معرفی ویژگی ها و خصوصیات سبک آوانگارد

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/08/28
معرفی ویژگی ها و خصوصیات سبک آوانگارد

سبک آوانگارد چیست و از کجا آمده است؟


آوانگارد اصطلاحی فرانسوی که به زبان انگلیسی آمده و یک اصطلاح در اصل برای توصیف مهمترین بخش از ارتش در حال پیشروی است.ولی در مد و فشن به معنای روشنفکرانه ، ساختار شکن ،جدید ، تازه ، تجربه نو و ابتکاری است. این واژه برای سرکش بودن در مد و شکستن قالبها و سنتها است و حتی ساختار شکنی در فشن محسوب میشود. در سال 1900این واژه برای اولین بار بکار برده شد و در ابتدا به این سبک مفهوم زشت و لجام گسیخته و مبتذل را به خود گرفت . به تدریج این سبک جای خودش را بروی کت واک طراحان باز کرد و در ابتدای هر شو لباس شوک (Shock ) را از این سبک انتخاب میکردند تا همگان را متحیر کنند و متوجه نو بودن طرحای بعدی که خواهد آمد کنند.مسلما استایل آوانگارد بی پروا ترین سبک استایل ها است.
معرفی ویژگی ها و خصوصیات سبک آوانگارد

طراحان استایل آوانگاردAvant Garde


تی یری موگله Thierry Mugler فرانسوی 1948
جان گالیانو John Galliano انگلیسی 1960
ژان پل گوتیه Jean Paul Gaultier فرانسوی 1952
گرث پو Gareth Pugh انگلیسی 1981
الکساندر مک کوئین Lee Alexander McQueen انگلیسی 1969-2010

سبک لباس پوشیدن آوانگارد


سبک آوانگارد Avant Garde محبوب و باعث افتخارِ همه طراحان بزرگ است و برای اینکه نامشان را در زمره این سبک جای بدهند حاضرند خودشان را به آب و آتش بزنند .تا بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند … و اگر بخواهند بگویند طراح فوق العاده ای هستیم میگویند من آوانگاردم….البته آوانگارد بودن به معنی رد ِپیشینه ها نیست بلکه استفاده درست و به روزِ پیشینه ها در طرح های نوین امروزی است ولی نگاه آوانگارد ها بیشتر به جلو است تا پشت سر… از پیشینه ها و گذشتگان برای حرکت بهره میبرند تا یک عامل نگهدارنده و فسیل شده ای که فقط به درد موزه ها میخورد.ترجیح میدهند آینده را گونه ای بسازند که باید نه آنگونه که در گذشته بوده است.گذشته درسی است برای بهتر شدن نه یک عنصر بازدارنده و استاپر(Stopper)

ویژگی استایل آوانگارد


پیش فرض یک تفکر هنری، طرح های غیر متعارف، اشکال جدید، سازه ها و جنس های فوق العاده ای که ایده‎ها را از جریان همه گیر و عمومی جدا می کند.مدهای آوانگارد خود را از طریق این واقعیت متمایز می کند که شیوه زندگی را به تصویر می کشد.خب باز شدن راه فکر و نبوغ جز تمرین و آزمایش و ساخت راه دیگری ندارد باید هر بازی با طرح و قدرت ساخت طرح را دانشجو بتونه با دست خودش تجربه کند باید برای نمایش هنرمندی و خلاقیت کاری رو انجام بدیم که قبلا انجام نشده است و یا کاری که قبلا انجام شده است را به گونه ای دیگه امتحان کرد.ایده‎ ی لباس‎های آوانگارد معمولا از لباس مردانه گرفته شده و بیشتر در لباس شب یا میهمانی های سلبریتی ها میبینیم.مالکان سبک آوانگارد لباس پوشیدن را نه تنها به عنوان مد نمیبینند بلکه آن را یک هنر میدانند. اکثرا هنرمندان این استایل را دارند و لباس هایشان قانون خاصی ندارد ولی در تلفیق استایل خیلی خاص بنظر می آیند در این سبک خیلی که خاص است علاقه ی شدیدی به ادغام کردن بدون قانون دارند.

چگونه سبک آوانگارد بر مد تاثیر می گذارد


مد آوانگارد به نوعی احساس کلی بودن به وجود می آورد. تمام فلسفه های زیباشناسی ژاپن، با آنچه که هستیم، خیلی تفاوت دارد و در ادامه رویکرد تجربی پیوسته سبک مد را تعریف می کند که دارای جلوه بسیار خاصی است.این جنبش به نحوی که طراحان فکر می کنند و کارشان را ایجاد می کنند، تحت تاثیر قرار گرفته است. گرایش های خاصی در حال گسترش است.عدم رنگ یکی از بزرگترین کمک های مد جنبش آوانگارد است. آوانگارد به طور عمده با سایه های تک رنگ کار می کند.شکل و حجم لباس نیز با تأثیر آوانگارد تغییر کرده است. جزئیات در حال حاضر شامل کاهش غیر منتظره و خیاطی بیش از اندازه است که دیدگاه های مختلفی را نسبت به آنچه که کاربر ارائه می دهد، ارائه می دهد.
advertising