آموزش تمیز کردن روکش چرم صندلی اتومبیل

خودروسایر

- 97/09/07
آموزش تمیز کردن روکش چرم صندلی اتومبیلشما با استفاده از این راهکار می توانید از روکش چرمی صندلی تان محافظت نمائید و از بوجود آمدن ترک خوردگی در آن جلوگیری کنید.

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن روکش صندلی :


1.مایع تمیز کننده سطوح
2.روغن مخصوص چرم
3.حوله
4.برس
5.پلاستیک (پلاستیک زباله)
6.جاروبرقی

در ابتدا با جاروبرقی تمامی سطح صندلی را تمیز کنید طوری که مطمئن شوید خرده ریزه ای باقی نمانده باشد.

روغن مخصوص را در یک کاسه کوچک بریزید و با استفاده از یک قلمو روغن را به تمام سطح روکش بمالید. با دستهایتان هم می توانید این کار را انجام دهید ولی با قلمو راحتتر است.

پس از مالیدن روغن به تمام سطح مطمئن شوید یک پوششی از روغن همه سطح را فرا گرفته و درون دوخت و درز روکش هم نفوذ کرده باشد.

این روغن با حرارت و زمان کافی می تواند روی روکش چرم تاثیرش را بگذارد. بدین صورت که می توانید در روز پنجره های ماشین را بالا داده و ماشین را در معرض نور خورشید قرار دهید تا مانند یک اتاق بخار عمل کند. در این مدت خاک، دوده، شوره حاصل از تعریق و سایر سموم و حالت چسبناکی و کهنگی روی سطح از بین می روند. ترجیحا" بهتر است 24 ساعت در این حالت بماند. اگر هوای بیرون سرد بود شما می توانید یک عدد پلاستیک را دور صندلی کاملا" بپیچید و بوسیله سشوار یا بخاری اتومبیل به آن گرما دهید.

پس از گذشت چند ساعت پلاستیک را ببرید و از صندلی جدا کنید. شما به یک سطل آبگرم و یک برس نرم و حوله نیاز دارید. سر یک اسپری آب پاش را با سر مایع تمیز کننده تعویض کنید و حالا مایع تمیزکننده را روی سطح اسپری نمائید و بعد با استفاده از برس مخصوص سطوح چرم تمام سطح بخصوص درزها را برس بکشید. متوجه خواهید شد که سیاهی و دوده در حال پاک شدن است. اگر برس مخصوص ندارید با استفاده از یک حوله نخی هم می توانید این کار را انجام دهید. حوله را درون سطل آب گرم فرو کنید و روی سطح روکش را حسابی پاک کنید و سپس با یک حوله خشک به آرامی سطح را خشک کنید.

اگر برس مخصوص ندارید با استفاده از یک حوله نخی هم می توانید این کار را انجام دهید. حوله را درون سطل آب گرم فرو کنید و روی سطح روکش را حسابی پاک کنید و سپس با یک حوله خشک به آرامی سطح را خشک کنید.

در مرحله آخر می رسیم به تمیزکاری انتهایی و براق کردن سطوح بوسیله اسپری.
advertising