اتوکشی و خط اتو انداختن صحیح شلوار مردانه

مد و زیباییسایر

- 97/11/15
اتوکشی و خط اتو انداختن صحیح شلوار مردانهشلوار اتوکشیده و مرتب نقش مؤثری در ظاهر شما دارد. شلوارهای پارچه‌ای معمولاً بعد از هر شست‌وشو باید اتو شوند. شلوارهای جین و ضدچروک نیز گاهی نیاز به اتو پیدا می‌کنند. شاید از آن دسته افرادی باشید که همیشه این کار را به خشک‌شویی می‌سپارند یا مادر و همسرشان انجام می‌دهد؛ اما ممکن است یک‌بار مجبور شوید خودتان انجام دهید؛ پس بهتر است این کار را‌ یاد بگیرید.

مراحل انجام اتو کشی شلوار مردانه


1.میز اتو را تنظیم کنید. روی سطوح صاف نیز می‌شود اتو کشید، منتهی برای گرفتن نتیجه بهتر و جلوگیری از سوزاندن میز یا فرش، از میز اتو استفاده کنید.آن را در ارتفاع مناسب قرار دهید و مطمئن شوید که پایه‌ها ثابت باشد.
اتوکشی و خط اتو انداختن صحیح شلوار مردانه
2.لباس خود را بررسی کنید. جنس اغلب لباس‌ها قابل اتو کردن هست؛ اما گاهی درجه و حرارت خاصی برای آنها ذکر شده؛ پس اطلاعات لباس را از روی برچسبی که معمولاً در درز آن دوخته‌شده،چک کنید. بسته به جنس لباس که از پشم، پنبه، کتان، پلی‌استر یا پلاستیک باشد درجه حرارت متفاوت است.

3.پشم و ترکیب پارچه نیاز به تنظیمات حرارت پایین‌تر دارند، درحالی‌که پنبه را می‌توانید در گرم‌ترین دما اتو کنید.

4.محفظه آب اتو را تا خط نشان پر کنید. استفاده از اتو همراه با بخار کیفیت کار شما را بالا می‌برد.

5.اتو را روشن کنید و روی درجه‌ای که می‌خواهید بگذارید. اگر روی لباس چیزی درج نشده بود و خود شما هم اطلاعی نداشتید، برای احتیاط با درجه پایین‌تر کار کنید.

6.وقتی اتو آماده شود، سنسور آن علامت می‌دهد یا چراغش سبز می‌شود؛ اگر فاقد اینها است چند قطره آب به آن بپاشید اگر تبخیر شد اتو آماده است. اگر روی حرارت بالا با بخار قرار داده‌اید نیز، با تست بخار، مشخص می‌شود که آماده شده یا خیر.

اتو کشیدن جیب شلوار مردانه :


شاید برای مرحله اول عجیب باشد اما اگر آستر داخلی جیب چروک باشد و روی شلوار، اتوی داغ بکشید، چروک بیشتری در آن قسمت ایجاد می‌شود. شلوار را برگردانید و آستر جیب‌ها را صاف کرده و اتو بکشید.

اتوی کمر شلوار مردانه :


قسمت بالای شلوار را روی میز گذاشته و کاملاً صاف کنید اتو را چند ثانیه بگذارید و فشار دهید. نیازی به حرکت دادن نیست فقط اتو را بردارید و روی قسمت بعدی فشار دهید تا دورتادور کمربند شلوار اتو شود. اگر پارچه طرح‌دار است یا تکه‌دوزی دارد و یا ساسون و چین پلیسه در بالای شلوار هست مواظب باشید که خط تاها خراب نشود و آنها را قبل از اتو صاف کنید.

اتو کردن پاچه‌ شلوار مردانه :


پایین پاچه‌های شلوار معمولاً بیشتر چروک دارد. اگر شلوار خود را مچاله کرده و در ماشین لباسشویی انداخته باشید و یا چند روزی در سبد لباس‌ها مانده باشد که دیگر جای صافی برایش نمانده.با توجه به خط دوخت شلوار ،اتو را چند بار روی پاچه بکشید اگر چروک‌ها خیلی زیاد یا مقاوم‌اند، اتو را چند ثانیه بگذارید و فشار دهید.

خط اتوی شلوار مردانه :


یکی از مواردی که در زیبایی لباس نقش مهمی دارد؛ خط اتوی شلوار است. شلوارهایی که خط اتوی بسیار تیز و شق و رقی دارند در ایجاد یک تیپ فوق العاده و چشم گیر، تاثیر به سزایی را ایجاد می کند. اگر روی شلوار شما خط اتو دارد، با دقت روی خط قبلی تا بزنید و اتو بکشید؛ بسته به جنس شلوارتان چند بار اتو را بکشید تا کاملاً صاف شود. مواظب باشید که روی شلوار یا خطوط دوخت کنار آن، بیش از یک خط نیافتد.اگر جنس شلوار شما لطیف است می‌توانید آن را از وارونه اتو کنید با دقت به اینکه خطی روی شلوار نیفتد.اجازه بدهید تا شلوار خنک شود. اتو را از برق جدا کنید و بگذارید خنک شود بعد آن را سرجایش بگذارید. همچنین اگر شلوار را وقتی که هنوز گرم است آویزان کنید یا تا بزنید، ممکن است چین جدیدی روی آن بیفتد.

نکات اتو کشی شلوار مردانه


اگر لکه‌ای روی شلوار شما است، آن را اتو نکنید حرارت باعث تثبیت لکه می‌شود.
در ابتدا شلوار را پشت و رو نمایید و با قرار دادن جیبها بر روی میز اتو ابتدا آنها را اتو نمایید .
در مرحله دوم ابتدا قسمت زیپ و سپس درزها و لبه پاچه اول را اتو نمایید .
برای صاف تر شدن پارچه باید بیشتر اتو را روی شلور حرکت دهید.
پاچه دیگر را هم به همین ترتیب اتو نمایید . حالا شلوار را از حالت پشت و رو درآورید .
سپس قسمت کمر را بر انتهای کم عرض میز اتو قرار داده بطوری که زیپ شلوار در قسمت زیر قرار گیرد . با چرخاندن شلوار بر روی میز اتو تمام کمر را اتو نمایید .
به آرامی اتو را بر روی جیبها کشیده تا مانع از اجاد چروک شود .
در مرحله بعد از طول شلوار را تا نموده تا پاچه ها بر روی هم قرار گیرد .
پاچه ها را بر روی میزاتو قرار دهید. حال یکی از پاچه های شلوار را بلند کرده و پاچه زیری را اتو کنید.
سپس پاچه را بگردانید تا قسمت خارجی آن را اتو نمایید . پاچه دیگر را هم به همین ترتیب اتو نمایید .
برای اینکه کناره ها چروک نشود در این مرحله از انداختن خط اتو خوداری نموده و فقط سطح پاچه را اتو نمایید .
در انتها برای ایجاد خط اتو ، درزها را تراز نموده و پاچه ها را بر روی میز اتو قرار دهید و اتو را مستقیماً بر روی لبه ها بکشید.
همچنین اتو را چند سانت بالاتر از شلوار نگه داشته و از کارکرد شوک بخار اتو استفاده نمایید و به یک باره حجم زیادی از بخار را بر روی لبه های پاچه بدهید.
پس از اتو کردن سریعاً شلوار را آویزان نمایید تا چروک نشود .
advertising