فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشور اندونزی

گردشگریفرهنگ و تمدن

- 97/08/19
فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشور اندونزیکشور اندونزی از بیش از ۱۷ هزار جزیره زیبا تشکیل شده است و جمعیت آن به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر می رسد. اگرچه زبان رسمی کشور مالایایی است ، بیش از ۳۰۰ گویش محلی در بین مردم رواج دارد و نژاد های مختلفی را نیز می توانید در این کشور مشاهده نمایید. بیشترین تعداد افراد مسلمان در جهان در کشور اندوزی زندگی می کنند. از نظر فرهنگی باید بدانید که مردم این کشور به راحتی با افراد دیگر ارتباط برقرار می نمایند. آن ها آنقدر خونگرم هستند که حتی در اولین برخورد برای معرفی خودتان می توانید از اسم کوچکتان استفاده نمایید و این موضوع باعث صمیمیت بیشتر آن ها می شود.
مهمان نوازی نیز یکی از خصوصیات بازر آن ها است. موقع سلام کردن یا خداحافظی دست خود را تکان دهید و دست زدن بر روی شانه را تنها در مورد افرادی که با آن ها بسیار صمیمی شده اید ، انجام دهید. البته در موقع انجام این کار و گرفتن یا دادن چیزی حتما باید از دست راست استفاده نمایید. در مورد بوسیدن گونه ها باید گفت که خانم ها بیشتر این کار را در بین خودشان انجام می دهند و آقایان تا زمانی که یکدیگر را به خوبی نشناسند آن را انجام نمی دهند. نکته جالبی که وجود دارد این است که لمس نمودن سر افراد در بعضی از مناطق بی احترامی محسوب می شود.
در این کشور به افراد مسن احترام زیادی گذاشته می شود. مثلا موقع صحبت با آن ها نباید نامشان را به تنهایی صدا کرد بلکه باید قبل از اسم آقایان از کلمه ” پاک ” یا ” باپاک ” و قبل از اسم خانم ها از کلمه ” بو ” یا ” ایبو” استفاده نمود. اگر شخصی برایتان کاری انجام داد به عنوان قدردانی حتما از او تشکر کنید. ” تریما کاسی ” به معنای قدردانی به زبان اندونزیایی می باشد. قبل از عکس گرفتن از مردم بهتر است از آن ها اجازه بگیرید زیرا مردم بعضی از مناطق ، خصوصا هندو های ساکن در جزیره بالی ، از این کار خوششان نمی آید. دلیلی هم که می آورند این است که با عکس گرفتن روح فرد را با خود همراه می کنید.

مردم اندونزی


سوال پرسیدن در مورد مسائل خصوصی مانند سن و وضعیت تاهل در بین آن ها امری عادی تلقی می شود. اگر خیلی تمایل به پاسخگویی به این سوال ها را ندارید ، می توانید با یک شوخی یا جوابی مبهم موضوع بحث را عوض نمایید. مردم اندونزی از اینکه ببینند در هنگام صحبت کردن از واژه هایی به زبان آن ها نیز استفاده می کنید ، خوششان می آید. جالب است بدانید در زبان آن ها ۳۰۰ واژه فارسی به کار برده می شوند.
در نهایت باید گفت که مردم این کشور نسبت به ادب و احترام بسیار حساس اند و حتی صدای بلند را تحقیر آمیز می دانند. پس بهتر است برای اینکه با مشکلی مواجه نشوید همواره حتی در بحث ها هم کنترل خود را حفظ نموده و با رفتاری محترمانه به خواسته های خود برسید.
advertising