اکسسوری و زیورآلاتی که شما را پیرتر نشان می دهند

مد و زیباییاکسسوری

- 97/09/29
اکسسوری و زیورآلاتی که شما را پیرتر نشان می دهنداکسسوری‌ها و لوازم جانبی که برای خوش‌تیپ‌تر شدن استفاده می‌کنید ممکن است شما را جوان‌تر یا پیرتر نشان دهد.در این مطلب به اکسسوری‌ها و لوازم جانبی نامناسب می‌پردازیم.همه ما می دونیم که اکسسوری ها می تونند روی استایل ما تاثیر زیادی بذارند. اکسسوری های مناسب می تونه رنگ و جلوه زیبایی به استایلتون ببخشه در مقابل اکسسوری های اشتباه می تونه به خوبی با استایل و لباس تون ترکیب نشه و ظاهری نامناسب براتون ایجاد کنه. این تنها یکی اشکالات اکسسوری های نامناسبه که می تونه ایجاد کنه. اون ها همچنین می تونند باعث بشند که شما بزرگتر به نظر برسید، و این چیزی نیست که خانم ها دوست داشته باشند.در اینجا به نکاتی در مورد مد و فشن از زبان متخصص دنیای مد اشاره می کنم تا بفهمیم چطور میشه به روز باشیم اما در عین حال از حد و حدود اون خارج نشیم و بتونیم از نابودی اعتماد به نفس و ظاهر مناسبمون جلوگیری کنیم.
اکسسوری و زیورآلاتی که شما را پیرتر نشان می دهند

گوشواره های بزرگ شما را پیرتر می کند


اگر به استفاده از گوشواره‌های سنگین و بزرگ که این روزها مد شده و اتفاقاً یکی از اکسسوری‌های شیک و همه‌پسند است علاقه دارید، برای شما خبرهای خوبی نداریم. گوشواره‌های سنگین باعث بزرگ شدن سوراخ گوش شده و شانس پارگی آن را افزایش می‌دهند. علت این امر کاهش کلاژن و کشش پوست در این ناحیه است. کشیده شدن گوش‌ها سبب بدشکل شدن نرمی گوش و بزرگ شدن گوش شده و همین امر سن شما را پیرتر ازآنچه هست نشان می‌دهد.

جواهرات ست سن شما را بیشتر می کند


به عقیده کارشناسان زیبایی، استفاده از جواهرات یا بدلیجات «ست» برای کسانی که زیر چهل سال سن دارند یکی از اکسسوری‌هایی است که مدهای دهه هشتاد و 90 میلادی را تداعی می‌کند و سن شما را بیشتر ازآنچه هستید نشان می‌دهد. به‌جای استفاده از سرویس‌های «ست» بین جواهرات یا زیورآلات بدلی که استفاده می‌کنید، هماهنگی ایجاد کنید.

چه رنگ از طلا شما را پیرتر نشان می دهد


به عقیده کارشناسان زیبایی، انتخاب رنگ اشتباه برای زیورآلات فلزی حسابی می‌تواند ظاهر شما را خدشه‌ دار کند. انتخاب رنگ زرد یا سفید برای این اکسسوری‌ها بستگی به رنگ پوست شما دارد. اگر این رنگ‌ها را متضاد تن پوستتان انتخاب کنید مطمئن باشید مسن‌تر ازآنچه هستید به نظرخواهید رسید. پس اگر تن پوستتان سفید است از رنگ‌های نقره‌ای و اگر گندمگون و سبزه هستید از رنگ طلایی استفاده کنید.

کدام مدل سنجاق سینه سن شما را بیشتر نشان می دهد


سنجاق سینه همیشه یکی از اکسسوری‌های خاص به‌خصوص برای خانم‌های رسمی پوش بوده و در برخی موارد یک سنجاق سینه شیک از نسلی به نسل دیگر دست‌به‌دست می‌چرخد. با این‌ همه این اکسسوری شیک یکی از آن لوازم جانبی است که استفاده نادرست از آن سن را بالا می‌برد. نگران نباشید، قرار نیست سنجاق سینه یادگار مادربزرگتان را دور بیندازید، اما بهتر است جای آن را روی لباستان عوض کنید. اگر عادت دارید سنجاق سینه را روی لبه لباستان نصب کنید، بد نیست بدانید که با این کار حسابی تیپ و ظاهرتان را چندین سال مسن‌تر می‌کنید. توصیه ما به شما این است که این قطعات زیبای گاه جواهرنشان را به‌جای یقه کت‌ودامن و لباس‌های پارچه‌ای با لباس‌های پشمی مثل ژاکت و پلیور استفاده کنید. به‌این‌ترتیب هم از یادگار مادربزرگ یا سنجاق‌سینه‌های مدرن و امروزی‌تان به نحو احسن استفاده کرده‌اید و هم حسابی شیک و امروزی به نظر می‌رسید.

مروارید هایی که شما را پیرتر می کند


اجازه بدهید؛ این به آن معنی نیست که سریع تصمیم بگیرید و مرواریدهای گران‌قیمتی را که بعضاً شاید از مادرتان به شما رسیده در بازار آب کنید، اما بهتر است کمی در ظاهرتان تغییر ایجاد کنید و امروزی‌تر به نظر برسید. زیورآلات مروارید از قدیم‌الایام یکی از اکسسوری‌های شیک و مجلسی بوده‌اند و استفاده از آن‌ها معمولاً آداب و ترتیبی ندارد به این معنا که با اکثر آرایش‌ها و لباس‌ها ست می‌شوند. بااین‌همه وقتی شما دو یا سه رشته مروارید را به گردنتان می‌اندازید نباید انتظار داشته باشید کم سن و سال به نظر برسید. اگر به مروارید علاقه دارید بهتر است آن را در قالب سایر زیورآلاتتان مثل تک‌سنگ یک انگشتر یا گردنی استفاده کنید تا حسابی شیک و جوان و امروزی به نظر برسید.

مدل کفش هایی که شما را پیرتر می کند


ما هم می‌دانیم که کفش‌های پاشنه لژدار و پهن ازجمله کفش‌های بسیار راحت محسوب می‌شوند اما بهتر است کمی از آن‌ها فاصله بگیرید. اگر مجبورید برای مدت طولانی کفش به پا داشته باشید. برای داشتن یک کفش راحت انتخاب‌ های بهتر، شیک‌تر و ظریف‌تری هم وجود دارد.

فریم عینک هایی که سن شما را بیشتر نشان می دهد


واقعیت این است که اگر چشم‌هایتان ضعیف است و مجبورید از عینک استفاده کنید نمی‌توانید آن را از روی چشمتان بردارید. پس تنها راه چاره دقت در انتخاب فریمی است که سن شما را بالا نبرد. انتخاب فریم‌های ظریف و رنگی برندهای معروفی مثل Hard Candy و Warby Parker یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای جوان‌تر به نظر رسیدن با عینک است.

پارچه لباس هایی که سن شما را بیشتر می کند


هر چیزی زمان و مکان خاص خودش را دارد. مثلاً همین پارچه‌های براق موسوم به «دیسکو». اما اگر هنوز هم به این پارچه‌ها دل‌بسته هستید، اشکالی ندارد. به‌جای اینکه تمام پارچه پیراهن تان را از این جنس انتخاب کنید می‌توانید یک‌تکه از این پارچه‌ها را به‌عنوان یقه یا جیب به لباستان بدوزید. این پارچه‌ها علیرغم ظاهر سرزنده و شادشان حسابی می‌توانند ظاهر شما را سن بالا نشان بدهند.

مانیکوری که شما را پیرتر می کند


خانم‌ها در هر سنی حق‌دارند از مانیکور و پدیکور و داشتن ناخن‌های زیبا لذت ببرند اما نتیجه نهایی این مانیکور و پدیکور بسیار اهمیت دارد. به عقیده کارشناسان زیبایی، مانیکور ناخن دخترهای تین ایجر و جوان پیامش این است که به دست‌هایم توجه کنید و البته خطر بالا رفتن سن با هر طرح مانیکوری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. اما اگر سن 40 را رد کرده‌اید به مانیکور ناخن‌هایتان حسابی دقت کنید. رنگ‌های براق و اکلیلی و چسباندن نگین و مانیکورهای تیز و مدل چنگالی نه‌تنها برایتان جذاب نیست که اتفاقاً شما را مسن‌تر نشان می‌دهد. با یکرنگ لاک ملایم و شیک و یا فرنچ کردن ناخن‌هایتان می‌توانید هنوز هم دست‌هایی جوان‌سال و مد روز داشته باشید.

لباس های کلاسیک


بین لباس های الهام گرفته از سبک کلاسیک و لباس هایی که واقعا کلاسیک هستند، تفاوت هایی وجود داره. هر چند برگشت مد ها و سبک های گذشته به دنیای مد هیجان انگیزه اما شما بهتره نسخه های به روزتر از سبک های مورد علاقتون رو به جای لباس های قدیمی که نگه داشتین استفاده کنید. بسیار واضحه پوشیدن لباس هایی که چند دهه ازش گذشته، هر چقدر هم براتون با ارزش باشه، شما رو پیرتر نشون می ده.

گوشواره های حلقه ایی طلایی


شما ممکنه گوشواره حلقه ایی طلایی متعلق به دهه 90 یا اوایل 2000 رو در گنجینه تون داشته باشید. اما دلایلی هم جود داره که در حال حاضر از اون ها نباید استفاده کنید. دینا اسچرر به یکی از دلایل اون اشاره می کنه: ” گوشواره های یزرگ حلقه ایی طلایی یادآور دهه 90 هست. این نوع نوع گوشواره زیبا هستند اما با سبک های امروزی مطابقت ندارند، هر چند در زمان خودشون در اوج قرار داشتند.

کفش های طبی


درسته که کفش های طبی و ارتوپدی فوق العاده راحت هستند، اما اون ها به هیچ وجه به شما کمک نمی کنند. نکاتی راجبه هوشمند بودن و قابل قبول بودن این کفش ها گفته میشه، ولی شما نباید استایل تون رو قربانی کنید و باعث بالا نشون دادن سن تون بشید. شاونیا هارتلی متخصص مد گفت: ” کفش های طبی آنچنان هم راحت به نظر نمی رسند.” شما گزینه های دیگه رو هم در اختیار دارید، حتی اگر هم مجبور بشید برای طولانی مدت از اون ها استفاده کنید. او مارک های Aerosoles و Waldlaufer رو به شما پیشنهاد می کنه که علاوه بر داشتن ظاهری شیک و زیبا، شما رو از درد پا محفوظ می کنه.
advertising