مشخصات باتری فولکس واگن ID3 اعلام شد

خودروسایر

- 98/03/31
مشخصات باتری فولکس واگن ID3 اعلام شدفولکس واگن ادعا می‌کند باتری‌های خودرو برقی هاچبک ID3 سریع‌تر از هر خودرو دیگری می‌توانند شارژ شوند.
فولکس واگن جزئیات و مشخصات باتری به‌کاررفته در مدل ID3 را منتشر کرد؛ خودرو هاچبک الکتریکی که تا اواخر سال جاری میلادی وارد خط‌تولید خواهد شد. در فولکس واگن ID3 از باتری لیتیوم‌یونی استفاده خواهد شد که ظرفیت شارژی معادل ۱۲۵ کیلووات دارد که از این نظر از هر خودرو الکتریکی تولیدانبوه دیگری حجمش بیشتر است. گفتنی است تنها خودروهای الکتریکی لوکس و گران‌قیمتی مانند تسلا مدل ایکس و آئودی E-tron هستند که می‌توانند با محصول جدید فولکس واگن رقابت کنند.
مشخصات باتری فولکس واگن ID3 اعلام شد
فولکس واگن درباره‌ی عمر باتری این خودرو نیز تضمین کرده پس از هشت سال یا طی ۱۶۰ هزار کیلومتر، باتری‌ها همچنان حداقل ۷۰ درصد ظرفیت اولیه‌ی خود را حفظ خواهند کرد. مانند سایر خودروهای خانواده‌ی ID، فولکس واگن برای این مدل نیز شارژر خانگی طراحی کرده تا مالک خودرو بتواند در شب در منزل یا در محل کار باتری خودرو را شارژ کند.

شارژر دیواری جدیدی که برای این خودرو طراحی شده، ۱۱ کیلووات ظرفیت دارد. این شارژر می‌تواند در زمان کوتاهی با استفاده از برق معمولی ۲۳۰ ولتی، باتری خودرو را شارژ کند. با استفاده از قابلیت شارژ سریع‌ هم امکان دسترسی به شعاع حرکتی حدود ۲۶۰ کیلومتر فقط با نیم‌ساعت شارژکردن باتری وجود دارد.
فولکس واگن مدل ID3 را با سه نوع باتری به بازار عرضه خواهد کرد: ۱. مدل پایه‌ که می‌تواند شعاع حرکتی ۳۳۰ کیلومتر را فراهم کند؛ ۲. مدل میانی که شعاع حرکتی‌اش به ۴۲۰ کیلومتر می‌رسد؛ ۳. گران‌ترین مدل که به‌لطف باتری بزرگ‌تر می‌تواند ۵۵۰ کیلومتر را بپیماید. این سه باتری به‌ترتیب ۴۵ و ۵۸ و ۷۷ کیلووات‌ساعت ظرفیت دارند.

فولکس واگن از حالا امکان پیش‌خرید این خودرو را فراهم و اعلام کرده تعداد پیش‌خرید‌های این مدل تاکنون از نصف فروش نسخه‌ی لانچ ادیشن رنو Zoe فراتر رفته است. سری اول فولکس واگن ID3 در سه‌هزار دستگاه در ۲۹ کشور اروپا فروخته خواهد شد. مدل میانی این خودرو که شعاع حرکتی‌اش ۴۲۰ کیلومتر است، با قیمت ۴۰ هزار یورو از سال ۲۰۲۰ تحویل مشتریان خواهد شد.

فولکس واگن چندی پیش اعلام کرد تعداد پیش‌فروش‌های مدل ID3 از ۱۵۰ هزار دستگاه نیز عبور کرده است. بیشترین تقاضا برای این خودرو در کشورهای آلمان، نروژ، هلند، انگلستان و سوئد است. تقاضا برای ID3 بسیار زیاد بود؛ به‌طوری‌که این ۱۵۰ هزار دستگاه در مدت یک هفته پیش‌فروش شدند. چنین حجم عظیمی از تقاضا سبب شده بود وب‌سایت فولکس واگن نتواند حجم کاربران را پشتیبانی کند و واحد IT این شرکت به مشکل برخورده بود.

فولکس واگن ID3 ازنظر ابعاد به مدل گلف شباهت دارد و این خودرو قرار است به‌طوررسمی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شود. ID3 اولین محصولی است که از پلتفرم جدید فولکس واگن با نام MEB استفاده می‌کند. خودرو ID3 اهمیت بسیار زیادی برای فولکس واگن دارد؛ به‌گونه‌ای که فولکس آن را در ردیف خودروهای شاخصی چون گلف و بیتل قرار داده است. فولکس واگن در آینده، خودروهای الکتریکی بزرگ‌تر و کوچک‌تر از سری ID را هم معرفی خواهد کرد.

به‌گفته‌ی جورگن استاکمن، مدل‌ ID3 برای فولکس واگن محصولی استراتژیک محسوب می‌شود که قرار است خودروهای الکتریکی را دردسترس همه‌ی اقشار قرار دهد. فولکس واگن نگاه ویژه‌ای به خودروهای الکتریکی دارد؛ چون در‌حال‌حاضر، این خودروها بهترین راه برای کاهش تولید دی‌اکسید‌کربن هستند و در آینده، حمل‌و‌نقل برقی به اصلی‌ترین گزینه‌ی بشر تبدیل خواهد شد. خودروهای سری ID براساس خودروهای مفهومی مانند شاسی‌بلند ID Crozz، سدان Vizzion، شاسی‌بلند لوکس Roomzz و مینی ون Buzz MPV ساخته خواهند شد. افزون‌براین، فولکس واگن مشغول کار روی مدل پایه و ارزان سری ID است تا آن را به‌عنوان خودرویی پرفروش برای اکثر افراد جامعه معرفی کند.

اولین سری فولکس واگن ID3 که First Edition نام خواهد داشت و در چهار رنگ بدنه و در سه تیپ به بازار خواهد آمد. همگی این تیپ‌ها به رینگ‌های بزرگی مجهز هستند و از امکانات آن‌ها نیز می‌توان به سیستم کنترل صوتی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، نورپردازی داخلی و طراحی داخلی چندرنگ اشاره کرد. تیپ گران‌تر از سقف پانوراما و سیستم HUD مجهز به واقعیت افزوده هم برخوردار خواهد بود.
فولکس واگن سری First Edition این خودرو را به همراه دوهزار کیلووات‌ساعت شارژ رایگان در ایستگاه‌های شارژ عمومی عرضه خواهد کرد. امکان شارژکردن ID3 با شارژرهای شبکه‌ی آیونیتی (lonity) هم وجود دارد و فولکس واگن قراردادی با شرکت تسکو امضا کرده که براساس آن، ۶۰۰ ایستگاه شارژ سریع تا سال ۲۰۲۰ در اروپا نصب می‌شوند.
طول و عرض و ارتفاع مدل ID3 به‌ترتیب ۴,۱۰۰ و ۱,۸۰۰ و ۱,۵۳۰ میلی‌متر ارتفاع است که در‌مقایسه‌با نسل هفتم گلف، طول و عرض و ارتفاعش به‌ترتیب ۱۵۵ و ۹ و ۷۷ میلی‌متر بیشتر است. همچنین باتوجه‌به وجود پیشرانه‌ی الکتریکی، فضای داخلی ID3 نیز باید به‌وضوح بیشتر از گلف باشد. به‌گفته‌ی استاکمن، زمانی‌که از بیرون به ID3 نگاه می‌کنید، هم‌اندازه‌ی گلف دیده می‌شود؛ ولی فضای داخلی آن به‌اندازه‌ی سدان ‌اندازه‌متوسط است.
خط‌تولید ID 3 تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد و برای تولید متوسط سالانه‌‌ی ۱۱۰ هزار دستگاه نیز برنامه‌ریزی شده است. این برنامه‌ی تولید بخشی از برنامه‌ی جامع فولکس واگن برای تولید بیش از ۱۰ میلیون خودرو برقی تا ۱۰ سال آینده است.
advertising