پرواز موفقیت آمیز خودرو پرنده بوئینگ

خودروسایر

- 97/11/05
پرواز موفقیت آمیز خودرو پرنده بوئینگشرکت بوئینگ نکست، که از شرکت‌های زیرمجموعه بوئینگ بوده و در زمینه حمل و نقل هوایی فعالیت دارد، اقدام به طراحی و توسعه این خودروی برقی پرنده به منظور پرواز بر فراز خیابان‌های پر از ترافیک کرده است. بوئینگ اعلام کرد که نمونه اولیه خودروی پرنده این شرکت طی آزمایشی کوتاه در آسمان به پرواز در آمد. این گامی کوچک اما قابل‌توجه برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی دنیا به شمار می‌رود؛ چرا که بوئینگ قصد دارد در زمینه‌ی حمل‌ونقل هوایی شهری و خدمات تحویل هوایی محموله‌های پستی سرمایه‌گذاری کند و از رقبای خود عقب نماند.
پرواز موفقیت آمیز خودرو پرنده بوئینگ
بوئینگ در زمینه‌ی تولید ماشین پرنده عمودپرواز با رقبایی مانند ایرباس و بسیاری از استارتاپ‌های دیگر رقابت می‌کند. طی سال‌های اخیر اخبار زیادی در زمینه‌ی معرفی خودروی پرنده عمودپرواز توسط شرکت‌های نوپا منتشر شده است. این سرمایه‌گذاری‌ها با پیشرفت فناوری خودرو خودران و ازدحام خودروهای سنتی در جاده‌های شهری، می‌تواند طی دهه‌ی آینده چهره‌ی صنعت هوافضا را تغییر دهد

نمونه اولیه این خودروی پرنده برقی که قادر است مسافران را تا مسافت 50مایلی (80 کیلومتری) جابجا کند، موفق شد عملیات بلند شدن (تیک آف)، ماندن در هوا و فرود را با موفقیت به انجام برساند.آزمایش بعدی این خودروی پرنده، جابجایی میان پرواز عمودی و حرکت روبه جلوست که از بزرگترین چالش‌ها برای هر وسیله پرونده پر سرعت عمود پرواز محسوب می‌شود.آزمایش‌های این مدل برای اواخر امسال با نسخه‌ی باربری برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند محموله‌ای به زون 226.8 کیلوگرم را حمل کند.

در مقابل ایرباس رقبایی وجود دارند که یکی از آن‌ها Volocopter به شمار می‌رود که تاکنون آزمایش‌های زیادی را برای بررسی تاکسی پرنده بدون سرنشین مشابه هلیکوپتر کوچک با 18 روتور انجام داده است. همچنین شرکت AeroMobil نیز سال‌های گذشته از مدل مفهومی لیموزین کشیده رونمایی کرد که می‌تواند به هواپیمای بال ثابت تبدیل شود.
advertising