نحوه نگهداری و شارژ یا پاکسازی سنگ عقیق

مد و زیباییجواهرات

- 97/11/08
نحوه نگهداری و شارژ یا پاکسازی سنگ عقیقاگر سنگي را تازه تهيه نمود ه ايد ، قبل از استفاده حتما آن را پاكسازي نماييد . اگر دوستي به علت كنجكاوي يا استفاده ، سنگ شما را در دست گرفت ، حتما قبل از استفاده خودتان ، آن را پاكسازي نماييد .
نحوه نگهداری و شارژ یا پاکسازی سنگ عقیق

چگونه سنگ عقیق را شارژ و پاکسازی کنیم


1.برای شارژ و تقویت خواص سنگ هم کافی است آن را 2 ساعت در آب زلال قرار دهید و بعد به اندازه 3 دقیقه و نه بیشتر زیرتابش مستقیم نور آفتاب بگذارید. اگر از عقیق به‌خوبی محافظت کنید می‌توانید مطمئن باشید که موقع فروش ارزش آن کم نمی‌شود.

2.نمك طبيعي را در آب حل كنيد و سنگ را 15 دقيقه داخل آن قرار دهيد . بعد سنگ را با آب خالي بشوييد . حتما محلول آب نمك را بعد از پاكسازي دور بريزيد .

3.اگر آب نمك موجود نبود ، كافيست آن را چند لحظه زير آب جاري بگيريد ، سپس با دستمال تميز و لطيف آن را خشك نماييد .

4.سنگ خود را هفته اي يكبار پاكسازي نماييد و همچنين پس از هربار استفاده درماني نيز آن را پاكسازي كنيد .

نحوه نگهداری و مراقبت از سنگ عقیق


فیروزه اگر در برابر مواد شوینده و مواد چرب مانند کرم قرار بگیرد، کیفیت خود را از دست می‌‌دهد و سبز لجنی بدرنگ می‌شود و به‌اصطلاح می‌‌میرد. در واقع این سنگ زنده خواص گذشته را نخواهد داشت اما خوشبختانه عقیق به‌دلیل بافت کوارتزی خود به اندازه سنگ‌فیروزه حساس نیست؛ یعنی موقع شست‌وشوی معمول ظرف یا استحمام می‌تواند همراه شما باشد. با این حال بهتر است سنگ عقیق را کمتر در معرض مواد شوینده، تغییرات دمایی و ضربه قرار دهید. سنگ ها دوستان خوبي براي ما هستند ،‌ به سنگ خود احترام بگذاريد و به دقت از آن نگهداري نماييد .
advertising