معرفی هاوال F7 در نمایشگاه خودرو شانگهای

خودرواخبار

- 98/02/01
معرفی هاوال F7 در نمایشگاه خودرو شانگهاینمایشگاه بین‌المللی شانگهای چین امسال پرشورتر از هرسال دیگری برگزار شد و نکته مهم آن حضور پرتعداد خودروسازان بزرگ خارجی و معرفی محصولات کاملاً جدیدی بود که قرار است برخی از آنان به طور انحصاری در بازار چین عرضه شود. نمونه آن شرکت خودروسازی فولکس‌واگن که چندین خودروی شاسی‌بلند کاملاً جدید برای عرضه در بازار چین معرفی کرد و یا شرکت خودروسازی استون مارتین که نسخه تمام الکتریکی "راپید" را مخصوص برای بازار چین معرفی کرده است یا حتی شرکت خودروسازی مرسدس‌بنز که شاهد معرفی خودروی کانسپت "GLB" برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی شانگهای چین بوده‌ایم، اما این نمایشگاه بیشتر از خودروسازان خارجی، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی کشور چین مهیا کرده تا جدیدترین محصولات خود را در معرض دید جهانیان قرار دهند.
معرفی هاوال F7 در نمایشگاه خودرو شانگهای
هاوال به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بزرگ گریت‌وال، با معرفی و نمایش خودروی "هاوال F7" غرفه اختصاصی خود را در نمایشگاه امسال شانگهای جذاب‌تر از هرسال دیگر کرده و این خودروی شاسی‌بلند تمام و کمال در دسترس کاربران قرار گرفته است تا تمامی ویژگی‌های آن را برانداز کنند. این خودرو در مدل پایه خود با قیمت 109 هزار یوان در کشور چین ثبت سفارش می‌شود و برای خرید نسخه فول آپشن آن به همراه سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک نیاز به پرداخت هزینه حدوداً 149 هزار یوان در کشور چین خواهد بود، هرچند فروش این خودرو در بازار کشور روسیه نیز برنامه‌ریزی شده است و در صورت درخواست، عرضه آن در سایر بازارهای جهانی هم انجام خواهد شد که بدون شک امکانات زیاد و ظاهر جذاب آن که پیرو زبان طراحی نسل جدید هاوال است، می‌تواند بازار فروش خوبی برای گریت وال/هاوال داشته باشد.
در قدم اول برای طراحی و ساخت این خودرو از چهارچوبی به طول 4620 میلی‌متر، عرض 1846 میلی‌متر و همچنین ارتفاع 1690 میلی‌متری استفاده شده که باعث شده فاصله بین دو محور آن معادل 2725 میلی‌متر بدست آمده و فضای مناسبی در اختیار کاربران بویژه سرنشینان عقب برای راحتی بیشتر بدست آید. علاوه بر این کاربران می‌توانند در حالت استاندارد صندلی‌های خود حجم فضای بار 490 لیتری داشته باشند که این فضا با جمع کردن صندلی‌های ردیف دوم این شاسی‌بلند 5 سرنشین به حداکثر 1254 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

در بخش فنی هاوال F7 شرکت خودروسازی هاوال دو پیشرانه چهار سیلندر در نظر گرفته که هردوی آنان مجهز به توربوشارژر و همچنین سیستم پاشش مستقیم سوخت در داخل سیلندر هستند، اما یکی از آنان دارای حجم 1.5 لیتری بوده و دیگری هم حجم 2 لیتری خواهد داشت که به طور مشترک نیروی خود را از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک DCT به سمت چرخ‌های محرک جلو و یا هر چهارچرخ اتومبیل در نسخه فول آپشن ارسال خواهد کرد.
به طور جداگانه، موتور 1.5 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر می‌تواند خروجی قدرت 169 اسب بخاری در دور موتور 5000 الی 5600 دور بر دقیقه و همچنین گشتاور 285 نیوتن‌متری در محدوده 1400 الی 3000 دور بر دقیقه داشته باشد که برای دریافت این نیرو از موتور 1.5 لیتری توربوشارژر، نیاز به مصرف سوخت 8.4 لیتری در شهر و مصرف سوخت 5.9 لیتری در بزرگراه خواهید داشت که از ترکیب این دو مصرف سوخت 6.8 لیتری برای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل بدست خواهد آمد.

با افزایش حجم موتور در نسخه 2 لیتری توربوشارژر، قدرت خروجی و همچنین مصرف سوخت اتومبیل هم افزایش پیدا خواهد کرد و کاربران با مصرف سوخت 9.5 لیتری در استفاده‌های شهری، مصرف سوخت 6 لیتری در بزرگراه و در مجموع مصرف سوخت 7.3 لیتری به ازای کارکرد ترکیبی اتومبیل در 100 کیلومتر، می‌توان خروجی قدرت 197 اسب بخار در دور موتور 5200 الی 5500 دور بردقیقه و یا خروجی گشتاور 345 نیوتن‌متری در دور موتور 2000 الی 3200 دور بر دقیقه بدست آورد که گشتاور قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.
فعلاً هاوال همکاری خود را با گروه بهمن قطع کرده اما به نظر می‌رسد هاوال F7 در هر بازاری که قصد عرضه داشته باشد می‌تواند حرف‌های جدی برای رقبان خود داشته باشد و از این رو باید روند پیشرفت و پختگی هاوال را در تولید خودروهای شاسی‌بلند تحسین کنیم.
advertising