یوگا چیست و چه فوایدی بر تناسب اندام و کاهش وزن دارد

پزشکی و سلامتتناسب اندام

- 98/03/29
یوگا چیست و چه فوایدی بر تناسب اندام و کاهش وزن دارد

یوگا واقعا چیست


برطبق اتحادیه یوگا، یوگا بیش از یک تمرین ساده است و افراد به دلیل زیادی از جمله تناسب اندام، مدیریت استرس و رفع درد جسمانی یا عاطفی ، یوگا انجام می دهند. انواع مختلف یوگا می تواند شامل حالت ها، انرژی و کنترل تنفس، مراقبه، موسیقی و غیره باشد.همچنین بسیاری از سبک های مختلف یوگا وجود دارد.

برخی از سبک های رایج یوگا عبارتند از:



یوگا ملایم


شامل تکنیک های تنفس، گرم کردن و پوسچر های (وضعیت) اولیه است. این ممکن است جنبشی زیادی داشته باشد، اما نسبت به سبک های دیگر آرام تر است..

یوگا قدرت


شامل بسیاری از حرکات و برای ساخت قدرت و استقامت طراحی شده است.

جریان یوگا


حرکات بیشتر جریان دارد و هوازی تر است. این سبک می تواند قدرت و هماهنگی را افزایش دهد.

یوگا مبتنی بر روحانیت


بیشتر در مورد روح معنوی یوگا تمرکز می کند و شامل حرکات آرام و مراقبه می باشد.
یوگا به کاهش وزن کمک می کند و استقامت را افزایش می دهد.

مطالعه ای در مجله فیزیولوژی و فارماکولوژی هند منتشر شد، تأثیر تمرین یوگا را برای شش هفته و تأثیر آن در کاهش وزن با استفاده از یک آزمون که به کاهش خستگی کمک می کند، مورد بررسی قرار داد.۴۶ نفر مورد مطالعه قرار گرفتند که ۲۳ مورد آن گروه کنترل بود. این مطالعه بین گروه یوگا و گروه کنترل اختلاف معنی داری نشان داد که یوگا باعث کاهش وزن می شود. این مطالعه همچنین نشان داد تمرین یوگا بهبود قابل توجهی در قدرت و استقامت عضلات تنفسی ایجاد می کند.مطالعه دیگری که در درمانهای جایگزین در بهداشت و پزشکی منتشر شد، در ۱۵،۵۵۰ مردان و زنان میانسال که تمرین یوگا را انجام دادند و تاثیر یوگا بر افزایش وزن را مورد بررسی قرار دادند. این افراد به مدت ۱۰ سال پیگیری شد این مطالعه نشان داد که تمرین یوگا منظم با کاهش افزایش وزن ارتباط دارد به خصوص در افراد دارای اضافه وزن. بنابراین، این مطالعه نتیجه گیری کرد که یوگا می تواند به کسانی که می خواهند وزن شان را حفظ یا کاهش دهند کمک می کند. بنابراین، طبق این مطالعات، یوگا باعث کاهش وزن می شود. هیچ یک از مطالعات نشان ندادند که چه نوع یوگائی افراد مورد تمرین انجام می دادند اما افراد قادر به کاهش وزن بودند.یوگا به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید، بدیهی است این موضوع به نوع یوگایی که شما تمرین می کنید، بستگی دارد. انواعی که شامل حرکات هوازی بیشتر مانند یوگا قدرت و جریان یوگا هستند، کالری بیشتری را نسبت به آنهایی که شامل حرکت کمتر و تمرکز بیشتر روی مدیتیشن هستند، می سوزانند.

آیا یوگا فواید دیگری هم دارد؟


محققان از مطالعه ای که در درمانهای جایگزین در بهداشت و پزشکی منتشر شده بود قادر نبودند توضیح دهند که چرا افرادی که یوگا انجام می دهند افزایش وزن کمتری نسبت به افراد تمرین نکرده دارند. آلن کریستال، یکی از نویسندگان این مطالعه، اظهار داشت که این موضوع هیچ ارتباطی با سوزاندن کالری ندارد و تنها تمرینات یوگا شدید می تواند کالری بیشتری بسوزاند و تفاوت در کاهش وزن ایجاد کنداین نشان می دهد که یوگا ممکن است مزایای دیگری را که می تواند به کاهش وزن منجر شود، ارائه می دهد. از آنجا که یوگا یک راه عالی برای از بین بردن استرس است، ممکن است سبب کاهش استرس خوردن شود یا کسانی که تمرین یوگا را انجام می دهند ممکن است به بدن خود بیشتر ارزش می دهند، و این به مراقبت بهتر از خودشان منجر می شود.

برخی از مزایای بزرگ یوگا عبارتند از:



تسکین استرس: یوگا به کاهش اثرات جسمانی استرس بر روی بدن کمک می کند همچنین نشان داده شده است که سطح کورتیزول، هورمون استرس را کاهش می دهد. سطح بالای کورتیزول با افزایش وزن همراه است.

تسکین درد: یوگا به کاهش درد در افراد مبتلا به بیماری های مختلف مانند سرطان و آرتریت کمک می کند.

تنفس بهتر: تمرین تنفس در یوگا به کاهش پاسخ استرس منجر می شود که عملکرد ریه را بهبود می بخشد و باعث آرامش می شود.

انعطاف پذیری: یوگا انعطاف پذیری و دامنه حرکت را افزایش می دهد که در نهایت منجر به افزایش کششی عضلات، تاندون ها و لیگامان ها می شود.

افزایش قدرت: از آنجا که تمام عضلات بدن استفاده می شود، قدرت افزایش می یابد.

تهویه قلب و عروق: تمرین یوگا ضربان قلب استراحتی را کاهش می دهد که باعث افزایش استقامت و جذب اکسیژن هنگام ورزش می شود.

آرامش درونی: با تمرین یوگا و تفکر، می توانی به آرامش دورنی خودتان کمک کنید.

چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که وزن کم می کنید؟


یوگا یک تمرین عالی است و بسیاری از مزایا را ارائه می دهد. این مزایا ممکن است به کاهش وزن کمک کنند، اما شما نمی توانید با انجام یوگا به عنوان تنها یک ورزش، وزن خود را سریعا کاهش دهید. کالری که یوگا می سوزاند به اندازه تمرینات هوازی نیست. هر رژیم تمرین باید شامل ورزش قلبی عروقی، تمرینات مقاومتی و تمرین انعطاف پذیری باشد.به جای اینکه فقط یوگا انجام دهید، با اضافه کردن تمرین مقاومتی و هوازی، کالری بیشتری را می سوزانید و همچنان از مزایای یوگا برخوردار خواهید شد. در صورتی که از طریق تمرین یوگا، می خواهید کالری بیشتری بسوزانید، توصیه می شود که سبک های یوگا که بیشتر هوازی اند انجام دهید.
advertising