ویژگی های کت و شلوار مردانه دست دوز

مد و زیباییتیپ آقایان

- 97/11/01
ویژگی های کت و شلوار مردانه دست دوزالبته همچنین این امر هم درست است که یک مرد با پوشیدن کت و شلوار نامناسب می‌تواند بدسلیقه، بدقواره و زشت دیده شود. منظور از کت و شلوار نامناسب این است که بدون هیچ فکر خاصی سفارش دوخت کت و شلوار بدهید. مگر اینکه واقعا واقعا خیلی خوش‌شانس باشید که در بوتیک‌ها بتوانید کت و شلوار پیش دوخته شده‌ی کاملا اندازه و برازنده‌ای را پیدا کنید. حتی اگر بخواهید کت و شلوار موردنظرتان را از برندهای شاخص و بوتیک‌های شناخته‌شده بخرید، از آنجا که آنها متناسب با مشتریان هدف خود، الگوی دوخت را از قالب‌های کاملا دقیق و مشخصی می‌گیرند، خیلی بعید است که کت و شلوار پیش‌دوخته کاملا اندازه‌ای گیرتان بیاید، مگر اینکه چنان خوش‌شانس باشید که قالب الگوی این کت و شلوار پیش‌دوخته‌ای کاملا با ابعاد اندام شما یکسان باشد!
ویژگی های کت و شلوار مردانه دست دوز
یکی از راه‌های اطمینان از تناسب کت و شلوارتان، بعد از دوخت آن است. بعد از چند تغییر و اصلاح جزئی در کت و شلوار، به چشم خود خواهید دید که تا چه حد روی بدن‌تان بهتر می‌نشیند و چقدر زیبا در بدن‌تان جلوه می‌کند. اگر به اطراف خود دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که چقدر افراد بسیاری با کت و شلوار نامناسب و بدقواره وجود دارند که البته از این بابت هیچ عذری هم از آنها پذیرفته نیست، مخصوصا با وجود این همه آموزش‌هایی که در فضای مجازی و محیط خودمان در این باره وجود دارد.سفارش دوخت کت و شلوار همچنین موجب می‌شود که جامه‌ی ارزان شما گران‌قیمت و سطح بالا جلوه کند، پس مردانی که پیش خود فکر می‌کنند خریدن کت و شلوار شیک و زیبا از حدود قدرت خریدتان بیشتر است، در اشتباه هستند.قبل از رفتن به خیاطی و سفارش دوخت، حتما باید چند مورد را در ارتباط با تناسب و برازندگی کت و شلوارتان مدنظر داشته باشید.

کت باید اندازه قواره شانه های تان باشد


کت باید کاملا شانه‌های شما را دربربگیرد و کیپ آنها باشد، به‌طوری که شما را به صاف ایستادن و قوز نکردن ترغیب کند. در این حالت، شما نباید بتوانید مانند پرتاب توپ بیسبال یا شنای کرال دست خود را به‌راحتی از پشت بالا بیاورید و فقط می‌توانید دست‌تان بالا بگیرید. به عنوان مثال؛ اگر سایز دور سینه‌ی شما 41 باشد و سایز مناسب شما بین دو سایز رایج باشد، بهترست به منظور کسب اطمینان بیشتر، کت خود را با سایز 40 سفارش دهید.به علاوه، حتما توجه داشته باشید که بجای دقت به تناسب سایز کمر، ببینید که شلوار در بخش ران پای‌تان اندازه باشد. اگر شلوار روی ران خیلی تنگ باشد واقعا کار چندانی از دست خیاط برای اصلاح این عیب برنمی‌آید چراکه پارچه اضافی برای گشادتر ساختن شلوار دردسترس نیست. در این صورت، هنگام نشستن طوری دیده می‌شوید که انگار می‌خواهید در شلوار خود منفجر شوید.

هنگام سفارش کت و شلوار دست دوز به این نکات توجه کنید!


برای آقایان، کت و شلوار یکی از اصلی ترین ارکان خوش پوشی است که موارد مهمی را برای خرید و انتخاب آن باید دانست. بسیاری از افراد خرید کت و شلوار دست دوز را به کت و شلوار آماده ترجیح می دهند. چراکه هنگام سفارش کت و شلوار دست دوز شما می توانید سلیقه ی خود را در آن دخیل کنید و این یک مزیت عالی است که در کت و شلوار آماده وجود ندارد. برای انتخاب کت و شلوار نکات مهمی وجود دارد که ما برای شما آورده ایم:

کت از شلوار مهم تر است


هنگام خرید کت و شلوار و یا سفارش کت و شلوار دست دوز باید توجه کنید تا زمانی که کت خود را انتخاب نکرده اید به سرغ شلوار نروید. هنگام انتخاب کت به این نکات توجه کنید :

اندازه ی سرشانه کت دست دوز


اندازه ی سرشانه باید متناسب با سرشانه ی خودتان باشد. بسیاری از افراد هنگام خرید کت و شلوار، کتی را انتخاب می کنند که از سرشانه شان بزرگتر است و هنگام پوشیدن حالت کت از بین می رود. وقتی سرشانه ی کت بزرگتر از سرشانه ی شما باشد، به طبع آستین های آن هم برای شما بلندتر خواهد بود. بسیاری از افراد هنگام خرید اصلا به این موضوع توجه نمی کنند. یکی از مزیت های کت و شلوار دست دوز همین مورد است که خیاط با توجه به اندازه ی دقیق سرشانه ی شما کت را می دوزد.

اندازه ی آستین کت دست دوز


آستین کت باید متناسب با دست شما باشد. هنگام خرید کت و شلوار آماده این مشکل پیش می آید که اگر حتی سرشانه ی کت برای شما اندازه باشد، ممکن است آستین آن کوتاه یا بلند شود که این مورد در کت و شلوار دست دوز برطرف می شود. آستین کت باید به صورتی باشد که یک سانتی متر از آستین پیراهن شما از آن بیرون بزند. حداقل مقداری که باید آستین پیراهن بیرون باشد نیم سانتی متر است و همچنین از یک سانتی متر نیز بهتر است که بیشتر نباشد. اگر آستین پیراهن تان زیر آستین کت پنهان شود و معلوم نباشد، بدانید که آستین کت شما بلند است (و یا آستین پیراهن تان کوتاه است). هنگام استفاده از دکمه ی سرآستین باید توجه کنید که دکمه باید از زیر آستین کت نمایان باشند. سفارش کت و شلواز دست دوز خیال شما را ازین موارد راحت می کند.

چاک کت و شلوار دست دوز


در حالت کلی سه نوع کت وجود دارد که یا بدون چاک هستند و یا یک یا دو چاک دارند. کت و شلوار های بدون چاک، بیشتر قالب بدن هستند و اندامی تر می باشند. اما کت و شلوار های چاک دار مخصوص افرادی است که هم می خواهند راحت تر باشند و هم اینکه کت به بدنشان نچسبد و به نوعی چاقی شان را نشان ندهد. کت هایی که دو چاک در پشت دارند، راحت تر هستند و بیشتر برای افراد چاق به کار می آید.

دکمه های کت دست دوز


همیشه تعداد دکمه های کت مهم بوده و زیبایی خاصی به کت می بخشد. تعداد دکمه های کت به عوامل زیادی مانند قد، چاقی و لاغری، عرض شانه و حتی نوع استفاده از کت بستگی دارد. کت ها در حالت کلی یا در هر دو طرف دکمه دارند و یا یک طرف. کت های تک دکمه بیشتر حالت اسپرت دارند و خیلی برای مجالس رسمی مناسب نیستند. کت های با دو دکمه متداول تر هستند و بیشتر برای مجالس رسمی به کار می آیند. داشتن یک کت و شلوار که دو دکمه ای باشد حتما لازم است و حداقل باید یک عدد از آن ها در کمد لباس های تان داشته باشید. کت های سه دکمه ای بسیار خاص هستند. اگر قصد دارید که دکمه های کت تان بسته باشد همه ی آن ها را نبندید. حداقل یکی از آن ها را باز بگذارید. حتی المقدور دکمه های پایینی باید باز باشند. کت هایی که در دو طرف دکمه دارند برای افراد قد بلند بیشتر استفاده می شود. سعی کنید هنگام استفاده ازین کت ها، تمامی دکمه های آن را ببندید تا جلوه ی بهتری به شما ببخشد.

کمر هم مهم است


اگر می خواهید یک تیپ جذاب داشته باشید بهتر است کمر کت تنگ باشد تا یک شکل هفتی به بدنتان بدهد. کمر کت باید به گونه ای باشد که از پشت جذب شما باشد. کمر کت را بعد از دوخت کت نیز می توانید اصلاح کنید. هنگام سفارش کت و شلوار دست دوز به راحتی می توانید اندازه ی کمر را به خیاط بگویید تا به سایز مورد نظرتان بدوزد.

انتخاب شلوار دست دوز


بعد از انتخاب کت به سراغ شلوار بروید. شلوارها معمولا بلند تر از حالت عادی هستند تا شما بتوانید به انتخاب خودتان آن را کوتاه کنید و یا بلند نگه دارید. هنگام خرید کت و شلوار آماده توجه کنید که اندازه ی طول قد شلوار با عرض آن تناسب داشته باشد. یعنی هرچه شلوار کوتاه تر باشد باید اندازه ی طولی آن کوتاه تر باشد و هرچه عرض آن بیشتر باشد باید طول آن هم بیشتر باشد تا شلوار روی کفش بیافتد. شلوار هایی که قد بلند دارند باید از پشت به راحتی روی کفش بیفتند. البته طول شلوار نباید انقدر بلند باشد که پاچه ی شلوار روی کفش بیش از اندازه چروک شود. اگر شلوارتان از نشیمنگاه در حالت ایستاده تنگ است، به خیاط بگویید که کمی جا باز کند تا در هنگام نشستن به مشکل برنخورید.

چرا کت و شلوار دست دوز بهتر است؟


بسیاری از افراد هنگام خرید کت و شلوار دچار مشکل می شوند و بعد از چندبار امتحان کردن از خرید پشیمان شده و منصرف می شوند. پیشنهاد ما به این دسته از افراد این است که سفارش کت و شلوار دست دوز بدهند تا دقیقا متناسب با بدنشان یک کت و شلوار حرفه ای و جذاب داشته باشند. قیمت کت و شلوار دست دوز نسبت به کت و شلوار آماده بالاتر است اما اگر به مزایای آن نگاه کنیم، اینکه با خیال راحت کت و شلوار مورد علاقه مان را خواهیم داشت و بسیار جذاب تر از یک کت و شلوار آماده است، خواهیم دید که قیمت آن به فواید آن می ارزد. افراد بسیاری هستند که به خاطر قد بلند یا کوتاه، هیکل درشت و یا لاغری، نمی توانند کت و شلوار مناسبشان را تهیه کنند. پیشنهاد ما به آن ها این است که حتما از کت و شلوار دست دوز استفاده نمایند.

سفارش‌ دهی دوخت کت و شلوار


برای اینکه بهتر از پتانسیل خیاطی کت و شلوار آگاه شوید، مثالی از سفارش به تی. ام. لوئین، خیاطی معروف خیابان جرمین لندن می‌زنیم. لوئین پیشنهاد کرد سری به خیاط‌خانه‌ی وی بزنیم و چند دست کت و شلوار را امتحان کنیم و بعد، انتخاب خود را مطابق با نیازهای فردی به وی بسپاریم تا آنها را برای ما سفارشی‌دوزی کند. یکی از انتخاب‌ها مربوط به کت سایز 41 و شلوار با دور کمر 36 بود که لوئین دست بکار تغییر و سفارشی‌دوزی آن شد.

اصلاح دوخت شلوار


1.اولین کاری که باید انجام می‌شد، دوخت پاچه‌ی شلوار بود چراکه پاچه‌های شلوارهای برند معمولا خیلی بلند و ندوخته عرضه می‌شوند تا مشتریان بتوانند مطابق باسلیقه‌ی شخصی خود، پاچه‌ی شلوارشان را بدوزند. بعضی افراد اصلا دوست ندارند که پاچه شلوار تای به بیرون بخورد و شلوار با پاچه ساده را ترجیح می‌دهند. اما اغلب افراد پاچه شلوار را بسته به سلیقه‌ی خود در اندازه‌های مختلف تا می‌زنند. پیشنهاد خوبی که می‌توانیم در این مرحله به شما بدهیم این است که از خیاط بخواهید که پشت شلوار را از جای زیره‌ی کفش و جلوی شلوار را هم از جای بند کفش برای تا علامت بزند.

2.اگر شلوار در جای نشیمن‌گاه کمی تنگ است، از خیاط بخواهید یک سانتی‌متر جای بیشتری باز کند. نکته‌ی دیگری که آقایان باید توجه داشته باشند این است که اگر در شرایط و حالت‌های خاصی پارچه کت و شلوار کشیده می‌شود و به شما فشار می‌آورد، زمان آن است که سایز بزرگ‌تری سفارش دهید.

3.اگر جزء آن دسته از ورزشکارانی هستید که ران‌های بزرگی دارید، بهترست شلوار را از زانو به پایین تنگ کنید. این کار کمک می‌کند که پاها در نسبت‌ درستی دیده شوند و مانند یک خط صاف از کمر به مچ پا به چشم نیایند. دوخت لباس مردانه عمدتا به نمایش از زاویه نیم‌رخ می‌پردازد، به همین خاطر مردان دوست دارند که جامه‌های‌شان آینه‌ای از شکل اندام‌شان یا حداقل بخش‌هایی از آن باشد.

اصلاح دوخت کت


بهتر است حالا به کت‌ها بپردازیم، جایی که خیلی چیزها را می‌توان پنهان یا تاکید کرد. به‌طور سنتی، اعتقاد بر این است که اگر دستان‌تان را صاف کنار بدن خود قرار دهید، کت باید تا جای مفصل شست اندازه داشته باشد. بعضی آقایان دوست دارند که کت آنها کوتاه‌تر و بعضی دیگر هم مایلند خیلی کوتاه‌تر باشد. اما اگر پاهای شما بلندتر از بالاتنه‌‌تان است، اندازه کت معمولی نیم‌رخ کلی زیباتری به شما می‌بخشد.رایج‌ترین تغییری که آقایان روی کت خود صورت می‌دهند، تنگ‌تر کردن دو طرف آن است. این کار باعث می‌شود که جلوه‌ای از شانه‌های پهن و کمر باریک در چشم مخاطب ایجاد کرده یا آن را موکد نمایید چراکه اساسا داشتن اندام V شکل فوق‌العاده دوست‌داشتنی است، مخصوصا اینکه این شکل زیبا می‌تواند نمود و انعکاسی از شکل یقه برگردان کت هم باشد. این تغییر بسیار ساده می‌تواند یک دنیا تفاوت ایجاد کند.اگر احساس می‌کنید که آستین‌های کت‌تان هم زیادی گل و گشاد هستند، می‌توانید آنها را هم تنگ‌تر کنید. همچنین اگر قد دست‌تان کمی غیرعادی است، می‌توانید قد آستین را هم متناسب با آن کوتاه یا بلند کنید. اندازه‌ی ایده‌آل برای آستین این است که یک تا دو سانتی‌متر آستین کت کوتاه‌تر مچ دست باشد تا سردست پیراهن زیر آن به همان اندازه یکی دو سانتی‌متر دیده شود.

البته بسیاری از آقایان شانه‌های کاملا مربعی‌شکلی ندارند و شانه‌های زیادی گردشده‌ یا یک طرف افتاده‌تر از دیگری دارند. اگر شما هم چنین مشکلی دارید، می‌توانید متریال اِپل‌مانندی را به زیر شانه‌ی دست نامتعارف خود بدوزید تا آن را کمی بالاتر بیاورید یا اینکه قد آن را متناسب با دست خود دربیاورید. کری گرانت، بازیگر معروف هالیوود به خاطر شانه‌های فوق‌العاده گردشده‌اش از کت‌های اپل‌داری استفاده می‌کرد تا توهم شانه‌های پهن ایجاد کند، به همین دلیل این بازیگر به‌ندرت در فیلم‌هایش بدون کت دیده شده است. البته در بعضی مواقع، این مشکل با جلسات فیزیوتراپی تدریجا حل می‌شود و دست و شانه به حالت عادی خود برمی‌گردند.

نکات پایانی


بالاخره اینکه اگر شما شانه‌های پهنی دارید، احتمالا کت در بین لبه‌های شانه‌های شما کمی ورمی‌آید و گرد می‌شود چراکه اغلب کت‌ها برای مردانی با شانه‌های اندکی گرد دوخته می‌شوند، پس اگر کمی اندام ورزشکارانه‌ای داشته باشید پارچه کت روی لبه‌ی شانه‌های شما تا می‌خورد. این مشکل به‌راحتی توسط خیاطان برطرف می‌شود اما حتما دقت کنید که پشت کت‌تان ظاهر مرتب و تمیزتری پیدا کرده باشد.همه‌ی این تغییرات هزینه‌ی چندانی برایتان در پی ندارد، اما اگر هم هزینه بالایی داشته باشند باز هم واقعا می‌ارزند چراکه می‌توانید یک کت ارزان و معمولی به یک کت فوق‌العاده شیک و برازنده تبدیل کنید. خیاط‌ها معمولا این تغییرات را پنج روز انجام می‌دهند. وقتی کت و شلوار خود را تحویل می‌گیرید و آن را امتحان می‌کنید، واقعا از تفاوت آن لذت خواهید برد.
advertising