خانه کهن اپرا فرانکفورت از بزرگترین سالن های کنسرت در آلمان

گردشگریآثار تاریخی

- 98/03/31
خانه کهن اپرا فرانکفورت از بزرگترین سالن های کنسرت در آلمان

خانه قدیمی اپرای شهر فرانکفورت


امروزه فرانکفورت پنجمین شهر بزرگ آلمان به شمار می‌آید که در قلب میدان آن خانه کهنی به چشم می‌خورد که با سبک زیبای معماری ایتالیایی ساخته شده است. این خانه که در میدان اپرای فرانکفورت واقع شده است با هزینه ای هنگفت توسط ریچارد لوکا معمار صاحب نام و تراز اول ساخته شد و با معماری فوق العاده طراحی داخلی خیره کننده و همچنین فضای منحصربه فرد خود یکی از مجلل ترین سالن های اپرا در اروپا شناخته میشود.خانه قدیمی اپرای شهر فرانکفورت در سال 1880 با یک سالن کنسرت و یک سالن اپرا افتتاح شد اما توسط بمباران سال 1944 نابود شد و در سال 1970 کم کم بازسازی شد و در نهایت در سال 1981 بازگشایی شد.
خانه کهن اپرا فرانکفورت از بزرگترین سالن های کنسرت در آلمان
این مکان طی جنگ جهانی دوم با خاک یکسان شد و در سال 1960 شروع به بازسازی آن کردند و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سالن‌های کنسرت شهر بر روی مردم گشوده شد. بنای این ساختمان بسیار زیبا و باشکوه است و بخصوص در شب حس فوق‌ العاده‌ای را القا می‌کند و می‌توان در این میدان و در کنار این بنای زیبا با نورپردازی‌های بی‌نظیر لحظات پرخاطره‌ای را سپری کرد.

بسیاری از اپراهای مهم برای اولین بار در همین سالن برگزار میشود این در حالی است که خانه اپرای جدید و تئاتر درام شاو اشپیل هر دو در یک ساختمان هنری و در نیم مایلی این مکان در میدان ویلی برانت وجود دارد.این سالن که یکی از بزرگترین سالن های برگزاری کنسرت در آلمان میباشد تقریبا گنجایش یک میلیون مخاطب در سال را دارد.هزینه بازسازی این کلیسا در سال 1953 مبلغی در حدود 150 میلیون مارک بود که به وسیله مردم آلمان که از دوستداران و عاشقان هنر و فرهنگ هستند پرداخت گردید.
advertising