بررسی و مشخصات کامل شورولت اکوئناکس 2018

خودرولوکس

- 97/10/14
بررسی و مشخصات کامل شورولت اکوئناکس 2018بازار کراس‌ اوورها امروزه بسیار شلوغ و رقابتی شده است شورولت که خود یکی از پیشتازان این عرصه می باشد با نسل جدید مدل اکوئناکس حضور خود را در این بازار تقویت کرده است. شورولت در اکوئناکس جدید ترکیبی قدرتمند از فناوری‌های پیشرفته، قوای محرکه جدید و شاسی سبک‌تر را ارائه کرده است. این اکوئناکس مدل 2018در ظاهر نشان‌دهنده نسل سوم است اما درواقع از لحاظ مکانیکی نسل دوم محسوب می‌شود.
بررسی و مشخصات کامل شورولت اکوئناکس 2018
نسل قبلی این کراس‌اوور که بین سال‌های 2010تا 2017تولید شد تا حد زیادی بر اساس همان پلت‌فرم نسل نخست که به سال 2005 بازمی‌گردد ساخته شده بود؛ اما در نسل جدید، شورولت تغییراتی بنیادین در این خودرو انجام داده که منجر به کاهش وزنی نزدیک به 180 کیلوگرم شده است. اکوئناکس جدید همچنین در طول هم نزدیک به 13 اینچ کوتاه‌تر از نسل قبلی شده درحالی‌که مقاومت ساختاری آن نیز با استفاده از تکنیک‌های جوشکاری پیشرفته و چسب‌های ساختمانی افزایش یافته است.

نمای بیرونی اکوئناکس


آخرین بروز رسانی های ظاهری در این خودرو شامل چراغهای جلو با زاویه ای بیشتر از جنس LED ،چراغ ترمز مستطیل شکل برجسته و جلو پنجره مشبک دو لایه که در لایه زیرین مشکی رنگ و در لایه رویی از جنس کروم می باشد.فیس جلو این خودرو ما را بیاد مالیبو می اندازد.طراحی خارجی اکوئناکس جدید محافظه‌کارانه بوده و از زبان طراحی جدید شورولت استفاده کرده است

مشخصات فنی و پیشرانه


نسل دوم اکوئناکس به‌صورت استاندارد با یک موتور 1.5لیتری چهار سیلندر توربو جدید عرضه می‌شود که 170اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور دارد. شاید حجم و صدای یک موتور 1.5لیتری برای کراس‌اووری با وزن 1530کیلوگرم ناچیز و کوچک به نظر برسد اما این موتور گشتاور بالایی دارد. این پیشرانهٔ 1.5لیتری برای ارائهٔ حداکثر گشتاور در دور موتور پایین طراحی شده است چون با این تفکر شکل گرفته است که گشتاور در دور پایین برای استفاده‌های شهری نسبت به گشتاور در رد لاین مفیدتر است. علاوه بر این، در دورهای پایین قدرت فراوانی هم وجود دارد و در صورت پایین بودن پنجره حتی می‌توان صدای توربوشارژر را هم شنید؛ اما بااین‌وجود در کنار این موتور 1.5لیتری، دو پیشرانهٔ دیگر هم در بازار ایالات‌متحده قابل انتخاب خواهد بود که شامل یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو و 1.6لیتری توربودیزل می‌شود.

کابین و امکانات رفاهی


برای بهبود فضای داخلی خودروهای خود سخت تلاش کرده است که این تلاش بلافاصله در کابین نسل جدید اکوئناکس قابل‌تشخیص است. تریم چرمی دورنگ مشکی-قهوه‌ای این کراس‌اوور بسیار خوب به نظر می‌رسد درحالی‌که طراحی جدید آن نیز احساس لوکس‌تری از مدل پیشین دارد. بعلاوه، غربیلک فرمان با روکش چرمی خود احساس خوبی در دست دارد و صندلی‌ها نیز راحت هستند.
شورلت اکوایناکس دارای امکانات ایمنی و رفاهی نظیر ،صندلی های پارچه ای ،صفحه نمایش 8 اینچی مورب، سیستم ، CarPlay ،Android Auto OnStar 4G LTE ،Wi-Fi ،دوربین 360، هشدار بر خورد به جلو، ترمز خودکار ،هشدار خروج از خط ،سنسور عقب ،تشخیص نقطه کور ،کنترل پایداری،ABS و ESC است

مدل های شورلت اکوایناکس دارای گیربکس 6سرعته اتوماتیک و 9 سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی بهره می برد. این خودرو با توجه به مدل فول و پایه دارای شتاب 0 تا 100کیلومتر 6٫3-8٫5 ثانیه است و می تواند سرعت خود را به بیشترین مقدار 190کیلومتر در ساعت برساند.
advertising