انواع دامن شلواری و نحوه ست کردن آنها

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/11/13
انواع دامن شلواری و نحوه ست کردن آنهادامن شلواری نوعی شلوار بلند زنانه است که از کمر تا مچ پا به طور یکسان گشاد است. دامن شلواری ها با شلوار دمپا گشاد یا شلوارهای برمودای گشاد تفاوت داشته و اولین بار در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 میلادی به ترندی محبوب تبدیل شدند. از آن دوران تاکنون بارها و بارها در دنیای مد ظاهر شدند و امسال بار دیگر دنیای مد را در بر گرفته اند. از طراحان مد، استایلیست ها و بلاگر های مد گرفته تا فعالان استریت استایل و مردم عادی همگی از این مدل شلوار استفاده می کنند. دامن شلواری ها در گرمای تابستان جزء ثابتی از استایل خانم ها بوده و انواع گرم آن نیز در زمستان محافظ خوبی در برابر سرما می باشند. اگر می خواهید خوب به نظر رسیده و در عین حال راحت باشید، دامن شلواری بهترین گزینه برای شما خواهد بود. لباسی که هر دو فاکتور راحتی و زیبایی را دارد.

چه زمانی دامن شلواری بپوشیم؟


دامن شلواری معمولا در فصل های گرم سال تا قبل از سرد شدن هوا پوشیده می شود، اما برخی افراد انواع گرم آن را در اواسط زمستان به خوبی ست کرده و می پوشند. دامن شلواری را می توان در همه موقعیت ها پوشید، به شرط آن که مدل مناسب خود را بشناسید و بلد باشید چگونه آن را ست کنید. این روزها دانستن اینکه برای هر موقعیت باید چه لباسی بپوشید، جزو ملزومات می باشد. از لباس مناسب برای رفتن به محل کار گرفته تا استایل روزمره، جلسات رسمی، مهمانی های خانوادگی و دوستانه و بسیاری موقعیت های دیگر، این مدل شلوار می تواند مناسب ترین گزینه برای شما باشد. این آیتم همه کاره بوده و در مدل های مختلف با انواع استایل ها و فرم های بدن منطبق شده و برای دوست داران استایل تلفیقی بسیار مناسب است. دامن شلواری برای خانم های چاق بسیار مناسب است، زیرا آن ها را لاغرتر نشان داده و بسیار راحت است؛ در عین حال افرادی با پاهای کشیده نیز می توانند از این مدل بهره ببرند.

مدل های دامن شلواری و نحوه ست کردن آنها


انواع دامن شلواری و نحوه ست کردن آنها

دامن شلواری راسته


اگر ساده ترین مدل را نمی شناسید، پس در واقع هیچ چیز در مورد این شلوارها نمی دانید! دامن شلواری راسته با گشادی معمولی، ساده ترین و در عین حال محبوب ترین مدل است که بیشتر رنگ های خنثی دارد. جنس آن لنین، نخ یا ویسکوز است. درست است که دامن شلواری ها به طور کلی برای خانم های قد کوتاه مناسب نیستند، اما این مدل به دلیل گشادی کمتری که دارد تقریبا برای همه خانم ها مناسب می باشد.

نحوه ست کردن دامن شلواری راسته


این مدل را با مانتوی راسته، صندل های کلاسیک یا پاشنه بلند بپوشید. می توان آن را با تی شرت های معمولی، بلوز یا تاپ جلو گره ای و اسنیکرز به خوبی ست کرد.

دامن شلواری پلیسه


این مدل شلوار به دلیل گشادی و پلیسه هایی که دارد، بیشتر شبیه به دامن است. مدل پلیسه نه تنها فاکتور راحتی را دارا بوده، بلکه اگر با بلوز و اکسسوری مناسب ست شود، استایل شما را فوق العاده خواهد کرد. جنس این مدل بیشتر از حریر ژرژت یا کرپ است، زیرا این جنس چین های آن را به خوبی به نمایش می گذارد.

نحوه ست کردن دامن شلواری پلیسه


این مدل را می توان با مانتوهای جلو یا بغل چاک دار A شکل یا مدل های کوتاه به همراه گوشواره های زیبا ست کرد. یا با نیم تنه های دور گردنی تا بالای ناف آن را بپوشید. هم چنین می توانید آن را با بلوز های یقه قایقی و آف شولدر به همراه کفش های تخت یا پاشنه بلند ست کنید. بسیاری از سلبریتی ها و فشن بلاگرها این مدل را با کمربند های زیبا می پوشند.

دامن شلواری رسمی


این مدل بیشتر شبیه شلوار های معمولی بوده اما کمی گشادتر است. در حالی که بسیاری از شلوار های معمولی کمرهای کشی دارند، دامن شلواری های رسمی برای داشتن ظاهر بهتر دکمه دارند. این مدل تمام ویژگی های یک شلوار خوب، مثل راحتی و زیبایی را با هم دارا می باشد. با توجه به این ویژگی، بهتر است همیشه یک دامن شلواری رسمی از جنس نخ یا ملانژ در کمد خود داشته باشید. می توانید این مدل را با یک بلوز مناسب ست کرده و استایلی زیبا بسازید.

نحوه ست کردن دامن شلواری رسمی


دامن شلواری رسمی خود را شیک و ساده ست کرده، با آن تونیک های طرح دار و کفش آکسفورد کلاسیک بپوشید. انواع فاق بلند این شلوار با تاپ های حریر و ابریشمی و بلوزهای ساتن ترکیب زیبایی به وجود می آورد. کفش های پاشنه متوسط قرمز و جلو باز را فراموش نکنید تا ظاهرتان بسیار زیباتر شود.

دامن شلواری کلوش


مدل کلوش تقریبا شبیه به دامن شلواری های معمولی است اما با این تفاوت که از قسمت کمر به پایین بسیار گشاد، آزاد و چین دار می باشد. این مدل بیشتر از جنس نخ، کرپ، حریر ژرژت و حتی جین است. به طور خلاصه این مدل بسیار راحت بوده و تقریبا همه با آن خوب به نظر می رسند، اما ممکن است برای افراد قد کوتاه مناسب نباشد.

نحوه ست کردن دامن شلواری کلوش


اگر قد شما متوسط یا بلند است می توانید این مدل را با مانتوی بلند ست کنید. می توانید هم مانتو و هم دامن شلواری طرح دار انتخاب کنید. همچنین همیشه می توانید این مدل را با تاپ ساده یا بلوزهای جلو گره ای بپوشید. برای داشتن استایل هیپی یا بوهو می توانید دامن شلواری جین گشاد را با نیم تنه ست کرده و از باندانا نیز استفاده کنید. تی شرت یقه اسکی سفید و کلاسیک هم با این مدل فوق العاده می شود.

دامن شلواری برمودا


قد دامن شلواری برمودا تا روی زانو یا ساق پا بوده و بسیار شبیه دامن است. ممکن است این مدل دامن شلواری در ظاهر با دامن اشتباه گرفته شود، اما در واقع شلوار می باشد. دامن شلواری های برمودا در جنس های راحتی مثل نخ، کتان، کرپ یا جین وجود دارند. این مدل بسیار راحت و همه کاره بوده و به راحتی می توانید آن را ست کنید.

نحوه ست کردن دامن شلواری برمودا


دامن شلواری های برمودا همه کاره هستند! آن را با تی شرت های ملایم، گردنبندهای درشت و کفش پاشنه بلند ست کنید. برای داشتن ظاهری جذاب، تی شرت ساده و یا تاپ نیم تنه با کت چرم، جیر یا جین و اسنیکرز را با دامن شلواری برمودا ست کنید. می توانید آن را با اور کت های اور سایز یا سوئیشرت و بوت نیز بپوشید.

دامن شلواری سندبادی


این مدل نیز مانند شلوار سندبادی در مچ پا تنگ شده و از پایین به بالا چین های بزرگتری دارد. حتی ساده ترین مدل آن هم با مانتو یا تاپ مناسب به خوبی ست می شود؛ پس به دنبال مدل های بهتر و راحت تر باشید. این مدل را می توانید تقریبا در هر جایی بپوشید، پس مدلی از جنس نخ، ساتن، ابریشم یا پارچه هندی را انتخاب کنید.

نحوه ست کردن دامن شلواری سندبادی


از آن جا که این مدل بیشتر مدل سنتی هندی است، آن را می توان با مانتوهای هندی A شکل، کوتاه یا چاک دار پوشید. ست کردن آن با تاپ های تنگ یقه دار و پارچه چین دار با کمربند، ظاهری شبیه به ساری مدرن دارد. تاپ های نیم تنه یا یقه قایقی هم با دامن شلواری سندبادی خوب به نظر می رسند. برای داشتن ظاهری جذاب این مدل را با تاپ چین دار کوتاه و کمربند ست کنید.

دامن شلواری رو چطوری بپوشم ؟


در خوبی و خنکی دامن‌شلواری کسی شکی ندارد؛ مشکل آن‌جا شروع می‌شود که آدم با دامن‌شلواری چه شکلی می‌شود! کافیست کمی هم چاق یا قدکوتاه باشیم، تا درست عین خمره در حال تردد شویم! با وجود این مشکل عظیم و اسفبار(!) دامن‌شلواری هنوز جای خودش را در دنیای مد حفظ کرده. نه به این دلیل که خمره بودن چیز زیبایی است، به این دلیل که طراحان مد می‌دانند چه کار کنند که شبیه گلدان سفالی نشوید. این چند تا راز را به خاطر بسپارید تا با خیال راحت دامن‌شلواری را انتخاب کنید. هرچند می‌توانید مثل من اصولا به این که چه شکلی می‌شوید اهمیتی ندهید و با قلقلک باد توی پاچه شلوار تابستان را سپری کنید!

پارچه مناسب دامن شلواری


دامن‌شلواری همین طوری‌اش هم شبیه شلوار خانگی به نظر می‌آید؛ شما بیشترش نکنید. برخلاف ذات راحتش، قیافه‌اش می‌تواند خیلی هم شیک و رسمی باشد. اگر جنس دامن‌شلواری کتان یا فاستونی است، خط اطویش را صاف و تیز نگه دارید. اگر هم از جنس نخی است، با یک کمربند شیک و اطوی خطوط دوخت آن را صاف و مرتب کنید. مانتو یا بلوزی را هم که همراهش می‌پوشید از پارچه‌های چروک و چرک‌تاب انتخاب نکنید. پیژامه که نمی‌پوشید!

با دامن شلواری کفش پاشنه بلند بپوشید


این قانون در هیچ مجلسی تصویب نشده، اما همه حرفه‌ای‌های دنیای مد می‌دانند که دامن‌شلواری با کفش پاشنه‌بلند خیلی بهتر می‌شود. می‌توانید یک صندل یا کالج تخت را هم بپوشید، اما این طوری خیلی کوتاه و چاق به نظر می‌آیید. پاشنه‌بلندهای سوزنی به خاطر تضادشان با گشادی دامن‌شلواری ترکیب خوبی به وجود می‌آورند. هرچند اگر راه رفتن با آن‌ها را بلد نباشید، کله‌پا می‌شوید و در آن لحظه‌ای که روی زمین داغ خیابان شتک شده‌اید، دیگر چندان اهمیتی ندارد که قدتان چقدر به نظر می‌آید!!

با دامن شلواری لباسی با بالاتنه کوتاه بپوشید


وقتی یک شلوار گشاد پوشیده‌اید که حسابی پاهایتان را کوتاه نشان می‌دهد، باید بالاتنه را کوتاه‌تر کنید که پاها کشیده‌تر به نظر بیایند. با پوشیدن لباسی که بالاتنه را کوتاه نشان می‌دهد، این کار را انجام دهید. شومیز کوتاهی که دنباله‌هایش روی شکم گره می‌خورند و تاپ کوتاه روی شکم برای مهمانی‌های خودمانی عالی‌اند. برای بیرون هم همه مدل‌های هفت و هشتی و هر مدل دیگری که زیر سینه جمع می‌شود عالی هستند.

با دامن شلواری لباس تنگ بپوشید


سراغ مانتوهای گشاد و جلوبسته نروید. این طوری دیگر کارتان از خمره هم عبور می‌کند و شبیه صخره متحرک می‌شوید! مانتوهایی که بالاتنه تنگی دارند (مثلا مدل‌های هفت و هشتی، یا سه‌دکمه‌هایی که از زیر سینه چین میخورند) مناسبند.

با دامن شلواری مانتو چاک دار بپوشید


اگر مانتوی بلند را انتخاب می‌کنید، می‌توانید بروید سراغ مدل‌هایی که در دو طرف چاک‌های بلندی دارند. به خاطر گشادی دامن‌شلواری این چاک‌ها توی ذوق نمی‌زنند. ولی شکل دامن‌طوری که در مانتو ایجاد می‌کنند با گشادی دامن‌شلواری هماهنگ و زیباست. به شرطی که قانون بالایی (بالاتنه تنگ) را رعایت کرده باشید. وگرنه شبیه لباس محلی می‌شود.

دامن شلواری کمردار بپوشید


دامن‌شلواری باید کمر سفت و تنگ و مشخص داشته باشد. اگر مدل‌های کمرکش را بپوشید، اسمش می‌شود پیژامه! برای مدل‌های رسمی، دامن‌شلواری‌ای انتخاب کنید که کمر مشخصی داشته باشد. بعضی مدل‌ها کمربند هم می‌خورند که خیلی رسمی‌اند و برای پوشیدن با یک بلوز حریر یا دانتل مجلسی مناسبند.

تضاد رنگ ها را رعایت کنید


دامن‌شلواری و بلوز/مانتو را از یک طیف رنگ انتخاب نکنید. دامن‌شلواری مشکی را با تاپ سفید بپوشید. دامن‌شلواری گل‌گلی را با یک مانتوی زرد بپوشید. دامن شلواری خال‌خال را با یک بلوز راه راه. این طوری کمتر شبیه خمره می‌شوید.

تزیینات را درست انتخاب کنید


یک گردنبند بلند، شالی که دنباله‌هایش تا روی دامن‌شلواری بیاید، گوشواره‌های بلند، کیف کوچک دستی و کفش‌های پاشنه بلند برای پوشیدن با دامن‌شلواری مناسبند.

طرح پارچه را درست انتخاب کنید


راه‌راه‌های عمودی برای دامن‌شلواری بهترینند. می‌توانید سراغ دامن‌شلواری‌های پلیسه هم بروید. در عوض برای بالا تنه راه‌راه افقی را انتخاب کنید. اگر دامن‌شلواری طرح‌دار و شلوغ پوشیده اید، بالاتنه را با یک بلوز یا تاپ خیلی ساده و تک‌رنگ برگزار کنید.

راحت باشید


سخت نگیرید! تابستان فصل گرمی است. ما هم که تابستان را در سی‌ساید نمی‌گذرانیم! پس اگر حوصله این قوانین سخت را ندارید، دامن‌شلواری را هر طور دوست دارید بپوشید و به همه کسانی که بهتان می‌گویند: «چقدر چاق شدی!» یا «شبیه دهاتی‌ها شدی!» لبخند بزنید و بگویید: «این طوری بهم خوش می‌گذره!» من که تابستان را این طوری سپری می‌کنم؛ با بی‌خیالی!
advertising