شارژر سریع سیار فولکس واگن برای خودرو های برقی عرضه می شود

خودرواخبار

- 97/10/09
شارژر سریع سیار فولکس واگن برای خودرو های برقی عرضه می شودشرکت خودروسازی فولکس واگن یک شارژر فوق سریع خودروی برقی پرتابل توسعه داده است که می‌توان آن را در پارکینگ خانه نصب کرد تا خودروی برقی کابران را تنها ظرف 17دقیقه کامل شارژ کند.امروزه اکثر ایستگاه‌های شارژ خودروی الکتریکی پس از نصب ثابت هستند. فولکس‌واگن قصد دارد تا سال آینده به فهرست معدود شرکت‌هایی بپیوندد که مایل به تغییر این رویه هستند. چند روز پیش خودروساز آلمانی از یک ایستگاه شارژ سریع سیار برای خودروهای الکتریکی رونمایی کرد که قصد دارد تا سال 2019آن را راه‌اندازی کند. این شرکت می‌تواند با سرمایه‌گذاری روی شارژرهای سریع، زمینه را برای ایجاد انقلابی در بخش خودروهای برقی فراهم کند.
شارژر سریع سیار فولکس واگن برای خودرو های برقی عرضه می شود
فولکس‌واگن اولین شرکتی نیست که شارژر سریع سیار را توسعه می‌دهد، اما در حقیقت اولین خودروسازی است که وارد این حوزه از فناوری می‌شود. شرکت فری‌وایر تکنالوجیز (Freewire Technologies) که توسط BP پشتیبانی می‌شود، شارژر سریع سیار خود را خودروهای برقی ارائه کرده است. مزایای اصلی موردنظر فولکس‌واگن این است که توانایی شهرها یا شرکت‌ها برای قرار دادن شارژر سریع سیار در هر کجا که می‌خواهند، فراهم شود. این توانایی می‌تواند به تصمیم‌گیرندگان کمک کند که پیش از نصب ایستگاه شارژ دائمی، با رانندگان مشورت کرده و بهترین مکان را انتخاب کنند. فناوری مورد نیاز برای شارژ سریع نیز نسبتاً ساده است.
شارژر سیار بسیار شبیه Power Bank برای گوشی هوشمند است و می‌تواند به هر جا که لازم باشد حرکت کند. ظرفیت این شارژر به 360کیلووات‌ساعت می‌رسد و قادر خواهد بود که به 15خودروی برقی به‌طور همزمان خدمات ارائه دهد. طبق ادعای فولکس‌واگن، زمان شارژ تقریبا 17دقیقه در حالت شارژ سریع است بااین‌حال ایستگاه شارژ سیار را می‌توان به‌طور دائم به منبع تغذیه تا 30کیلووات متصل کرد. در این حالت ایستگاه همچنین می‌تواند خود را شارژ کند و به خودروهای برقی نیز خدمات شاژ ارائه دهد. اگر اپراتورها آن را به منبع انرژی تجدیدپذیر متصل کنند، شارژر نیز می‌تواند موقتاً از منابع پاک، انرژی را ذخیره کند تا فرایند تولید دی‌اکسیدکربن را خنثی کند

اولین ایستگاه شارژ سریع سیار فولکس‌واگن تا سال آینده در ولفسبورگ آلمان مستقر خواهد شد. در سال 2020این خودروساز قصد دارد شارژر جدید را به سایر شهرها گسترش دهد. حتی سناریوهای دیگری نیز برای آینده پیش‌بینی شده است که در آن می‌توان ایستگاه‌های متعددی را برای رویدادی بزرگ در مقیاس وسیع آماده کرد و پس از پایان آن رویداد، براساس تقاضا برای شارژ آن را به مکان دیگری انتقال دادیکی از اولین خودروهای برقی فولکس‌واگن که از ایستگاه شارژ سریع سیار بهره می‌برد، هاچ‌بک ID Neo مدل 2020است. اولین خودروی برقی این شرکت تا سال آینده رونمایی خواهد شد و آغاز حرکت فولکس‌واگن را به سمت دنیای محصولات برقی جشن می‌گیرد. انتظار می‌رود که ID Neo با قیمتی حدود بهای فعلی مدل دیزلی فولکس‌واگن به فروش برسد.
advertising