خودروهای مدل 2019 با کمترین هزینه های نگهداری

خودروسایر

- 98/03/21
خودروهای مدل 2019 با کمترین هزینه های نگهداریفهرست ۱۰ خودروی ارزان‌قیمت سال ۲۰۱۹ برای مالکیت منتشر شد که در آن محصولاتی از هوندا، تویوتا، مزدا، بی‌ام‌و، هیوندای، فولکس‌واگن و آکورا قرار دارند.
در حالی‌که این روزها خودروهای شاسی‌بلند و پیکاپ در آمریکا فروش خوبی دارند، خودروهای سواری و سدان هنوز حدود ۳۰ درصد از بازار را تشکیل می‌دهند. مزیت عمده خودداری کردن از خرید خودروهای شاسی‌بلند این است که مدل‌های سدان نه‌تنها ارزان‌تر هستند، بلکه در بلندمدت نیز ارزان‌تر در می‌آیند.
باتوجه‌به تجزیه‌وتحلیل هزینه مالکیت پنج‌ساله ۲۰۱۹ که توسط متخصصان ارزیابی در شرکت Kelley Blue Book انجام شده است، سدان‌های کامپکت کمترین هزینه‌های مالکیت را دارند و تقریباً ۲،۲۶۹ دلار ارزان‌تر از خودروی شاسی‌بلند کامپکت دارای حداقل هزینه مالکیت هستند. گستردگی این موضوع تقریباً ۵،۰۰۰ دلار تفاوت را بین سدان سایز متوسط ​​با کمترین هزینه‌های بلندمدت و شاسی‌بلند سایز متوسط با کمترین هزینه مالکیت نشان می‌دهد.
خودروهای مدل 2019 با کمترین هزینه های نگهداری
خریداران هوشیار می‌دانند که برای به دست آوردن هزینه‌های مصرفی خودرو باید به چیزی بیشتر از قیمت آن دقت کنند و با چشمانی باز مراقب هزینه‌های مالکیت باشند. عوامل اصلی در این زمینه شامل قطعات استهلاکی، هزینه‌های سوخت، بیمه، تعمیر و نگه‌داری می‌شود. به‌طور کلی هرچه خودرو گرانقیمت‌تر باشد، در طول زمان تفاوت بیشتری در هزینه‌های مالکیت وجود دارد؛ زیرا هزینه‌های بیشتری بر مالک خودرو تحمیل می‌کند.

هنگامی که به‌دنبال خودروی ارزان‌قیمتی برای مالکیت و خرید هستید، باید مدلی انتخاب کنید که پیش‌بینی می‌شود ارزش آن در طول زمان نسبت به سایر خودروهای کلاس خود حفظ شود؛ چنین کاری براساس عوامل اقتصادی و داده‌ها انجام می‌شود. چنین موضوعی بیشتر برای کسانی اهمیت دارد که خودرو را لیزینگ می‌کنند، زیرا پرداخت‌ها تا حد زیادی براساس ارزش پیش‌بینی‌شده خودرو در پایان مدت قرارداد است.
یکی دیگر از عواملی که ارزش زیادی از نظر هزینه‌ای دارد، قیمت حق بیمه خودرو است. درحالی‌که نرخ‌ها عمدتاً براساس پیشینه رانندگی بیمه‌گزار و سایر عوامل شخصی تعیین می‌شوند، برخی مدل‌ها به‌خصوص خودروهای لوکس و خودروهای اسپرت باتوجه‌به هزینه‌های تعمیرات به‌طور ذاتی گران‌تر هستند. هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری و تعمیرات خارج از گارانتی نیز از مدلی به مدل دیگر، براساس جدول سرویس سازنده و هزینه قطعات متفاوت است.

در این فهرست به ۱۰ خودروی ارزان‌قیمت سال ۲۰۱۹ در هر کلاس می‌پردازیم.

خودروی ساب کامپکت: هوندا فیت LX


هزینه مالکیت پنج ساله: ۲۷ هزار و ۴۷۳ دلار
براساس اطلاعاتی که توسط شرکت کلی بلو بوک تهیه شده، هاچ‌بک چهاردر چابک و سرحال هوندا فیت، ارزان‌قیمت‌ترین خودروی ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ برای مالکیت است. هزینه‌های این خودرو شامل ۹،۹۹۴ دلار استهلاک و ۱۷،۷۹۹ دلار شامل سوخت، بیمه، نگه‌داری و تعمیرات می‌شود. اگر به ازای ۲۴،۱۴۰ کیلومتر رانندگی در سال با این خودرو محاسبه کنیم، تقریباً ۰/۳۷ دلار به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی در می‌آید. سایر خودروهای کم‌هزینه در این کلاس شامل شورولت اسپارک LS با هزینه ۲۷ هزار و ۶۷۶ دلار و نیسان ورسا S با هزینه ۲۸ هزار و ۷۹ دلار می‌شود.

خودرو کامپکت: فولکس واگن جتا 1.4T S


هزینه مالکیت پنج ساله: ۲۸ هزار و ۲۷۱ دلار
سدان فولکس‌واگن جتا جادار و رانندگی با آن سرگرم‌کننده است. جتا نسبت به هوندا فیت، هزینه‌های خیلی زیادی ندارد. مالک فولکس‌واگن جتا طی پنج سال هزینه‌ای حدود ۱۱ هزار و ۲۳۶ دلار به‌دلیل استهلاک از دست می‌دهد و مبلغی حدود ۱۷ هزار و ۳۵ دلار نیز برای هزینه‌های نگه‌داری صرف می‌کند و هزینه مالکیت آن به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی برابر با ۰/۳۸ دلار است. سایر مدل‌های ارزان‌قیمت در این کلاس شامل کیا سول با ۲۹ هزار و ۳۵۵ دلار و هیوندای النترا SE با ۲۹ هزار و ۹۷۶ دلار می‌شود.

خودروی هیبریدی: تویوتا پریوس پرایم پلاس


هزینه مالکیت پنج ساله: ۲۸ هزار و ۴۶۱ دلار
هاچ‌بک پلاگین هیبریدی تویوتا پریوس پرایم پلاس، دومین خودروی ارزان‌قیمت در سال ۲۰۱۹ برای مالکیت است که در این فهرست تنها هوندا فیت به‌عنوان خودرویی مقرون‌به‌صرفه‌تر و بسیار کوچک‌تر، از آن سبقت می‌گیرد. کاهش ارزش تویوتا پریوس پرایم پلاس در طول پنج سال، ۱۹ هزار و ۳۲ دلار پیش‌بینی شده است و هزینه‌های نگه‌داری آن ۹ هزار و ۴۲۹ دلار برآورد می‌شود. با هزینه مالکیت ۰/۳۸ دلار به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی، خودروی هیبریدی تویوتا پریوس در میان ارزان‌ترین خودروهای این فهرست قرار دارد.

خودروی سایز متوسط: هوندا کلاریتی پلاگین هیبرید


هزینه مالکیت پنج ساله: ۳۰ هزار و ۲۲۴ دلار
هوندا کلاریتی پلاگین هیبرید از نظر هزینه‌های مالکیت، به‌دلیل مصرف سوخت پایین، در کلاس خود بهترین است. همین کمک می‌کند تا کاهش ارزش تخمینی هوندا کلاریتی در حدود ۲۱ هزار و ۵۸۷ دلار طی پنج سال باشد. پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های جاری مربوط‌به مالکیت ۸،۳۶۷ دلار و هزینه کلی مالکیت آن ۰/۴۰ دلار به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی باشد. سایر خودروهای سواری سایز متوسط شامل هوندا آکورد LX با ۳۱ هزار و ۹۳۱ دلار و هیوندای سوناتا هیبرید SE با ۳۲ هزار و ۷۲۹ دلار می‌شود.

خودروی الکتریکی: هیوندای آیونیک


هزینه مالکیت پنج ساله: ۳۰ هزار و ۴۰۸ دلار
هیوندای آیونیک الکتریکی، دارای حداقل هزینه در میان تمام مدل‌های موجود در این فهرست است و هزینه‌های مالکیت آن ۶،۷۸۰ دلار تخمین زده می‌شود. بااین‌حال کاهش ارزش تخمینی هیوندای آیونیک ۲۳ هزار و ۶۲۸ دلار طی پنج سال خواهد بود. هزینه کلی مالکیت آیونیک برقی ۰/۴۱ دلار به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی است. در میان خودروهای الکتریکی پس از هیوندای آیونیک، نیسان لیف S با ۳۱ هزار و ۸۷ دلار و کیا سول برقی با ۳۳ هزار و ۷۱ دلار قرار دارند.

خودروی اسپرت: مزدا MX-5 میاتا اسپرت


هزینه مالکیت پنج ساله: ۳۶ هزار و ۱۷۰ دلار
مزدا MX-5 میاتا مدت‌های زیادی است که به‌عنوان یکی از ارزشمندترین خودروهای اسپرت شناخته می‌شود. پس از پنج سال، مزدا MX-5 میاتا به قیمت ۱۵ هزار و ۷۵۰ دلار می‌رسد. هزینه‌های مالیکت به ۲۰ هزار و ۴۲۰ دلار می‌رسد و هزینه کلی آن ۰/۴۸ دلار به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی است. سایر خودروهای اسپرت به‌صرفه در این فهرست شامل شورولت کامارو LS با ۳۶ هزار و ۱۷۸ دلار و سوبارو BRZ پریمیوم با ۳۷ هزار و ۲۹۸ دلار می‌شود.

خودروی لوکس ارزان قیمت: آکورا ILX


هزینه مالکیت پنج ساله: ۳۶ هزار و ۴۶۱ دلار
رقبای اروپایی اسپرت آکورا ILX ممکن است این خودرو را در بخش محصولات لوکس کامپکت تحت‌الشعاع قرار دهند، اما آکورا می‌تواند بر همه‌ی آن‌ها از نظر هزینه‌های ارزان مالکیت غلبه کند. مالک آکورا ILX پس از پنج سال حدود ۱۵ هزار و ۲۳۶ دلار از ارزش خودرو را با فروش مجدد از دست می‌دهد و ۲۱ هزار و ۲۲۵ دلار نیز برای تعمیر و نگداری و بیمه آن هزینه خواهد کرد. هزینه کلی مالکیت ILX طبق پیش‌بینی‌های کلی بلوک بوک، ۰/۴۹ دلار به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی است. دو مدل از خودروهای بیوک در رده‌های بعدی ارزان‌ترین خودروهای لوکس سطح پایه قرار دارند که شامل بیوک ریگال اسپرت‌بک با ۳۹ هزار و ۵۴ دلار و بیوک لاکراس با ۴۰ هزار و ۹۳۷ دلار می‌شود.

مینی ون: هوندا اودیسه LX


هزینه مالکیت پنج ساله: ۳۹ هزار و ۶۱۷ دلار
هوندا اودیسه به‌دلیل هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه مالکیت، در بالای فهرست خودروهای خانوادگی قرار می‌گیرد. در طول پنج سال، تنها ۱۶ هزار و ۴۸۴ دلار از ارزش آن کاسته می‌شود و هزینه‌های نگه‌داری اودیسه در طول دوره پنج‌ساله ۲۳ هزار و ۱۳۳ دلار خواهد شد. در صورت رانندگی ۲۴،۱۴۰ کیلومتر در سال، هزینه کلی مالیکت ۰/۵۳ دلار به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی است. سایر خودروهای ارزان‌قیمت در کلاس مینی‌ون شامل رم پلی‌مستر سیتی واگن با ۳۹ هزار و ۶۷۸ دلار و فورد ترنزیت کانکت پسنجر XLT با ۴۰ هزار و ۴۱۷ دلار می‌شود.

خودروی فول سایز: تویوتا آوالون هیبرید XLE


هزینه مالکیت پنج ساله: ۴۱ هزار و ۴۹۰ دلار
تویوتا آوالون هیبرید به‌دلیل ظاهر زیبا، کابین راحت و هزینه‌های مالکیت مقرون‌به‌صرفه، در بازار خودروهای بزرگ از جمله محصولات برجسته به شمار می‌رود. کاهش ارزش اوالون در طول ۵ سال به ۲۱ هزار و ۶۸۰ دلار می‌رسد و هزینه‌های نگه‌داری آن ۱۹ هزار و ۸۱۰ دلار است. در مجموع می‌توان به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی با تویوتا آوالون هیبرید، مبلغ ۰/۵۵ دلار پرداخت کرد. سایر سدان‌های فول‌سایز ارزان‌قیمت برای مالکیت شامل شورولت ایمپالا LS با ۴۲ هزار و ۶۴۸ دلار و فورد تائوروس SE با ۴۲ هزار و ۷۰۸ دلار می‌شود. البته باید بدانید که شورولت ایمپالا به‌زودی تولید نخواهد شد و در دسترس خریداران قرار نمی‌گیرد.

خودروی لوکس: بی ام و 530e آی پرفورمنس


هزینه مالکیت پنج ساله: ۵۴ هزار و ۳۷۶ دلار
بی‌ام‌و 530e iPerformance، نسخه پلاگین هیبریدی سدان سایز متوسط لوکس، اسپرت و محبوب خودروساز آلمانی ​​است و نباید تعجب کنید که در زمینه مصرف سوخت، از سایر خودروهای کلاس خود پیشی می‌گیرد. استهلاک خودرو طی پنج سال به ۳۸ هزار و ۸۷۱ دلار می‌رسد، درحالی‌که هزینه‌های نگه‌داری آن ۱۵ هزار و ۵۰۵ دلار است. در صورت رانندگی ۲۴،۱۴۰ کیلومتر در سال، هزینه کلی مالیکت ۰/۷۳ دلار به ازای هر ۱/۶ کیلومتر رانندگی است. سایر خودروهای ارزان‌قیمت و لوکس برای مالکیت شامل ولوو S90 T5 مومنتوم با ۵۵ هزار و ۷۲۲ دلار و آئودی TT با ۵۵ هزار و ۸۰۱ دلار می‌شود.
advertising