اقامتگاه بوم گردی قیچ قلعه شهرستان شاهرود سمنان

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/03/23
اقامتگاه بوم گردی قیچ قلعه شهرستان شاهرود سمنان

موزه قیچ قلعه روستای خیج شاهرود


اقامتگاه بوم گردی قیچ قلعه (کلبه عمو علی) در روستای خیج واقع در 45 کیلومتری شهرستان شاهرود استان سمنان قرار گرفته است. اقامتگاه بوم گردی قیچ قلعه در روستای خیج در منطقه زیبا و سرسبز کلاته خیج مابین جنگل ابر و جنگل اولنگ قرار گرفته است . صاحب این اقامتگاه از وسایل زندگی بومی این منطقه از کشورمان موزه ای بسیار دیدنی و جذاب تهیه کرده است که طرفداران بسیاری میان میهمانان دارد.
اقامتگاه بوم گردی قیچ قلعه شهرستان شاهرود سمنان
قیچ قلعه خانه ای بسیار قدیمی با دیوارهای گاهگلیست به سبک معماری بومی شاهرود. فضای متفاوت و کاملا روستایی خانه برای مسافران مخصوصا آنهایی که تاکنون زندگی روستایی را تجربه نکرده اند بسیار هیجان انگیز است . پخت نان در تنور حیاط خانه برای صبحانه چنان بویی بلند میکند که اگر خواب هم باشید به ذوق خوردنش خود را به حیاط می رسانید. این خانه ظرفیت پذیرش 15 الی 20 میهمان را دارد و سرویس بهداشتی برای همه اتاق ها مشترک است.

کوچه باغ های اطراف قیچ قلعه جان میدهد برای پیاده روی و خلوت کردن . چنان سکوتی بر این کوچه ها حکم فرماست که صدای قدم هایتان در فضا خواهد پیچید. غارهایی در لابه لای کوچه باغ های روستا وجود دارد که گویی روزگاری مسکونی بوده اند. چشمه ها و قنات های کوه چهل پق در نزدیکی روستا یکی از تفرجگاه های این منطقه محسوب می شود به خصوص در فصل بهار طبیعت با رنگ سبز روشن نقاشی می شود. طبیعت کافرقلعه هم که مرکز حیات وحش خوش ییلاق است از دیگر قسمت های دیدنی منطقه محسوب می شود. قیچ قلعه در مسیر ارتباطی آزادشهر و شاهرود قرار گرفته است و مکان مناسبی برای استراحت و سپری کردن اوقاتی چند دور از هیاهوی شهر می باشد.اگر قصد دیدن جنگل ابر و مناطق اطراف آن را دارید ، روستاهای قلعه بالا ، کلاته خیج و ابر با اقامتگاه های بوم گردی متعددشان مکان های مناسبی برای اقامت شبانه شما هستند.

امکانات اقامتگاه بوم گردی قیچ قلعه


درباره اقامتگاه اقامتگاه بوم گردی قیچ قلعه در مجموع پذیرای 40 نفر و دارای 5 اتاق سنتی کف خواب و فاقد سرویس بهداشتی می باشد . یک سوئیت مجهز نیز در این اقامتگاه موجود است که تمامی امکانات از جمله 3 اتاق، حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، آشپزخونه، تلویزیون و سیستم سرمایشی گرمایشی برای مسافران در آن فراهم شده. 2 سرویس بهداشتی ایرانی و حمام و یک سرویس بهداشتی فرنگی نیز در محوطه برای اتاق های فاقد آنها بصورت مشترک تعبیه شده است. پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور، پارکینگ غیر مسقف و سیستم سرمایشی گرمایشی از جمله شومینه چوبی ، بخاری گازی و کرسی از سایر امکانات این اقامتگاه هستند.
advertising