فواید و مزایا استفاده از زیورآلات مسی

مد و زیباییجواهرات

- 97/09/16
فواید و مزایا استفاده از زیورآلات مسیمس، عنصری حیاتی که در گیاهان و بدن انسان یافت می شود و استفاده از آن به 10 هزار سال قبل باز می گردد. این عنصر بسیار نرم و چکش خوار استبه همین دلیل در ساخت زیورآلات از آن استفاده میشود به این صورت که آن را با فلزاتی مثل برنج و برنز ترکیب می کنند تا محکم شود.خوب است بدانید صد در صد مس قابلیت بازیافت دارد.در این مطلب قصد داریم در رابطه با فواید زیورآلات مسی برای بدن صحبت کنیم با ما همراه باشید تا با این عنصر بیشتر آشنا شوید.

رفع کمبود مس در بدن با استفاده از زیورآلات مسی


این عنصر از طریق پوست به مقدار کم جذب بدن می شود و برخی از افراد ترجیح می دهند تا با استفاده از زیورآلات مسی، کمبود آن را در بدن جبران کنند. بدن اکثر افراد می تواند مس را به مقدار مورد نیاز از طریق پوست جذب کند و مقادیر اضافی را مسدود کند بنابراین استفاده از زیورآلات مسی نه تنها خطرناک نیست، بلکه مفید نیز است.
فواید و مزایا استفاده از زیورآلات مسی

اثرات درمانی زیورآلات مسی


اگر از زیورآلات مسی استفاده می کنید برای آنکه مس جذب بدن شود، لازم است با چربی و اسیدهای پوست در تماس باشد بنابراین زیورآلات شما باید بدون روکش باشند در صورتیکه دارای روکش هستند، این عنصر جذب بدن نمی شود.زمانیکه مس با بدن تماس پیدا می کند، مواد ریزمغذی آن به صورت نمک مس وارد جریان خون خواهد شد. اگر بدن شما دچار کمبود مس است برای جبران آن باید از زیورآلاتی که دارای 9% مس و مقدار کمی از عناصر دیگر نظیر قلع و روی هستند استفاده کنید.با دریافت مس از اثرات درمانی آن بهره مند خواهید شد . لازم است بدانید که استفاده از زیورآلات مسی که به شکل دستبند، انگشتر و گردنبند در بازار یافت می شوند، مقدار کمی از این عنصر را وارد بدن می کنند و خطرناک نیستند. همچنین در برخی از افراد، موجب تسکین آرتروز و بهبود مشکلات جریان خون میشود.

تمیز کردن زیورآلات مسی


زمانیکه از زیورآلات مسی استفاده می کنید به دلیل تماس با بدن سطح مس یا پوست هر از چند گاهی سبز رنگ می شود که حاصل فعل و انفعال شیمیایی مس با عرق انسان است.سبزی مس به مرور توسط پوست جذب خواهد شد چنانچه می خواهید آن را از سطح پوست پاک کنید کافیست از آب و صابون استفاده کنید. برای از بین بردن لایه ی سبز از سطح مس نیز می توانید آن را پولیش کنید. پولیش مس بسیار ساده است و با استفاده از مواد اسیدی اعم از لیمو یا سس کچاپ انجام می شود.

1.نحوه تمیز کردن زیورآلات مسی با جوش شیرین


مقداری جوش شیرین و نمک رو به یک نسبت با هم ترکیب کنید و یک لیمو روی ترکیب بفشارید تا به شکل خمیر مانند شود سپس این مخلوط رو روی دستبندتان بکشید تا براحتی جلای اولیه ی خود رو به دست بیاره .

2.تمیز کردن با مخلوط سرکه و نمک


نمک و سرکه نیز از موادی هستش که توی همه ی خونه ها پیدا میشه ترکیب این دو ماده هم برای برق انداختن دستبند و زیورآلات مسی موثره .

3.ترکیب لیمو و نمک برای تمیز کردن دستبند مسی


لیمو رو از وسط نصف کنید و مقداری نمک روی اون بپاشین و روی سطح زیورآلات مسی تون بکشین تا تمیز و براق بشه وحیرت زده تون کنه . اگه یک تمیز کننده قویتر می خواهین میشه ترکیب جوش شیرین رو با لیمو امتحان کنین این ترکیب قدرت تمیزکنندگی و رسوب زداییش بیشتره .

4.براق کردن دستبند مسی با رب گوجه فرنگی


مقداری رب گوجه فرنگی روی دستبندتان بمالید و سپس با یک دستمال روی آن بکشین و آبکشی کنید .

5.محلول آب و صابون


میتونین از صابون یا مواد شوینده رقیقی مثل مایع ظرفشویی نیز برای تمیز کردن زیورآلات مسی تون استفاده کنین اما شوینده های قوی مانند سفید کننده های ظروف و …. رو به هیچ وجه استفاده نکنین .

دستبند مسی


تاریخچه استفاده از دستبند مسی به مصر باستان برمیگرده کسانیکه ازدستبند مسی استفاده می کنن مدعی هستن که این نوع دست بند ها درد و التهاب مفاصل رو کم می کنن ، علاوه بر اون کسانیکه روماتیسم مفصلی دارن نیز با استفاده از این دستبند متوجه شدن که مفاصلشون نرم تر شده و راحتتر حرکت می کنه .

خواص دستبند مسی برای زنان


از لحاظ علمی موادمعدنی ای که از راه عرق جذب می شوند مستقیم وارد خون میشن و دیگه از کبد عبور نمی کنن به همین دلیل جذبشون بهتر از مکمل هایی که تو بازار هست ، انجام میشه ، احساس نشاط و انرژی ای که استفاده از دستبند مسی بوجود می آورد سبب میشه خستگی و رخوت جسمی دوران قاعدگی نیز تسکین پیدا کنه .

خواص دستبند مسی برای مردان


کمبود یون مس در بدن باعث میشه دائما انسان دچار رخوت و خواب آلودگی و کسالت بشه و درضمن هیچ کارخونه ای نمی تونه قرصی درست کنه که شامل یک یون از عنصری باشه ، امروزه دستبند مسی مردانه با طرح های بسیار شیک و زیبا در بازار موجود هست که استفاده ی اون باعث افزایش انرژی و سرحال شدن آقایون میشه .
advertising