ده واقعیت شگفت انگیز در مورد عقرب ها

علمی و تکنولوژیعلمی

- 97/08/16
ده واقعیت شگفت انگیز در مورد عقرب هاشایداولین فکری که با شنیدن نام عقرب به ذهن شما خطور می کند نیش دردناک این جانور بندپای کوچک خواهد بود.
اماجالب این که خیلی ها بدون این که نیش عقرب را تجربه کرده و یا حتی اطلاعات چندانی در مورد این جانور زیبا و کوچک داشته باشند با شنیدن واژه ی «عقرب» ناخودآگاه دچار ترس می شوند. اما واقعیات جالبی در مورد این حیوان بندپا وجود دارد که مطمئناً بسیاری از افراد هیچ اطلاعی در مورد آن ها نداشته و شنیدن این واقعیات برایشان جالب خواهد بود. به همین دلیل در ادامه ی این مطلب می خواهیم اطلاعات بیشتری در مورد این جاندار کوچک در اختیار شما قرار دهیم که بدون شک برای شما جالب خواهند بود.
یکی از موارد جالب این است که عقرب ها بچه زا هستند و عمر طولانی دارند عقرب ها موجوداتی باستانی هستند که در عین حال بسیار جان سخت میباشند.
عقرب ها عضو خانواده ی عنکبوتیان هستند وجالب تر این که قبل از جفت گیری می رقصند
شاید جالب باشد ولی عقرب ها در تاریکی می درخشند
آنها هر چیزی که بتوانند را شکار کرده و می خورند
عقرب ها سمی هستند اما در نظر داشته باشید که تمامی عقرب ها خطرناک نیستند
مطمئناً همه ی عقرب ها نیش می زنند و درد حاصل از نیش آن ها خوشایند نخواهد بود. اما واقعیت این است که تنها با چند مورد استثنا، عقرب ها خطر چندانی برای انسان ندارند. از ۲٫۰۰۰ گونه ی شناخته شده ی عقرب ها در جهان، تنها ۲۵ گونه زهری آن چنان قوی تولید می کنند که می تواند جان یک انسان بالغ را به خطر بیاندازد. کودکان در مقابل زهر عقرب ها اسیب پذیرتر هستند زیرا اندازه ی بدن آن ها کوچک تر است. در ایالات متحده نوعی عقرب به نام «Arizona bark scorpion» در بیابان های ایالت آریزونا وجود دارد که زهر آن به راحتی یک پسربچه را خواهد کشت. خوشبختانه پادزهر این زهر کشنده نیز کشف شده است.
advertising