ویژگی های یک فرش مناسب برای اتاق خواب

مد و زیباییدکوراسیون

- 97/10/30
ویژگی های یک فرش مناسب برای اتاق خوابخریدن فرش کمی گیج کننده است مخصوصا وقتی که می خواهید برای اتاق خواب تصمیم بگیرید. به اعتقاد خیلی از مردم چون قسمت زیادی از اتاق خواب توسط تخت پوشیده می شود ، لازم نیست فرش بزرگی تهیه کنیم. در هر صورت یک قالیچه یا فرش مناسب می تواند آخرین چیزی باشد که برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب لازم است.
ویژگی های یک فرش مناسب برای اتاق خواب

پهن کردن صحیح فرش اتاق خواب


برای پهن کردن صحیح فرش اتاق خواب، یا باید تخت کاملا روی فرش باشد و یا کاملا روی زمین باشد. یعنی اینکه نصف قالیچه زیر تخت باشد و نصف دیگر خالی باشد نمای جالبی ندارد.این درست است که قسمت زیادی از فرش را تخت اشغال می کند، اما اتاقی که قالیچه ی کوچکی دارد و قسمتی از آن با فرش پوشیده نشده حالتی غیر عادی دارد.کسانی که دوست ندارند کل فضای اتاق را فرش بپوشاند می توانند یک سمت اتاق را تخت قرار دهند ، به طوری که کاملا روی زمین باشد و قسمت دیگر را نیز فرش پهن کنند ، در این صورت نباید تخت وسط اتاق گذاشته شود. اما اگر خواستید تخت وسط اتاق باشد ، سعی کنید فرشی تهیه کنید که حداقل به صورت قرینه مقداری از آن از اطاف تخت بیرون زده باشد.

فرش هایی با عمر طولانی


اتاق خواب احتمالا بهترین اتاق خانه است که استحقاق فرشی با کیفیت و عمر طولانی را دارد. جاییست که مهمان های زیادی به آن رفت و آمد نمی کنند و نزدیک وروردی خانه هم نیست در نتیجه کمتر دچار کهنگی و کثیفی می گردد.اتاق خواب همچنین مکان خوبی برای پهن کردن فرش های ظریف است ، چرا که برعکس دیگر اتاق ها جایی نیست که غذا در آن خورده شود به همین دلیل خطر ریختن مواد غذایی بر روی ان کمتر است. همچنین اتاق خواب جاییست که شما بیشر تمایل دارید تا پابرهنه باشید، پس می توانید حس لوکس بودن فرشتان را زیر پا حس کنید.

قالیچه های کوچک برای اتاق خواب


قالیچه های کوچک و قالیچه های دراز، برای استفاده در اتاق خواب عالی اند. چه بر روی فرش های موجود پهن شود، چه بر روی موکت های سرتاسری و چه روی زمین لخت. شما می توانید برای جداسازی قسمت های مختلف در اتاق ، مثل نیمکت یا انباری از آن ها استفاده کنید یا اگر جای جداگانه ای برای نشستن در نظر گرفته اید به کمک این قالیچه ها آن را مشخص کنید. شما می توانید آن ها را در هر طرف از تخت خواب پهن کنید تا صبح ها به محض انکه می ایستید حس خوب و نرمی را زیر پای خود تجربه کنید.

رنگ و طرح فرش اتاق خواب


مانند همیشه برای انتخاب طرح و رنگ فرش باید ببینید که آن اتاق چه استفاده ای دارد. مثلا اگر شما واقعا عاشق رنگ های روشن با طرح های جسورانه هستید، آن را در اتق خواب بکار گیرید. البته در نظر داشته باشید که اتاق خواب جایی برای استراحت کردن است،پس اگر حتما می خواهید رنگ های روشن و طرح های جسورانه داشته باشید ، بهتر است انواع ملایم و طبیعی تر رنگ ها و طرح ها را انتخاب کنید. بدین صورت شما توانسته اید با کمترین میزان رنگ های جیغ ، حس راحتی و آرامش را به اتاق ببرید .

طرح فرش اتاق خواب


در رابطه با نقش و طرح فرش اتاق خواب طبیعتا نمی توان قطعی نظر داد، چراکه این موضوع بستگی دارد که اتاق خواب مربوط به یک زوج باشد یا یک دختر خانم و یا حتی آقا پسر و…! بنابراین باید قبل از آنکه در رابطه با طرح و نقش قطعی فرش نظر داد بهتر است به چند پیشنهاد در این رابطه اکتفا کرد.اگر شما عاشق رنگ های روشن باشید و فضاهای روشن، حس و حال خوبی به شما می دهد، باید بگوییم که حالا وقتش است که از فرش روشن استفاده کنید، چرا که اتاق خواب، یکی از بهترین فضاها برای رنگ روشن است، چون همانطور که گفتیم رفت و آمد زیادی در آن صورت نمی گیرد، احتمال خوردن غذا در آن کم است و در کل کمتر در معرض آلودگی قرار دارد.اما اگر ترجیح می دهید برای فرش خود به سراغ رنگ تیره بروید و در همین راستا هم اتاق خواب تیره ای داشته باشید هم باید بگوییم که دستتان کاملا باز خواهد بود. در رابطه با اتاق خواب که فضای استراحت و آرامش شماست باید به این موضوع اعتراف کرد که شما می توانید به سراغ هر رنگی بروید که دوست دارید و حالتان را خوب می کند. در این راستا بد نیست این پیشنهاد را برایتان داشته باشیم که در این میان سعی کنید کمتر به رنگ های جیغ و انرژی بخش فکر کنید، چراکه ممکن است از آرامش اتاق خواب شما اندکی بکاهد.

مدل فرش اتاق خواب


شاید بتوان به جرأت گفت که اتاق خواب می تواند فضای خوبی برای استفاده از فرش های فانتزی و یا مدرن هم باشد. پس می توانید از میان آنها به دنبال فرش های پرزدار و لطیف بروید و یکی از بهترین آنها را برگزینید.البته ناگفته نماند که مدل فرش اتاق خواب شما باید با سایر بخش های اتاق خوابتان نیز هماهنگی های خودش را داشته باشد تا فضای اتاق خوابتان دچار شلختگی و بی نظمی نشود. اگر بخواهیم واضح تر بگوییم بهتر است فرشی را انتخاب کنید که با رنگ دیوار و یا کاغذدیواری و به دنبال آن، سایر وسایل به کار برده شده در اتاق خوابتان هماهنگی داشته باشد. فراموش نکنید که این شما هستید که می خواهید آرام ترین ساعات شبانه روز خود را در این فضا سپری کنید، پس به هماهنگی و تجانس بخش های مختلف اتاق خوابتان دقت کنید.
advertising