به این دلایل جهانگردان تنها سفر می کنند

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/08/20
به این دلایل جهانگردان تنها سفر می کنند

30 دلیلی که جهانگردان تنها سفر می کنند


من فکر می کنم برای همه ما انسان ها، زمان هایی در زندگی وجود دارد که بخواهیم از زندگی شهری و شلوغی آن دل بکنیم تا به منطقه ای آرام و زیبا سفر کنیم (به ویژه تنها سفر کردن یا سفر مجردی رفتن یکی از این موارد است)،

سفری که ما را به آرامش روحی و ذهنی برساند. علاوه بر آن، بسیاری از ما سودای سفر و ماجراجویی های شگفت انگیز را در سر می پروانیم، اما نمیتوانیم موفق به اینکار شویم، چرا که همواره می اندیشیم برای سفر، باید با افرادی همراه شویم تا علاوه بر امنیت سفر، لحظات لذت بخش تری را تجربه کنیم.

اما در بسیاری از مواقع نمیتوانیم با افرادی که دوست داریم همراه شویم. از طرفی شاید به این نیز فکر کرده باشید که بهتر است دل را به دریا بزنید و به تنهایی سفر کنید، اما از نظر شما عوامل و محدودیت های زیادی مانع از اینکار می شوند.
اما افراد بسیار زیادی که اتفاقا به نوعی جهانگرد هم محسوب می شوند، از فواید مختلف تنها سفر کردن بسیار سخن می گویند. از نظر جهانگردان و افراد اهل سفر، هر نوع سرگردانی در این سیاره بسیار زیبا، پاهای بی قرار انسان را آرام و حس ماجراجویی ذاتی را سیراب خواهد کرد.

1- خلاق تر خواهید شد


یکی از ویژگی های اساسی برای تمایز انسان ها با همدیگر، تفاوت خلاقیت آنها با همدیگر است. خلاقیت به معنای خلق ایده و راه هایی است که افراد دیگر قادر به دیدن آن نیستند. در دنیای امروزه، افراد خلاق، جایگاه والاتری دارند. اما نکته تاسف بار این است که خلاقیت انسان ها در دوران کودکی به میزان زیادی خاموش می شود. پس اگر به دنبال بیدار کردن دوباره خلاقیت هسید، سفر کنید. بعد از مدت زمانی که به تنهایی سفر کردن را آغاز میکنید و به جستجوی جهان پیرامونتان می پردازید، جرقه های خلاقیت در شما بیشتر روشن می شود. اتفاقی که به میزان زیادی در من رخ داد

2- حلال مشکلات خواهید شد


شما تنها سفر می کنید، پس مسئولیت تمام زندگی خود را به تنهایی به دوش می کشید. در حقیقت، این یک واقعیت بزرگ است. هر انسانی باید مسئولیت زندگی خود را به تنهایی به دوش بکشد، اما زمانی که در اجتماع هستیم، روی کمک دیگران حساب می کنیم و در بعضی مواقع از افراد دیگر توقعاتی داریم. اما در طول سفر انفرادی، شما به تنهایی باید همه چیز را انتخاب کنید و تجربه کنید. همین موضوع ورزش ذهنی خوبی برای یافتن راه حل های مناسب برای مشکلات است. بعد از مدتی متوجه خواهید شد که در ارائه راه حل برای مشکلات دیگران نیز صاحب نظر شده اید

3- موقعیت های شغلی بیشتری پیدا می کنید


اگر کمی با خود صادق باشیم، متوجه می شویم که امروزه بیشتر از آنکه میزان تحصیلات در یافتن شغل راه گشا باشد، مهارت های کسب شده شماست که فرصت های شغلی خوبی خلق می کند. به عبارتی دیگر، امروزه، کارفرمایان به میزان تحصیلات شما توجه نمی کنند، بلکه بر مهارت های فردی و جمعی شما توجه دارند. در طول سفر، شما تغییر می کنید، توانایی هایی به دست می آورید که سازگاری شما را برای شرایط مختلف و غیر قابل پیش بینی بیشتر می کند و توانایی شما برای رویارویی با چالش های جدید بیشتر می شود.

4- با خود به صلح می رسید


یکی از مباحث مهم در توسعه شخصی، خلوت کردن با خود است. اتفافی که در دنیای امروزه کمتر می توانیم به آن برسیم. زمانی که تنها سفر می کنید، زمان زیادی از روز و شب را تنها با خویشتن خود خواهید گذراند و همین موضوع سبب می شود تا یاد بگیرید با خود و با ذهن خود راحت باشید و به یک صلح درونی برسید. زمانی که این اتفاق برای شما رخ دهد، با پیرامونتان نیز بهتر ارتباط برقرار می کنید.

5- ارتباط بهتری با دیگران برقرار می کنید.


وقتی به تنهایی سفر می کنید، شما مجبور می شوید خود را در هر موقعیتی قرار دهید و با افراد مختلفی ملاقات کنید و همینکار باعث می شود حتی اگر فردی درونگرا و یا خجالتی باشید، مهارت ارتباط برقرار کردن را بهتر بیاموزید. بنابراین اگر به دنبال توسعه روابط با دیگر افراد و به دنبال کشف دنیای جدید هستید، به تنهایی سفر کنید.

6- زندگی با احترامی می یابید


زمانی که به تنهایی سفر می کنید، تجربیات بسیاری می آموزید و همین موضوع سبب می شود تفکر و ایده های ویژه خود را بیابید. شما به شخصیتی محکم و قوی تبدیل می شوید و عقایدتان مورد احترام قرار می گیرد .

7- از منطقه امن خود خداحافظی می کنید


هر فردی در زندگی خود، شرایط روزمره ای را تجربه می کند که به آن عادت کرده است و دلیلی برای ترک آن نمی بیند. اما سفر کردن، آن هم به تنهایی، یعنی فرار از منطقه امنی که برای خود ساخته ایم. منطقه امنی که زندگی را برای ما یکنواخت کرده است. زمانی که با این منطقه امن خداحافظی می کنید، گویی دوباره متولد شده اید. همانند کودکی می شوید که از تجربه هر اتفاق جدیدی، غرق لذت می شوید. برای من اینکار زمان رخ داد که به تنهایی به مدت ۵ روز در پارک ملی تورس دل پاینه در شیلی پیاده روی کردم، کمپ زدم و شب را به روز رساندم. در آن روزها، گویی دوباره متولد شده بودم و وجودم با هستی یگانه شده بود.

8- سفر تمام یا بخش زیادی از زندگی شما می شود


زمانی که به تنهایی قدم اول را برای سفر کردن بردارید و شروع به اکتشاف درون و محیط پیرامون خود کنید، دوست خواهید داشت همه جهان را ببینید. گویی همه جهان را شما را به سمت خویش فرا می خواند.

۹- با ضعف های خود روبرو می شوید


قبل از تنها سفر کردن، من متوجه شدم دچار اختلال وسواس فکری- عملی (OCD) هستم و نمیتوانم چیزها را تحت کنترل خود قرار دهم. خوشبختانه، تنها سفر کردن، چشم انداز زندگی من را تغییر داد اجازه داد با ضعف هایم روبرو شوم و آنها را به نقاط قوت زندگی خود تبدیل کنم. هم اکنون گرایش OCD من به نفعم شده است. من می توانم با این میزان از دقت، سفرهای دقیقی را برنامه ریزی کنم و با عوامل مختف غیر پیش بینی شده در سفر سازگار شوم.

10- به انسانی شجاع تبدیل می شوید


اگر من با کس دیگری مسافرت می کردم، شک دارم که بانجی جامپینپ در نیوزلند و یا غواصی با کوسه ها را در افریقای جنوبی امتحان می کردم و یا حتی شب به دهانه آتشفشانی در اندونزی می رفتم. تنها سفر کردن به معنی عدم دخالت عقاید، شک ها و ترس های دیگران است. تنها سفر کردن شما را شجاع می کند.

11- عدم تعلق را به شما می آموزد


تنها سفر کردن باعث می شود تنها با وجود خود احساس خوشبختی کنید، چرا که در می یابید چه چیزهایی به واقع شما را شاد، آرام و راضی می کنند.

12- به ملاقات همه جهان خواهید رفت


وقتی تنها سفر کردن را شروع می کنید، مجبور می شوید با مردم پیرامونتان بیشتر ارتباط برقرار کنید و همین موضوع فهم و درک شما را از پیوستگی و وابستگی با انواع فرهنگ ها و مردمی مختلف بالا می برد.

13- می توانید یک یا چندین زبان خارجی یاد بگیرید


یادگیری به واسطه قرار گرفتن در شرایط، بهترین راه یادگیری زبان است. به مناطق مختلف سفر می کنید و قرارگیری در محیط های متفاوت، ذهن شما را زودتر به یادگیری زبان جدید سوق می دهد، چرا که مجبورید نیازهای خود را مرتفع کنید.

14- انواع غذاهای جهان را امتحان خواهید کرد


غذاهای محلی هر منطقه را می خورید و حتی شانس درست کردن آنها در منزل خود را نیز خواهید داشت. کاری که من بعد از بازگشت از سفرها بارها و بارها انجام داده ام (@ICEscobar_).

15- سرگردانی بسیار شگفت انگیز خواهد بود


به تنهایی سفر می کنید و در زمان هایی حس سرگردانی و گمگشتگی پیدا می کنید، با این حال، نه تنها ترس شما را فرا نمی گیرد، بلکه حس ماجراجویی پدید آمده، روح شما را سرشار از خوشی و لذت می کند.

16- قدرت مقابله با آشفتگی های زندگی را پیدا می کنید


در بعضی مواقع اتفاق ها خوب پیش نخواهند رفت، شما پروازی را از دست می دهید، روی مدفوع حیوانی مانند فیل راه می روید و حتی مجبور می شوید بعد از یک سفر بسیار خسته کننده، شبی را در هاستل بگذارنید و صدای خرو پف اهالی دیگر را تحمل کنید. اما در نهایت شما چاره ای جز خندیدن و آسان گرفتن بر اوضاع پیش آمده نخواهید داشت. این امر باعث می شود، زندگی برایتان لذت بخش تر شود.

17- آزادی خود را جشن گرفته اید


تنها سفر کردن، یعنی شما آزاد هستید مسیر و مکان سفر را خود انتخاب کنید. آزادید هر زمانی که دوست داشتید غذا بخورید و استراحت کنید. به عبارتی دیگر فقط یک قلمرو وجود دارد و آن قلمرو شماست. پس آزادی از آن شما خواهد بود.

18- زندگی را ساده تر می گیرید


برای من این موضوع زمانی مشخص شد که کوله سفر خود را طوری جمع کنم که نیمی از وسایل معمولی را با خود به همراه نمی برم، چرا که می توانستم بسیاری از نیازهای خود را از مارکت های محلی برطرف کنم. زمان هایی شما مجبور می شوید از تمیز کردن کامل ظروف خود خودداری کنید و همه این ها به این معنی است که یاد می گیرید زندگی را کمتر به خود سخت بگیرید.

19- انسان منظمی می شوید


یاد می گیرید حواستان به زمان های پرواز و یا بلیطهای اتوبوس و مانند آن باشد. چرا که تنها سفر می کنید و فردی وجود ندارد همه این موارد را به شما گوشزد کند .

20 - سریع تر می شوید


در هنگامی که باید خود را به پرواز، اتوبوس و یا قطار برسانید، با سرعتی بیشتر از همیشه در حالی که کوله باری بر دوش دارید، به سمت فرودگاه و یا پایانه می روید و به این ترتیب کم کم متوجه می شوید به میزان زیادی در این کار مهارت پیدا کرده اید .

21- انعطاف پذیر تر می شوید


تنها سفر کرده اید و متوجه می شوید که برنامه هایتان با اشکال مواجه شده است، برای مثال پرواز تاخیر داشته و یا لغو شده است. بنابراین یاد می گیرید چطور با این نوع از سناریوها برخورد کنید و مدیریت کنید و این زمان های دشوار را به لحظاتی نسبتا خوشایند تبدیل کنید.

22- حس شهودی شما تقویت می شود



تنها سفر می کنید و یاد می گیرید به ندای درونی خود گوش کنید و اعتماد کنید و این به معنی آگاهی از جهان واقعی است. به عنوان مثال زمان هایی پیش می آید که تنها با تکیه بر حس شهودی خود، راه و مسیر خود را می یابید.

23- یاد می گیرید که خود را دوست داشته باشید


از کلاس های یوگا تا دویدن در جنگل های جزایر تایلندی و پیاده روی در آتشفشان های اندونزی، یاد گرفتم که به بدنم برای قوی بودنش، و توانایی فیزیکی اش سپاسگزار باشم. به خصوص که من یک دختر تنهای مسافر هستم .

24- احترام عمیقی به زمین به عنوان مادر موجودات پیدا می کنید


در حین سفرهای فردی، حسی از تشخیص اهمیت به محیط پیرامون و حمایت از زیستگاه های حیات وحشی ایجاد می شود. حتی حس احترام به مردم محلی، و تمیز کردن محیطی که از آن لذت کرده اید، نیز در شما پدیدار می شود.

25- یاد می گیرید که چندان به عقیده دیگران توجه نکنید و آن را جدی نپندارید


اهمیت دادن به عقیده دیگران چندان اهمیتی ندارد. تعدادی از افراد ممکن است شما را قضاوت کنند، اما بسیار چیزهایی که شما در تنها سفر کردن یاد می گیرید، به شما کمک می کند تا چشم هایتان را به تصاویر بزرگ باز کنید.

26- یاد خواهید گرفت که پدیده ها چگونه رخ می دهند


در این سفرهای فردی یاد خواهید گرفت که اگر چیزی را به اندازه کافی بخواهید، حتما راه دستیابی به آن نیز پدیدار خواهد شد. اتفاقی که بارها برای من رخ داد.

27- یاد خواهید گرفت که دنیا به آن ترسناکی که شما فکر می کنید، نیست


همواره ما را از رفتن به کشورهایی که تروریسم وجود دارد، از جنگل های ساکت و آب های خروشان ترسانده اند. اما وقتی تنها سفر می کنید و شجاعت درونتان افزایش می یابد، متوجه می شوید که این ترس ها، فقط از ناشناخته ها ایجاد می شود. پس با قدرت بیشتری به کشف ناشناخته ها پا می گذارید.

28- یاد خواهید گرفت که هیچ کس کامل نیست


بارها در طول سفر با افرادی مواجه شدم که بسیار پرانرژی و قوی بودند، اما آنها نیز با مشکلاتی روبرو بودند و بزرگترین درسی که چنین پدیده هایی در من ایجاد کرد، دوست داشتن خودم و دیگران با وجود تمام نواقصمان بود.

29- به کمتر از آنچه شایسته هستید، قانع نخواهید شد


تنها سفر کردن به شما می اموزد که هیچ گاه شما نیاز به ایجاد روابط دوستی و برقراری روابط اجباری نیستید و یاد می گیرید گروه دوستی و افراد نزدیک خود را محتاطانه تر و شایسته تر انتخاب کنید

30- ثروتمندتر خواهید شد


البته تنها سفر کردن به معنای ثروت مالی نیست، اما می تواند بزرگترین سرمایه گذاری برای زندگی و عمرتان باشد. راهی که باعث می شود شما به آنسوی رویاهای دست نیافتنی، آگاهی، محبت، تجربیات، خاطرات، اعتماد به نفس و مانند آن دست پیدا کنید.
advertising