3 راز داشتن ناخن هایی زیبا

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/06/04
3 راز داشتن ناخن هایی زیبا

ناخن هایتان را مرطوب نگه دارید


به دست‌ها و ناخن‌هایتان را کرم مرطوب بزنید و ماساژ دهید. برای مراقبت از ناخن‌ها و دست‌هایتان هر شب قبل از رفتن به تخت خواب از مرطوب کننده استفاده کنید. شما می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده و روغن‌هایی مثل روغن دانه کتان، ویتامینE، روغن بادام و روغن زیتون برای مرطوب کردن استفاده کنید. از خواص آنتی اکسیدانی آلوئه ورا و چای سبز و سفید برای داشتن ناخن‌های مقاوم‌تر بهره ببرید. هم‌چنین ماساژ دادن ناخن‌ها با روغن‌ اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی باعث رشد سریع آنها می‌شود.

از ناخن های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید


ناخن‌های شما ابزار نیستند! از آنها به عنوان چکش، خراش دهنده، درب باز کن استفاده نکنید. وقتی عصبانی هستید آنها را گاز نگیرید. پوسته های اطراف ناخن را نخورید. این درست است که با وجود داشتن ناخن‌های بلند تایپ کردن و پیام دادن و در آوردن و گذاشتن لنز کار راحتی نیست. ولی با تکرار می‌توان آنها را به درستی استفاده کرد. یک کار خطرناک دیگر برای ناخن‌ها بازی‌های توپی مثل والیبال و بسکتبال است. بهتر است برای انجام چنین ورزش هایی ناخن های کمی کوتاه تر داشته باشید یا برای جایگزین کردن این ورزش‌ها می‌توانید از فعالیت‌های ورزشی دیگری مثل شنا، اسکی، زومبا، یوگا و غیره استفاده کنید.

حد اقل هفته ایی یک بار مانیکور کنید


ناخن‌ها نیز بخشی از بدن ما هستند و نیاز به مراقبت دارند! این بدین معنی نیست که برای مانیکور کردن هر هفته به سالن حرفه‌ای بروید. شما می‌توانید به راحتی در خانه از ناخن‌هایتان مراقبت کنید. داشتن یک برنامه منظم برای مانیکور کردن ناخن‌ها به داشتن ناخن‌هایی سالم و مقاوم کمک می‌کند.
advertising