ویژگی های انواع مختلف صندلی راک کدامند

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/09/24
ویژگی های انواع مختلف صندلی راک کدامند

تاریخچه صندلی راک


این‌طور که از شواهد برمی‌آید صندلی راک اولین بار در قرن 18 میلادی در آمریکا تولید شده است. هدف سازنده آن این بوده که صندلی‌ای طراحی کند که حسی شبیه به گهواره کودک داشته باشد. در ابتدا صندلی راک فقط در فضای باز یعنی حیاط و باغ و بیرون از خانه‌ها استفاده می‌شد اما در قرن بیستم که سازنده معروفی به نام «سام مألوف» صندلی راک‌های شکیل‌تری از چوب ساخت، مصرف خانگی این صندلی زیبا در آمریکا و اروپا بسیار رایج شد. «جان اف کندی» رییس‌جمهور آمریکا علاقه خاصی به این صندلی داشت و به پیشنهاد پزشک خود برای کاهش درد بیماری مزمن کمرش در اغلب موارد روی این صندلی می‌نشست. در املاک خودش تعداد زیادی از این صندلی داشت و به دوستان و مهمانش همیشه یکی از آن‌ها را هدیه می‌داد. در گذر زمان شکل و تنوع این صندلی بسیار بالا رفته به‌طوری‌که با هر چیدمان و سبکی می‌توانید یکی از آن‌ها را در خانه‌تان داشته باشید.
ویژگی های انواع مختلف صندلی راک کدامند

ویژگی‌ های یک صندلی راک خوب چیست؟Rocking chair


اینکه صندلی راکتان از چه جنسی باشد مهم است؛ مثلاً در ساخت مدل‌های چوبی حتماً به این نکته توجه کنید که از چوب مقاومی چون گردو و راش ساخته شده باشد. نوع اتصال قسمت‌های مختلف صندلی را بررسی کنید که با چه چیزی این اتصال انجام شده است. اتصال با بست به‌جای چسب که در قدیم هم کاربرد زیادی داشت و نتیجه آن صندلی راک‌های ماندگاری بود که سال‌ها در خانه‌ها می‌درخشید؛ مقاومت صندلی را بالاتر می‌برند. اینکه روی صندلی حس راحتی داشته باشید و آرنج‌هایتان به‌راحتی روی دسته آن قرار بگیرد نکته مهم بعدی است که نباید از آن غافل باشید. دو قسمت پایین صندلی که درواقع روی آن صندلی تاب می‌خورد بخش مهمی است که باید به‌درستی و با محاسبات دقیق خم شود. هر کجی و اشتباهی در این قسمت باعث خواهد شد صندلی‌تان به‌خوبی تاب نخورد یا اینکه وقتی روی آن هستید حس پرت‌شدگی و ناامنی کنید. به تکیه‌گاه صندلی توجه کنید و ببینید به‌راحتی می‌توانید به آن تکیه کنید. اگر نشیمن‌ گاه صندلی‌ تان پارچه‌ای است و در آن فوم به کار رفته حتماً به نوع فوم و پارچه و راحتی آن دقت کنید.

مدل‌ های مختلف صندلی راک کدامند؟



صندلی راک چوبی


این سبک صندلی‌های راک را در ایران حتماً دیده‌اید. معمول‌ترین مدل صندلی‌های راک هستند که با یکی از انواع چوب تولید می‌شوند. در چیدمان کلاسیک خانه‌تان می‌توانید روی قشنگی‌اش حساب کنید و بسته به رنگ‌های غالب دکوراسیون منزل رنگ آن را تغییر دهید. اگر این مدل صندلی راک را انتخاب کردید بدانید که دستتان حسابی برای تغییر رنگش باز است. می‌توانید رنگ‌های سفارشی خاص را به کارگاه یا نمایشگاه مورد نظرتان سفارش دهید و حسابی خاص و منحصربه‌فرد باشید.

صندلی راک لهستانی


این صندلی‌های راک خاص و لاکچری که با تکنیک شگفت‌انگیز خم چوب ساخته‌شده‌اند، آن‌قدر بادوام و مرغوب‌اند که مسلماً سال‌ها در خانه‌تان از دیدنش لذت خواهید برد. خم چوب با بخار آب باعث دوام هرچه بیشتر چوب و تاب ملایم و آرام این سبک صندلی راک شده است. جدای قیمت گران این سبک که حتماً بالای یک میلیون تومان و بیشتر برایتان آب خواهد خورد، همه ویژگی‌هایش فوق‌العاده است و برای منزل کلاسیک شما انتخابی چشم‌نواز خواهد بود.

صندلی راک کلاسیک


اگر دکوراسیون منزل شما به سبک کلاسیک طراحی شده است،می توانید صندلی راک را هم از نوعی انتخاب کنید که همخوانی بیشتری با فضا و سبک داشته باشد. به گفته چوبی کالا صندلی
راک با تزیینات بیشتر، بدنه و دسته های کار شده یادآور دوران قدیم است و ویژگی های سبک کلاسیک را به خوبی نمایان می کند.فرم های منحنی با چوب های منبت کاری و کنده کاری شده برایسبک کلاسیک انتخاب ایده آلی هستند.

صندلی راک راحتی با فوم و پارچه


اگر یک صندلی راک مناسب اتاق کودکتان می‌خواهید این یکی بهترین انتخاب خواهد بود. نشیمن‌گاه و تکیه‌گاه نرمش می‌تواند مکانی خوب و آرام را برای شیردهی و آرام کردن کودکتان فراهم کند و خودتان هم حسابی از تاب خوردن روی آن لذت ببرید. شاید پیدا کردن این صندلی راک در ایران کمی سخت باشد اما مسلماً جوینده همیشه یابنده است.

صندلی راک مدرن


این صندلی‌ های پرطرفدار که سبک مدرن را رسماً زیر و رو کرده‌اند و این روزها هم حسابی باب شده‌اند این بار به شکل صندلی راک درآمده‌اند تا از شما که عاشق چیدمان مدرنید حسابی دل ببرند. این مدل صندلی را در ایران هم می‌توانید بخرید کافی است کمی در اینترنت جست‌وجو کنید و یک خرید آسان داشته باشید. کم‌جا هستند و برعکس دیگر مدل‌های صندلی راک می‌توانید در خانه نقلی‌تان هم به خریدنش فکر کنید و این خودش یک امتیاز مثبت برای این مدل محسوب می‌شود.

صندلی راک باغی


از مواد ضدآب ساخته شده‌اند و به‌راحتی روی بالکن، حیاط خانه و در باغتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ کافی است برای خریدنشان به مراکز فروش صندلی‌های باغی بروید. مدل‌های باغی و فضای آزاد صندلی راک بهتر است نشیمن نرمی داشته باشند و یک تشکچه مخصوص انتخاب خوبی است. در هوای دل‌پذیر بهاری و خنکای دل‌انگیز پاییز می‌توانید ساعت‌ها روی آن لم بدهید.

بهترین مکان برای قرار دادن صندلی راک


این روزها صندلی راک مثل همیشه طرفداران خود را حفظ کرده و در هر دکوراسیون منزل می توان آن را در گوشه ای از فضا قرار داد. بهترین مکان برای قرار دادن صندلی راک کنار شومینه، کنار پنجره، بالکن یا فضای دنجی است که بتوان از نشستن روی آن و حرکات گهواره ای لذت برد و زمان کوتاه هم شده آرامش پیدا کرد. سبک قدیمی صندلی راک با ظاهر کلاسیک جلوه ای خاص به دکوراسیون منزل شما می دهد و می توان آن را در هر فضایی به کار برد.

دکوراسیون به سبک روستیک با صندلی راک


جالب است بدانید که اولین مدل های صندلی راک به سبک روستیک و بدون دسته بوده و طی گذشت زمان مدل های دسته دار آن هم جای خود را در خانه ها باز کردند. در سبک روستیک چوب صندلی راک بدون پرداخت و انجام فرآیند زیاد روی آن و با نمایش بافت و خالص بودن چوب باعث جذابیت و زیبایی این نوع مبلمان می شود.
advertising