معرفی نسخه ی پایانی میتسوبیشی پاجرو برای بازار ژاپن

خودروآفرود

- 98/02/08
معرفی نسخه ی پایانی میتسوبیشی پاجرو برای بازار ژاپنبه‌زودی عرضه ی میتسوبیشی پاجرو که یکی از اسطوره‌های واقعی آفرود محسوب می‌شود در بازار داخلی ژاپن خاتمه خواهد یافت زیرا سازندهٔ ژاپنی قصد دارد در ماه آگوست به عرضهٔ این شاسی‌بلند افسانه‌ای در زادگاهش پایان دهد. به مناسبت این رویداد و به‌پاس 37 سال حضور پاجرو در بازار ژاپن، میتسوبیشی نسخهٔ پایانی یا فاینال ادیشن آن‌را معرفی کرده که تنها 700 دستگاه از آن ساخته می‌شود. این نسخهٔ پایانی از تجهیزات استاندارد اضافه‌ای مثل سانروف و ریل‌های روی سقف برخوردار است.
معرفی نسخه ی پایانی میتسوبیشی پاجرو برای بازار ژاپن
علاوه بر این، خریداران می‌توانند پکیج Accessory را هم سفارش دهند که اسپویلر عقب، کاور چرخ زاپاس و گل‌پخش‌کن‌هایی با نشان پاجرو را به خودرو اضافه می‌کند. نسخهٔ پایانی در داخل نیز به نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، تودوزی چرمی و نوشتهٔ Final Edition چراغ‌دار روی رکاب‌ها مجهز شده است.

در زیر کاپوت نسخهٔ پایانی پاجرو به یک پیشرانهٔ 3.2 لیتری چهار سیلندر دیزلی قرار گرفته که 190 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. پاجرو همچنین به سیستم چهارچرخ محرک Super Select با قفل دیفرانسیل عقب هم مجهز شده است. قیمت نسخهٔ پایانی این خودرو در ژاپن از 4.53 میلیون ین معادل 40,500 دلار آغاز می‌شود.

نسل اول پاجرو برای اولین بار در نمایشگاه توکیو 1981 معرفی شد و از ماه می سال 1982 در ژاپن و سایر کشورها عرضه گردید. این شاسی‌بلند ژاپنی از آن زمان تاکنون بیش از 640 هزار دستگاه در زادگاهش فروش داشته است. در سال 2018 اما تقاضا برای پاجرو در بازار ژاپن به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد به‌گونه‌ای که تنها حدود هزار دستگاه از آن در این کشور به فروش رسید. دلیل اصلی این کاهش فروش، مصرف سوخت بالای پاجرو است که به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای توسط دیگر شاسی‌بلندهای میتسوبیشی مثل اوت‌لندر پلاگین‌هیبریدی و اکلیپس کراس تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

بااین‌حال هرچند قرار است عرضهٔ پاجرو به‌زودی در بازار ژاپن خاتمه یابد اما به گفتهٔ میتسوبیشی، تولید این ماشین همچنان برای دیگر بازارها ادامه میابد و کماکان در بیش از 70 بازار مختلف مثل استرالیا و خاورمیانه عرضه خواهد شد. نسل کنونی پاجرو که در نمایشگاه پاریس 2006 رونمایی شد، نسبت به نسل قبلی چندین گام بزرگ به سمت جلو برداشته بود. به‌منظور حفظ قابلیت رقابت این ماشین در بازار نیز میتسوبیشی چندین بار در سال‌های 2009، 2012 و 2015 مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داد ولی بااین‌وجود در حال حاضر پاجرو به خودرویی کاملاً سالخورده تبدیل شده است.
advertising