نکاتی درباره انتخاب و نگهداری صحیح شال و روسری مناسب

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/08/09
نکاتی درباره انتخاب و نگهداری صحیح شال و روسری مناسبدنیای شال و روسری بسیار گسترده می باشد و جدا از بحث حجاب میتواند مکملی برای استایل شما باشد همانطورکه در بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز استفاده از انواع شال و روسری در کنار سایر اکسسوری ها برای ایجاد تم رنگی خاص را مشاهده میکنیم و از طرفی در فصل های سرد سال میتواند به عنوان پوششی جهت محافظ از سرما مورد استفاده قرار گیرد. انواع شال و روسری در رنگ های مختلف و متنوع برای ایجاد ست هایی با رنگ بندی خاص و همچنین در انواع جنس ها به منظور استفاده در محیط ها و فصول مختلف تولید می شود.
نکاتی درباره انتخاب و نگهداری صحیح شال و روسری مناسب

انواع الیاف شال و روسری و فصل مناسب استفاده از آن ها



شال و روسری نخی مناسب تابستان


الیافی از زیر مجموعه پارچه های پنبه ای و بسیار نازک و سبک هستند و برای فصول گرم سال همچون اواخر بهار و تابستان جزو بهترین گزینه ها می باشند. رنگ بندی های متفاوتی داشته و در طرح هایی دلربا تولید می شوند. به سبب سبکی و عبور گرما گردش هوای مناسبی را به همراه داشته و می توان گفت که اصلا سر نمیخورند. میزان چروک شدن شال و روسری نخی متوسط بوده و در قسمت های جمع شدگی مثل گره روسری چروک شده ولی به راحتی چروک آنها با اتوی ملایم رفع می شود. مناسب برای ست کردن با انواع لباس ها بوده و جزو بهترین انتخاب ها برای مصرف روزانه و کاری می باشند.

شال و روسری پشمی مناسب زمستان


این دسته از الیاف نیس زیر مجموعه پارچه های پنبه ای می باشند، اما به نسبت پارچه های نخی ضخامت بیشتری داشته و مناسب فصل های سرد سال می باشند. این الیاف به دلیل محبوس ساختن گرما باعث میشود تا در فصل زمستان احساسی مطبوع داشته باشید و شما را در برابر سرما محافظت میکنند. دسته ی شال و روسری پشمی مناسب برای ست کردن با لباسهای ضخیم زمستان می باشند. اگر دانشجو و یا کارمند هستید، شال های پشمی بهترین انتخاب جهت استفاده بر روی مقنعه در فصل زمستان هستند. شال و روسری پشمی به ندرت چروک میشوند و بهتر است موقع اتو کردن آنها پارچه ای روی آنها قرار داده و از قرار دادن مستقیم اتو بر روی آنها خودداری کنید.

شال و روسری حریر


پارچه هایی به شدت لطیف و نازک بوده و بسیار سبک هستند. طرح و نقش های متنوعی در آنها به چشم می خورند و از طیف رنگ های ملایم و کمرنگ تا رنگ های شاد و زنده در آن ها به چشم می خورد. تا حدی سر می خورند و اگر روز پرمشغله ای دارید بهتر است استفاده از شال و روسری حریر را برای روزی دیگر و استفاده در مجالس و مهمانی ها موکول کنید. مناسب برای ست کردن با لباس های مجلسی می باشند و گزینه ای خوب برای استفاده در جشن ها است.

شال و روسری ساتن مجلسی


پارچه هایی به نسبت براق با پشت مات و نسبتا ضخیم هستند و به دلیل براقی، رنگ ها زنده و گیرا به چشم می خورند. ظاهری همانند شال و روسری ابریشمی دارند ولی به نسبت ابریشم ضخیم تر هستند. برای استفاده در مجالس و مهمانی ها مناسب بوده و با انواع لباس ها ست می شوند.تا حدی سر می خورند و از نقاط ضعف این روسری ها می توان به ایجاد صدای خش خش در گوش اشاره کرد که ناشی از ایجاد اصطکاک بین قسمت های مختلف روسری می باشد و از این رو برای روز های کاری و پر مشغله توصیه نمی شود.

شال و روسری ابریشم


می توان شال و روسری ابریشم را مقاوم ترین ،لطیف ترین، سبک ترین و در عین حال گران ترین نوع شال و روسری نامید. بهترین گزینه برای استفاده در مجالس و مهمانی ها بوده و با انواع لباس از چرم گرفته تا لباسهای مجلسی و کار شده قابل ست کردن می باشند.

نکاتی در رابطه شستشو و نگهداری شال و روسری


1.اولین قدم بررسی لیبل دوخته شده و یا مارک انواع شال و روسری است. اغلب این لیبل ها اطلاعات مفیدی در اختیار شما می گذارند. دمای آب،مواد شوینده ی مصرفی و نکاتی از این قبیل
2.هرگز شال و روسری خود را در ماشین لباسشویی نیندازید. آنها را با آب ولرم و مقداری شامپو و یا مایع ظرفشویی بشویید اگر لکه ای بر روی انواع شال و روسری شماست ابتدا مقداری شامپو را مستقیما روی لکه ریخته و با انگشت و همانند کرم، شامپو را روی لکه پخش کرده و یک ربع صبر کنید و سپس شال و روسری خود را بشویید.
3.در صورتی که شال و روسری شما پشمی و سنگین است و بافت درشتی دارد از آویزان کردن آن خودداری کنید و آن را بر روی سطحی صاف قرار دهید تا به مرور خشک شود.
4.هرگز اتو را مستقیما بر روی شال و روسری قرار ندهید. در ابتدا از ملایم بودن حرارت اتو مطمئن شوید و سپس پارچه ی سفید تمیزی را روی شال و روسری خود پهن کرده و اتو را روی پارچه بکشید و فراموش نکنید که همیشه شال و روسری را از پشت اتو کنید شال و روسری ابریشمی را کمی نمدار اتو کنید.
5.هنگام تغییر فصل شال و روسری هایی که دیگر قصد استفاده از آن ها را ندارید تا کرده و بین آنها کاغذ های سفید قرار داده و در محلی بدون رطوبت نگهداری کنید.
advertising