شومیز چیست و با بلوز و تونیک چه تفاوتی دارد

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/10/30
شومیز چیست و با بلوز و تونیک چه تفاوتی داردامروزه بسیاری از زنان تونیک ها را به عنوان جزء اصلی کمد لباس شان در نظر می گیرند. تونیک ها گشاد و بسیار متنوع و قابل انطباق با شرایط و لباس های مختلف هستند. بسته به آنچه که با آن ست می شوند و نحوه ای که تزئین می گردند، می توانند به عنوان لباس هایی رسمی یا غیر رسمی و راحتی مورد استفاده باشند.
شومیز چیست و با بلوز و تونیک چه تفاوتی دارد

لباس شومیز چیست ؟


کلمه شومیز از واژه فرانسوی Chemise آمده است که به معنای تیشرت و در کل گستره وسیعی از بلوز بانوان و یا ژاکت و هر چیزی از این دست را گویند.

فرق شومیز با بلوز چیست؟


به زبان ساده پیراهن مردانه جلو باز که مخصوص زنان است را شومیز میگن، اگر شما کلمه Chemise را به زبان اصلی یعنی همان فرانسوی در گوگل جستجو کنید، گستره وسیعی از لباس بانوان را برایتان خواهد آورد. اما اگر معادل فارسی آن را یعنی کمه شومیز را به فارسی جستجو نمایید نوع خاصی از بلوز بانوان برایتان خواهد آمد

بلوز چیست ؟


بلوز (blouse) وامواژه‌ای فرانسوی است ، بلوز نوعی لباس گشاد است برای پوشش بالاتنه است. لباس تونیک چیست تونیک به نوعی بلوز یا تی شرت بلند گفته می‌شود معمولا تا زیر خط باسن و میان ران امتداد دارد. تونیک می‌تواند آستین بلند یا آستین کوتاه باشد و میزان تنگی و گشادی و جنس آن نیز در برندهای مختلف متفاوت است. تونیک‌ها از قدیمی‌ترین لباس‌ها هستند که در طول تاریخ هم توسط مردان و هم زنان پوشیده می شده‌اند اما نمونه مدرن آن از دهه 1980 میلادی واردشده است.

ست کردن شومیز سفید


شومیز سفید از جمله لباس های کلاسیکی است که در بسیاری از موقعیت ها می تواند شما را کمک کند. شومیز سفید لباسی است که می توانید با آن ست کاملا رسمی یا کژوال داشته باشید.در ست کلاسیک و رسمی شومیز سفید را می توانید با دامن های می دی که روی قسمت کمر با کمربندهای پهن بسته می شوند بپوشید. این ست را می توانید با کفش های تخت یا پاشنه بلند امتحان کنید. این کلاسیک ترین حالت ممکن برای شومیز است.برای استایل روزمره خود راحت ترین انتخاب این است که از یک شلوار کتان ، جین یا پارچه ای استفاده کنید. برای انتخاب کفش آزاد هستید.

استایل کلاسیک با شومیز


درکلاسیک خلاقانه می توانید از دامن های با جنس های مختلف از جمله چرم استفاده کنید. ترکیب رنگ ها را فراموش نکنید. این شما هستید که می توانید با ساده ترین اجزا ست های خلاقانه ای بسازید.اگر خواستید زنانگی بیشتری به استایل خود ببخشید می توانید از دامن های تا زانو بعلاوه کفش های پاشنه بلند زنانه استفاده کنید.یک ست دیگری که با شومیز سفید بسیار جذاب می شود استفاده از کت و شلوار است. خیالتان راحت باشد با این لباس ها زنانگی تان را از دست نمی دهید از یک شلوار پارچه ای خوش دوخت استفاده کنید و کفش های پاشنه بلند زنانه شما را بسیار جذاب می سازد.به ویژه برای فصل بهار می توانید از شومیز حریر یا ساتن استفاده کنید. آن را با دامن های بلند یا می دی چین دار، راسته یا … امتحان کنید. هم چنین در این فصل می توانید به راحتی از کفش های جلوباز استفاده کنید.

ست کردن شومیز با شلوار سرهمی


مورد دیگر برای استفاده با شومیز سفید استفاده از سرهمی های به صورت شلوار یا دامن دار است. به ویژه سرهمی های جین امسال خیلی روی روند مد هستند. به ویژه برای خانم های جوان که می توانند آنها را با کفش های عروسکی یا کفش کتانی ست کنند.
advertising