روش صحیح کراتینه کردن مو در منزل با مواد طبیعی

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/02/05
روش صحیح کراتینه کردن مو در منزل با مواد طبیعیکراتینه کردن روشی برای صاف کردن موها می باشد و به دلیل استفاده از مواد شیمیایی عوارض و خطراتی دارد برای جلوگیری از این خطرات می توانید با ماسک های طبیعی در منزل موهای خود را بدون ضرر صاف کنید.

کراتینه کردن مو در منزل با مواد طبیعی


کراتینه کردن مو در منزل با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی به طبع خطرات صاف کردن موها با مواد شیمیایی را نخواهد داشت. کافیست سری به کابینت و یخچال آشپزخانه منزلتان بزنید و مواد لازم را تهیه کنید.كراتينه كردن مو در منزل

کراتینه کردن مو فولیکول های آسیب دیده ی مو را ترمیم می کند و موجب نرم و صاف شدن موها می شوند اما باید بدانید که خیلی از محصولات صاف کننده ی مو حاوی فرمالدهید هستند که عوارض فراوانی را برای سلامتی دارد بنابراین روش کراتینه کردن مو توصیه نمی شود و خیلی از کشور ها این درمان ها را ممنوع کرده اند .

اگر می خواهید از عوارض کراتینه مو در امان بمانید بهتر است خودتان در منزل با مواد طبیعی و یک هزینه اندک موهای خود را صاف و لخت کنید تا سلامت و استحکام انها نیز حفظ شود.در این بخش روش های ساده برای کراتینه کردن موها در خانه را برایتان آورده ایم.

روش کراتینه کردن مو در منزل با مواد طبیعی



ماسک روغن نارگیل و تخم مرغ


یک قاشق غذاخوری پر مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب، یک عدد موز، دو قاشق غذاخوری عسل، یک عدد زرده ی تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید برای مخلوط کردن بهتر است مواد را توی مخلوط کن بریزید تا مواد کاملا با یکدیگر ترکیب شود و یک مخلوط نرم تهیه شود . این مخلوط را قبل از حمام کردن روی موهای خود بگذارید و 20 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با شامپو بشویید . برای صاف شدن مو لازم است از این ترکیب دو الی سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ، عسل و روغن زیتون


2 قاشق غذاخوری عسل ، 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید و قبل از حمام به موهایتان بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه ، مو های خود را آبکشی کنید. شما می توانید به این ترکیب یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یا 2 قاشق غذاخوری از پودر دارچین اضافه کنید تا اثر بخشی آن بهتر شود.

ماسک های طبیعی برای کراتینه کردن مو در منزل



ماسک تخم مرغ و روغن زیتون


5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم مرغ را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. سپس همه ماسک مو را به مو های خود بزنید و 15 دقیقه صبر کنید و بعد مو های خود را بشویید.

ماسک تخم مرغ و ماست


1 عدد تخم مرغ ، 4/1 لیوان ماست ، 4/1لیوان سس مایونز را آنقدر با هم بزنید تا مخلوطی یک دست به دست آید و کف کند. سپس این ماسک را به موهای خود بمالید و پوست سر را مالش دهید و با یک پلاستیک بپوشانید و یک ساعت صبر کنید . بعد از گذشت یک ساعت موهای خود را با یک شامپوی ملایم با آب سرد بشویید . برای کراتینه طبیعی مو حداقل هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

طریقه کراتینه کردن مو در منزل



ماسک موز و تخم مرغ


موز له شده ، تخم مرغ ،2قاشق غذا خوری شیر ، 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 و نیم قاشق روغن زیتون را با یک همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود به طوری که تکه های موز در آن دیده نشود.سپس ماسک را روی مو و پوست سر خود به مدت یک ساعت قرار دهید. سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. برای نرم شدن موهای خود این ماسک را یکبار در هفته استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل ، زیتون و نشاسته ذرت


چهار قاشق چایخوری آب لیمو، یک فنجان روغن نارگیل، دو قاشق چایخوری روغن زیتون، سه قاشق چایخوری نشاسته ذرت را درون ظرفی بریزید و بر روی دمای ملایم با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست آید. سپس آن را بر روی موی خود بمالید و با پلاستیک به مدت یک الی دو ساعت بپوشانید .

صاف و کراتینه کردن مو در منزل با مواد طبیعی



ماسک آووکادو و روغن زیتون


یک آووکادو رسیده را له کرده و با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید ، سپس این مخلوط را روی موهای خود بگذارید و با یک کلاه موها را نیم ساعت بپوشانید و سپس موهای خود را با یک شامپو ملایم شستشو دهید.

ماسک آووکادو و روغن بادام و موز


یک آووکادو رسیده ،یک موز رسیده ، نصف قاشق غذاخوری روغن بادام را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را بر روی پوست سر خوب ماساژ دهید و نیم ساعت صبر کنید، سپس با آب ولرم موها را شامپو کنید، این روش را یک یا دو بار در هفته، برای صاف شدن مو بکار ببرید.

خطرات و عوارض کراتینه کردن مو


خطر سرطان
ریزش مو
یکی دیگر از عوارض کراتینه ریزش مو است که پس از اولین شستشو آغاز می شود. علاوه بر ریزش مو، نازک شدن مو نیز از عوارض کراتینه است که نیاز به درمان دارویی دارد.
advertising