آشنایی با برند لوکس و زیبا جواهرات ایتالیایی بوچلاتی

مد و زیباییجواهرات

- 97/08/28
آشنایی با برند لوکس و زیبا جواهرات ایتالیایی بوچلاتی

ویژگی جواهرات برند بوچلاتی buccellati


بوچلاتی برند بزرگ طلا و جواهرات ایتالیایی که چندین قرن است در عرصه جواهرات حضور پر رونقی دارد، بوچلاتی برای ساخت جواهر زمان زیادی صرف می ‎کند و همین می‎ شود که جواهرات او را می ‎توان محصول فکر دانست، حاصل فکر طراحان و سازندگان. می ‎گویند جواهرات این برند در یک سال ساخته می‌ شوند و همین است که جواهرات این برند مثل ابریشم لطیف و نرم هستند.
آشنایی با برند لوکس و زیبا جواهرات ایتالیایی بوچلاتی
ترکیب طلا های مختلف و تقلید از عناصر طبیعی، در کنار برلیان، سنگ ‎های نایاب و الماس مهم ترین ویژگی جواهرات این برند بزرگ در عرصه جهانی است. درباره عظمت این برند بزرگ همین بس که طلا و جواهرات بوچلاتی در نمایشگاه‌ های هنر و عتیقه‌ جات به فروش می‌ رسد. شرکت بوچلاتی همچنین به سبب تلفیق نقره مات و طلا در زیور آلات خود بسیار مشهور است.

جواهر سازی سطح بالای بوچلاتی چه از نظر نحوه‌ اداره و مدیریت کمپانی و چه از نظر زیبایی‌ شناسی طراحی و استاد کاری هنرمندانه بر پایه میراث و سنت جواهر سازی ایتالیایی استوار شده است شرکت بوچلاتی همچنین به سبب تلفیق نقره مات و طلا در زیور آلات خود بسیار مشهور است.

تاریخچه جواهر سازی بوچلاتی


برند Buccellati حیات خود را مدیون نقره‌ ساز ایتالیایی بنام کونتاردو بوچلاتی است که در قرن هجدهم کارگاهی برای نقره‌ سازی و جواهر سازی در میلان راه‌ اندازی کرد. اما شهرت امروزی برند بوچلاتی را باید نتیجه اولاد خلف کونتاردو دانست، چرا که ماریو بوچلاتی که طلاسازی ماهر و جاه‌ طلب بود، در سال 1919کارگاه جدید خود را احیا کرد. ماریو بوچلاتی با علاقه‌ ی بسیاری که به خلق قطعه جواهرات هنری و زیبا با فلزات و سنگ‌ های قیمتی داشت، میراثی دیرپا از این علاقه‌ ی هنرمندانه‌ ی خود در چهار نسل بعد از خود به یادگار گذاشت که هم چون سنت و میراث خانوادگی تا به امروز در جواهرات بی‌ همتای برند بوچلاتی جریان داشته است. شاهد مدعای میراث تاریخی سبک طراحی و ساخت جواهرات بوچلاتی همان عناصر و مشخصه‌ هایی است که در الگو های هنری رم باستان و عهد رنسانس نیز دیده می‌ شود.

فروشگاه بوچلاتی


مونته ناپولئونه به عنوان مرکز فروش برترین برند های لوکس دنیا در میلان شناخته می‌ شود. اما علی‌ رغم این که اکثر برند های حاضر در خیابان مونته ناپولئونه میلان اصلیت میلانی ندارند، برند بوچلاتی نه تنها از اصیل‌ ترین و قدیمی‌ ترین برند های میلانی است بلکه به عنوان اختصاصی‌ ترین برند جواهر سازی لوکس و سطح‌ بالای ایتالیا هم شناخته می‌ شود.

نمایشگاه و کارگاه های جواهرات بوچلاتی


فروشگاه پلاک 23 بوچلاتی خیابان مونته ناپولئونه نمایشگاهی از آثار جواهرکاری‌ متنوع و هنرمندانه‌ ای دارد که از اشیاء نقره‌ ای رومیزی چون قاب عکس، مجسمه‌ های حیوانات، گلدان و غیره گرفته تا ساعت‌ های مچی و جواهرات استثنائی و تک را شامل می‌ شود.

علی‌ رغم چنین تنوع گسترده‌ و خلاقیت بی‌ پایان این تولیدات جواهر نشان، تمام اقلام بوچلاتی توسط مدیر و طراح برند، یعنی آقای آندره بوچلاتی اهل میلان طراحی می‌ شود که البته جدیدا نیز دخترش لوکرزیا از نیویورک در طراحی بعضی از آثار با پدرش همکاری می‌ کند. بعد از طراحی بوچلاتی، طرح‌ های نهائی در چهار کارگاهی ساخته می‌ شوند که در مجموع از 200استاد کار جواهر ساز بهره می‌ برند. در این کارگاه‌ ها چندان فناوری و ماشین‌ آلات جایی ندارد، چرا که تقریبا همه‌ ی کارها حتی بدست آوردن آلیاژ نقره و طلا هم با کار دست استاد کاران ماهر ایتالیایی انجام می‌ گیرد.
advertising