می‌شود. در مجموع قدرت عمومی بدن پس از انجام تمرینات و اجرای تکنیک های مختلف افزایش یافته و یک رزمی کار می داند که چه طور از قدرت و استقامت به دست آمده، به شکلی مؤثر استفاده کند. می توان این طور گفت که تمامی سبک های رزمی در نهایت قابلیت هماهنگی بدنی یک ورزشکار را ارتقاء خواهند داد.

ایجاد انگیزه از مزایای هنرهای رزمی


آموزش هنرهای رزمی، حس رقابت‌جوئی را در فرزندانمان افزایش داده و باعث ایجاد انگیزه در او می‌شود.

نکات مهم


علایق کودک: زمانی که شما فرزندتان را در یک کلاس آموزش هنرهای رزمی ثبت نام می‌کنید. باید میل و علاقه فرزند خود را نیز ملحوظ نظر داشته باشید. اگر آموختن هنرهای رزمی به فرزندتان تنها هدف شما باشد و فرزند در این انتخاب نقشی نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که او به زودی از ورزش متنفر گردد و از پرداختن به آن استنکاف نماید.

انتخاب باشگاه مناسب: به‌منظور کسب حداکثر بهره از کلا شما باید مطمئن شوید که محیط باشگاه مناسب است و فرزندتان از بودن در آنجا لذت می‌برد.
advertising