روش تا زدن پوشت یا دستمال جیب به سه روش

مد و زیباییاکسسوری

- 97/09/09
روش تا زدن پوشت یا دستمال جیب به سه روشپوشیدن کت باعث جذاب شدن استایل آقایان می شود، اما استفاده از اکسسوری های مردانه مناسب، می تواند این استایل را چشمگیر و متمایز کند. پوشت یا همان دستمال جیب کت، یکی از همان اکسسوری های مردانه زیبا و مناسب است. با قرار دادن پوشت در جیب خود به دیگران نشان می دهید که در زمینه استایل فردی جسور و با اعتماد به نفس بوده و به ظاهر خود اهمیت می دهید. روش های مختلفی برای تا زدن پوشت وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند ظاهر و شخصیت شما را به نحوی متمایز به نمایش بگذارد.

تاریخچه پوشت (دستمال جیب کت)


پوشت یا همان دستمال جیب کت، یک اکسسوری زیبای مردانه است که محبوبیت آن در دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. تاریخچه پوشت را می توان در هزاران سال پیش جستجو کرد، زمانی که از آن به عنوان یک وسیله کاربردی استفاده می شد. در مصر باستان، کارگران یک پارچه دستمال مانند را همیشه همراه خود داشتند. از این پارچه برای تمیز کردن و خشک کردن صورت وبدن در طول روز استفاده می شد. با گذشت زمان، این دستمال یک برادر مشابه اما با کاربرد متفاوت به نام پوشت پیدا کرد. پوشت را معمولا با کت و شلوار یا کت تک استفاده می کنند. بر خلاف دستمال های پارچه ای معمول که در جیب داخل کت نگهداری شده و عمدتا برای پاکیزگی مورد استفاده قرار می گیرد، پوشت در جیب روی سینه کت قرار گرفته و تنها جنبه زیبایی دارد.

تا زدن پوشت (دستمال جیب کت)


اگر به دنبال یک روش تا زدن راحت و بدون زرق و برق برای پوشت خود هستید، روش تا زدن کلاسیک و پرزدینشیال برای شما مناسب خواهد بود. مدل های پف دار و پف دار وارونه هم روش های ساده ای هستند، اما ظاهر آن ها کمی غیر قابل پیش بینی بوده و هر دفعه با شکلی جدید در جیب شما قرار خواهند گرفت. اگر می خواهید ظاهر پوشت شما مرتب و دقیق باشد، روش های تا زدن قله ای مانند مدل های سه قله، قله بال دار و قله کج می توانند مدل های خوبی برای شما باشند. در پایان اگر به چالش بیشتر علاقه دارید، روش های تا زدن گل رز و پله ای می توانند پوشت شما را با ظاهری حرفه ای به نمایش بگذارند.
روش تا زدن پوشت یا دستمال جیب به سه روش

مدل تا زدن پوشت به روش کلاسیک


مدل کلاسیک ساده‌ترین مدل از این دسته است. آن را در موقعیت‌های غیر رسمی بپوشید، مثل قرار ملاقاتی با دوستان که رسمی نیست. این مدل یک ویترین بزرگ برای پوشت ساده با لبه‌های رنگی است.
چگونه این کار را انجام دهیم:

1.با یک پوشت صاف (مسطح) شروع کنید.
2. یک سمت از پوشت را روی سمت دیگر از طول تا بزنید.
3.پایین پوشت را تا بالای آن تا بزنید.
4.برای تطبیق با عرض جیب سینه آن را مجددا از طول تا بزنید.
نکته: اگر پوشت برچسب تجاری (مارک) دارد، با احتیاط آن را ببرید تا زیبایی خود را نشان دهد، مطمئناً نمی‌خواهید برچسب تجاری روی یکی از نوک‌های پوشت نشان داده شود.

تا زدن پوشت به مدل تاج


مدل تاج شبیه مدل پف‌دار ولی وارونه است. مدل‌های از پیش تا زده شده آن در بازار موجود است ولی ظاهرشان به آن خوبی که باید باشد نیست. بخشی از جذابیت مدل تاج در این است که هرگز دوبار شبیه هم نمی‌شود. زیبایی این مدل از تفاوت‌های دقیق و ظریف آن حاصل می‌شود؛ همیشه هم بی عیب و نقص بودن، مزیت محسوب نمی‌شود. مدل تاج چشم‌نواز است و انتخابی عالی برای هر موقعیت اجتماعی است.
چطور این کار را انجام دهیم:

1.با یک پوشت صاف شروع کنید. با نوک انگشتان دست مرکز پوشت را بگیرید و آن را از مرکز بلند کنید.
2.اطراف پوشت را با انگشت شست و انگشت اشاره دست دیگر خود به شکل حلقه در آورید و آن را تقریباً تا پایین بکشید.
3.قسمت گرد شده را به رو تا بزنید.
نکته: اگر پوشت برچسب تجاری (مارک) دارد، با احتیاط آن را ببرید تا زیبایی خود را نشان دهد، مطمئناً نمی‌خواهید برچسب تجاری روی یکی از نوک‌های پوشت نشان داده شود.

4.تا زدن دستمال جیب به مدل گل


اگر مدل کلاسیک ساده‌ترین مدل از این دسته باشد، مدل گل مطمئناً پر زرق و برق‌ترین است. این مدل بیشترین زمان تمرین را به خود اختصاص می‌دهد. شیوه انجام کار، پیچاندن پارچه به دور خودش است تا زمانی‌ که شکل گل به خود بگیرد. قسمت مشکل محکم بستن پایین آن است. پس از آن شکل گل تا زمانی که به خوبی در جیب قرار گرفته باشد حفظ می‌شود. این مدل برای زمانی که قرار است در مرکز توجه باشید، مثلاً یک سخنرانی در پیش داشته باشید مناسب است.
چگونه این کار را انجام دهیم:

1.انگشت شست و اشاره خود را به شکل یک حلقه در آورید و پوشت را روی دست خود بگذارید.
2.پوشت را در حلقه با دیگر انگشت اشاره خود فشار دهید.
3.پارچه فرو رفته شده را با دستی که پوشت در آن نگه داشته شده است محکم بگیرید.
4.پارچه را در آن محل نگه داشته و در جهت گردش عقربه های ساعت بپیچید.
5.وقتی به شکل مورد نظرتان رسید پایین آن محکم ببندید.
advertising