چرخ و فلک های رولر شهر لاس وگاس امریکا بزرگترین چرخ و فلک دنیا

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/11/08
چرخ و فلک های رولر شهر لاس وگاس امریکا بزرگترین چرخ و فلک دنیا

های رولر معروفترین جاذبه گردشگری لاس وگاس


یشتر افرادی که به شهر لاس‌‌و‌گاس سفر می‌کنند به دنبال جاذبه‌های معروف این شهر مثل زندگی شبانه، سرگرمی و مراکز تفریحی بی‌شمار آن هستند. هرچند اگر کسی گذرش به این شهر افتاد، نباید بازدید از یک مکان معروف و جدید این شهر را فراموش کند. این مکان جایی نیست به جز بزرگ‌ترین چرخ و ‌فلک جهان که در لاس‌‌و‌گاس قرار دارد. نام این چرخ و فلک خیره‌کننده «های رولر» (High Roller) است که در سال 2014 سری بین آسمان‌خراش‌های بی‌شمار شهر لاس‌‌و‌گاس بلند کرده است.
چرخ و فلک های رولر شهر لاس وگاس امریکا بزرگترین چرخ و فلک دنیا
های رولر بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا در شهر لاس وگاس آمریکا است که 167 متر قطر دارد. های رولر دو متر بلندتر از چرخ فلکه پرنده سنگاپوری با بلندی 165 متر است. این چرخ و فلک دارای 2828 کابین است که هر کدام گنجایش 40 نفر را دارند.

این چرخ و فلک با سرعتی معادل 30 سانتیمتر در ثانیه می‌چرخد و با این سرعت یک دور چرخش کامل این چرخ و فلک تقریباً 30 دقیقه به درازا خواهد انجامید. در شب هنگام هم وجود 2000 چراغ ال‌ای‌دی باعث درخشندگی هرچه بیشتر این چرخ و فلک می‌گردد.

رتبه‌های بعدی بلندترین چرخ و فلک‌های دنیا پس از این دو چرخ و فلک به ترتیب عبارتند از ستاره نانچانگ با ارتفاع 116 متر در شهر نانچانگ چین و چشم لندن با ارتفاع 135 متر در انگلستان که در ساحل رودخانه تایمز قرار داشته و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری لندن به حساب می‌آید.
advertising