نحوه ست کردن و استفاده از رنگ سبز

مد و زیباییسایر

- 97/10/12
نحوه ست کردن و استفاده از رنگ سبزرنگ سبز، رنگ سردی است که نماد طبیعت است. این رنگ نشانه آرامش، خوشبختی، سلامتی و پیروزی است و حالت آرامش‌بخش آن باعث می‌شود به عنوان سمبل شفقت، مهربانی، تعادل روح و روان و رفتار شناخته شود. این رنگ مهربانی و دوستی را در انسان‌ها افزایش می‌دهد. این رنگ ترکیبی از رنگ های آبی و زرد می باشد. رنگ سبز از پرطرفدارترین رنگ‌ها در جهان است و به عنوان نشانه مهربانی و دلسوزی شناخته می‌شود. همچنین سبز رنگ پول است و لباس سبز تیره حسی از قدرت و ثروت را به دیگران منتقل می کند، اما سبز کدر نشانه حرص و طمع است. انتخاب رنگ سبز برای لباس معمولا نشان دهنده ی آن است که صاحب آن شخصیتی قوی و با اراده دارد. پوشیدن لباس سبز رنگ اضطراب را از شما دور می‌کند و موجب رفع تنش و گرفتگی‌های عضلانی می‌شود. رنگ‌ سبز تیره احساسی از بزرگی و قدرت را منتقل می‌كند كه مناسب پوشاك مردانه و لباس‌های رسمی است . استفاده از لوازم جانبی سبز رنگ مانند گردنبند یا کیف و کفش‌ همراه با لباس مشکی، جلوه زیادی به وجود می‌آورد. این رنگ رنگ طبیعت و بهار و شادابی است که از ترکیب رنگ آرامش بخش آب و رنگ گرم زرد به رنگ خورشید ترکیب شده است. رنگ سبز در اصطلاح رنگ خنثی است. این به این معنی است که دقیقا وسط رنگ های گرم و سرد واقع شده است. چون آرامش خودش رو از رنگ آبی می گیره و هم گرما و جنب و جوشش رو از رنگ زرد.
نحوه ست کردن و استفاده از رنگ سبز

نحوه ست کردن رنگ سبز در تیپ و استایل


از آنجا که مجموعه‌ای از رنگ‌های سرد در کنار هم ممکن است احساس منفی به فرد منتقل کند، استفاده از رنگ‌های گرم در کنار آنها راه مناسبی برای ایجاد تعادل میان آنها است، اما با توجه به اینکه رنگ سبز محدوده بسیار متنوعی دارد، هر کدام از آنها نیاز به رنگی متفاوت در کنار خود دارد.سبز با رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، آبی، زرد و قرمز هارمونی دارد . در یك نگاه كلی، سبز رنگ پركاربرد و به دردبخوری است به شرط اینكه از تركیبات صحیح آن استفاده شود. اگر شما از تركیبات سبزی استفاده كنید كه در طبیعت یافت می‌شود مثل خاكی، زیتونی، زمردی و... این امكان را دارید كه آن را با هر رنگی ست كنید.

ست کردن رنگ سبز و زرد


کنار هم قرار دادن رنگ‌های مشابه زرد و سبز روشن ترکیبی جوان و شاد به وجود می‌آورد. رنگ‌های نارنجی و قهوه‌ای نیز با بیشتر سبزها مانند سبز پررنگ و یشمی هماهنگ می‌شوند و تركیبی برازنده‌ ایجاد می‌کنند.

ست کردن رنگ سبز و قرمز


رنگ مكمل سبز، قرمز است. این دو در كنار هم تركیب ایده‌آلی هستند . اگر نخواهید از طیف تند و آتشین هر دو استفاده كنید ، حواس‌تان باشد سبز با بنفش و نارنجی هماهنگی ندارد ، مگر اینكه بنفش نزدیك به آبی و نارنجی نزدیك به زرد باشد.اگر لباس شما سبز پررنگ است می‌توانید از رنگ متضاد قرمز در کنار آن استفاده کنید و اگر لباسی به رنگ سبز روشن دارید، رنگ بنفش بهترین انتخاب برای پوشیدن همراه با آن است.حالا این ترکیب میتونه به رنگ هایی نزدیک به اون ها هم بسط داده بشه. یعنی مثلا اگه از ترکیب سبز و قرمز خوشتون اومد ولی رنگ قرمز نداشتید میتونید از رنگ های نزدیک به قرمز مثل سرخابی، صورتی یا نارنجی استفاده کنید.

ست کردن رنگ سبز و بلوطی


اگر لباسی سبز رنگ دارید آن را با کفش، کیف و زیور آلات بلوطی ست کنید. این دو رنگ در کنار هم بسیار عالی و باشکوه به نظر می رسند و از جنبه سلامتی برای کسانی که دچار گرفتگی یا فشار خون بالا هستند، مناسب است.

ست کردن رنگ ارغوانی و سبز یشمی


شاید در ابتدا این ترکیب رنگ ، آن هم برای لباس بیشتر تند و جلف به نظر بیاید اما اشتباه نکنید همراهی سبز یشمی یا آبی روشن با ارغوانی کاملا این تصور را از بین می برد و تندی رنگ ارغوانی را خنثی می کند و در واقع این ترکیب رنگ با بیشتر پوست ها همخوانی دارد و باعث می شود رنگ پوست شما به اصطلاح باز شود. این ترکیب رنگ، برای از بین بردن استرس و اضطراب بسیار مناسب است.

رنگ های سبز تیره اصلی را با طیف رنگی که می توانید با آن ست کنید ، درجدول رنگ می توانید ببینید. رنگ های مستطیلی سمت چپ را با 3 رنگ سمت راستش می توانید ست کنید ، با این توضیح که رنگ های سمت راست، رنگ سبز هم ردیفش را بیشتر تاکید می کند.

ست کردن سبزآبی


اگه در رنگ سبز کمی بیشتر آبی اضافه کنیم، به اصطلاح سیز آبی به دست میاد که این رنگ از سردی بیشتری برخورداره و برای لباس هایی که می خواییم ملایم تر به نظر بیاد بهتره. ولی اگه از رنگ زرد بیشتر توش استفاده بشه، در اصطلاح سبز زرد، این رنگ روشن تر و شاداب تر میشود و اگر در لباس استفاده بشه بسیار اون ست رو شاد می کنه.آبی که یکی از رنگ های تشکیل دهنده ی سبز ه میتونه ترکیب خوبی و ایجاد بکنه. این ترکیب و میتونید با شلوار جین آبی هم ایجاد کنید و هر رنگ سبزی که لباس دارید باهاش بپوشید و خیالتون راحت باشه که ست خوبیه.

ست لباس سبز زرد و صورتی پررنگ


این ترکیب هم از دو رنگ گرم سبز زرد و صورتی پررنگ تشکیل شده. این ترکیب ترکیب شادیه و اگه می خوایین با لباستون توی مراسمی جلب توجه کنید بهترین راهه که از رنگ های گرم استفاده کنید.

نکته هایی برای استفاده از ست لباس سبز


1.طبق سلیقه خودتون از رنگ ها استفاده کنید که اعتماد به نفس بیشتر داشته باشید و احساس بهتری داشته باشید.
2.اگه دوست ندارید زیاد از رنگ سبز توی ترکیباتتون استفاده کنید، بهترین راه حل اینه که از زیور آلات سبز یا کیف و کفش سبز استفاده کنید. همین قدر کافیه که رنگ سبز تاثیر خودش و بگذاره.
3.حتما لازم نیست فقط از دو تا رنگ توی لباس هاتون استفاده کنید. میتونید بر اساس لباس هایی که دارید، از رنگ های دیگه که به این ترکیبات می خوره، به سلیقه خودتون استفاده کنید.
4.هر چی رنگ سبز به روشنی بره مثل رنگ سبز چمنی، رنگ شاد و سر زنده تریه. برای مثال مثل رنگ جوانه های گیاه که تازه هستند. و هر چی به سمت تیرگی بره مثل رنگ سدری و یشمی و زیتونی، رنگ های سنگین تری به و جود میاد. پس توی ست کردن لباس هاتون دقت کنید که در جای درست از رنگ های شاد و یا سنگین استفاده کنید.
5.در نهایت اگه سبز سرد رو با رنگ سرد دیگه ای ترکیب کنید نتیجه ترکیب سردی را به وجود میاورد. اگر دو رنگ گرم باشد ست شاد و جوان به وجود میاورد و اگر هم از یک رنگ سرد و یک رنگ گرم استفاده شود این ترکیب ترکیبی متعادل است.
advertising