راهنما انتخاب و خرید جوراب شلواری و ساپورت

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/10/18
راهنما انتخاب و خرید جوراب شلواری و ساپورتجوراب شلواری یا ساپورت امروزه بخش بزرگی از دنیای فشن و استایل را در بازار پوشاک و لباس زنانه به خود اختصاص داده است.امروزه جوراب شلواری (به انگلیسی tights و یا Pantyhose) فقط برای پوشش نیست ، بلکه برای ست کردن با مانتو ، دامن کوتاه و سرهمی کاربرد بیشتری دارد.اما برای خرید جوراب شلواری یا ساپورت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ کدام طرح و رنگ ساپورت برای شما مناسب است؟ چه جوراب شلواری برای مراسمات مختلف مناسب است؟با این مقاله به شما نشان می دهیم که چطور بهترین ساپورت را انتخاب کنید با فرارسیدن فصل بهار و تابستان استفاده از جوراب شلواری ها در بین خانم ها افزایش می باشد و خانم ها در مهمانی ها شبانه و حتی بیرون از منزل از آن ها استفاده می نمایند.ساق شلواری ها و انتخاب طرح و پوشش آن وجود دارد که قطعا در ست کردن با لباس‌هایتان کمک بهتری خواهد کرد .جوراب شلواری جوراب هایی که از کمر تا نوک انگشتان پا است گفته می‌شود. نوعی از آن از کمر تا مچ پا است که ساق، ساق شلواری یا ساپورت نامیده می شود که در حال حاضر تنوع رنگ و شکل آن‌ها بسیار زیاد است.در حال حاضر ساق های تیره و طرح دار بیشتر مد است و ساق‌های سفید که در دهه 1960 بسیار رایج و محبوب بود، در حال حاضر زیاد کاربردی ندارد.
راهنما انتخاب و خرید جوراب شلواری و ساپورت

انتخاب لباس مناسب برای پوشیدن با ساپورت


به کمد لباس خود نگاه کنید و ببنید که بهترین لباس های شما چه رنگی هستند و تصمیم بگیرید که چند رنگ ساپورت خوب را تهیه کنید تا با این لباس ها ست شوند.

انتخاب طرح و رنگ مناسب ساپورت برای زنانه


پس از انتخاب طرح ها و رنگ های مناسب ساپورت که با لباس های موجود شما ست می شوند، از طریق خرید اینترنتی لباس زنانه و یا رفتن به فروشگاه پوشاک به سراغ بخش فروش ساپورت یا جوراب شلواری بروید.

جوراب شلواری یا ساپورت سایز مناسب خود را بخرید


هنگام خرید ساپورت مراقب باشید که سایز مناسب را انتخاب کنید. این حالت را در نظر بگیرید که لباس مجلسی به همراه ساپورت پوشیده اید و به دلیل بزرگ بودن ساپورت، مجبورید که هی بایستید و آن را بالا بکشید. واقعا آزاردهنده است!اگر در انتخاب سایز مناسب ساپورت مشکل دارید، از کارمند فروش بخواهید که شما را راهنمایی کند. بسیاری از فروشگاه های پوشاک زنانه مشاور سایز لباس دارند.

جنس ساپورت مناسب را انتخاب کنید


حتما تا به الان متوجه جنس مورد علاقه خود شده اید و می دانید که چه متریالی برای پوست شما مناسب است. ساپورت های جنس مختلفی دارند : نخی ، نایلونی و غیره. تصمیم با شماست.بعد از انتخاب جنس ساپورت ، نوبت به طرح و دیزاین می رسد.

انتخاب طرح مناسب ساپورت


در ابتدا به سلیقه ی خود توجه کنید. شما لباس می خرید که در آن راحت باشید. امروزه طرح های مختلفی برای ساپورت وجود دارند. طرح ساده، گل دار، راه راه، پلنگی .هر طرح ساپورتی را که پسندیدید بخرید.روزی به کارتان می آیند.

خرید ساپورت زنانه


به دلیل ارزان بودن قیمت ساپورت یا جوراب شلواری، نیازی به فکر کردن بیش از حد نیست. هر مدلی که دوست داشتید و به دلتان نشست را خریداری کنید. مهم این است که حس خوبی از خرید ساپورت داشته باشید.

1.رایج ترین رنگ جوراب شلواری رنگ مشکی می باشد که می توانید از آن ها در مهمانی های شببانه و یا حتی بیرون از منزل از آن ها استفاده نمایید.
2.می توانید جوراب شلواریهای خود را با دامن نیز استفاده نمایید.
3.برای داشتن تیپ بهتر سعی نمایید که پیراهن و یا دامن تک رنگ با جوراب شلواری به تن نمایید.
4.در ست کردن لباس هایتان دامن و پیراهن خود را متناشب با رنگ جوراب شلواری انتخاب نمایید.
5.ترکیب جوراب شلواری با تونیک یا سارافون ترکیب زیبایی خواهد شد و می توانید از این ترکیب در مهمانی ها و جشن های تولد استفاده نمایید.

جوراب شلواری مناسب فرم پا


خانم هایی که ساق پای درشت دارند بر عکس خانم هایی که ساق باریک دارند باید از جوراب شلواریهای تیره استفاده کرده و رنگ جوراب و کفش های خودشان را نیز همرنگ در نظر بگیریند تا پاهایشان زیباتر و لاغرتر دیده شود.خانم هایی که ساق پای لاغر دارند رنگ جوراب و کفش خود را متفاوت از یکدیگر انتخاب نمایند تا پاهایشان پر تر و حجیم تر دیده شود و هم چنین از جوراب شلواریهای روشن و طرح دار استفاده نمایند تا پاهایشان زیباتر و پر تر دیده شود.

اگر ساق پای پهن دارید:


از مدل‌های تیره تر با طرح های ریز و ظریف انتخاب کنید.
ساق شلواری ‌های کوتاه که روی ساق پا هستند نپوشید چون ساق پایتان را کلفت تر نشان می‌دهد.
مدل های براق نپوشید و از رنگ‌های مات و تیره انتخاب کنید.
اگر می خواهید پاهایتان لاغر تر و کشیده‌تر به نظر برسد از مدل هایی که خطوط و راه های عمودی دارد بپوشید.
ساپورت (شلوارهای خیلی تنگ از کمر تا ساق پا) نپوشید. اگر علاقه به این مدل ها دارید با چکمه بلند ست کنید یا قط مدل های مشکی بدون طرح را انتخاب کنید.

اگر ساق پای لاغر دارید:


از مدل‌هایی با طرح های بزرگ و رنگ‌های براق و شاد انتخاب کنید.
اگر پاهای لاغر و بلندی دارید از مدل هایی با طرح های افقی و منحنی انتخاب کنید.

نکات مهم ست کردن و انتخاب جوراب شلواری


ساق‌شلواری‌های و جوراب شلواری‌های طرح دار را با دامن یا پیراهن تک رنگ ست کنید.
ساق‌شلواری‌های و جوراب شلواری های ساده‌ی رنگی را با رنگ بلوز، کت یا رنگی از طرح پارچه‌ی پیراهنتان ست کنید.
برای مهمانی های رسمی و مهمانی های شب از مدل های مشکی و تیره با طرح های عالی و ظریف انتخاب کنید.
در مهمانی های رسمی با پیراهن‌های مجلسی جوراب شلواری و کفش پاشنه بلند بپوشید و از پوشیدن ساق پوش ها پرهیز کنید.
اگر می‌خواهید پاهایتان کشیده‌تر و بلند‌تر دیده شود رنگ ساق‌شلواری‌ها و جوراب شلواری‌هایتان را با کفش‌ همرنگ بپوشید.
در فصل سرما می‌توانید در مواقع غیر رسمی جوراب‌های کلفت تر و پشمی را بر روی ساق یا جوراب شلواری‌هایتان با رعایت هارمونی رنگی، بپوشید.
اگر شکم بزرگی دارید حتما از مدل‌هایی انتخاب کنید که بالای شکمتان قرار می‌گیرد.
در زمان بارداری فقط از مدل های مخصوص حاملگی بپوشید.
جوراب یا ساق شلواری های با چکمه ها به خوبی ست می‌شوند و شما می توانید با دامن کوتاه یا تونیک ست کنید.
برای یک مهمانی عصر ساده تونیک یا بلوزهای بلندتان را با یک ساق و کفش پاشنه بلند ست کنید.
advertising